D3 Manueel "tikje" voelbaar bij bijna-stilstand?

least
3rd Gear member

eddy3 schreef:Er is niks om nieuwsgierig te zijn.
Verschijnsel is hier uitvoerig beschreven,en als normaal bevonden.
In mijn geval,bij men vorige wagen,S80 2,4d,6v,heeft er zelfs een inspecteur van Volvo,met men wagen gereden,en deze tik als normaal bestempeld.
(Uitschakelen van de pal voor de achteruitversnelling)

Grtn
maar de monteur vond het een storing en zou met Volvo contact opnemen, dus naar die reactie ben ik vooral benieuwd.
nadenkend over weer een Volvo: V90
Pritchard
5th Gear member

least schreef:
eddy3 schreef:Er is niks om nieuwsgierig te zijn.
Verschijnsel is hier uitvoerig beschreven,en als normaal bevonden.
In mijn geval,bij men vorige wagen,S80 2,4d,6v,heeft er zelfs een inspecteur van Volvo,met men wagen gereden,en deze tik als normaal bestempeld.
(Uitschakelen van de pal voor de achteruitversnelling)

Grtn
maar de monteur vond het een storing en zou met Volvo contact opnemen, dus naar die reactie ben ik vooral benieuwd.
Idem
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
DJR
2nd Gear member

Update: Volvo gaat het niet oplossen, ze zien het niet als een storing.
Het is de terugslag pal voor de achteruit versnelling.
Details hier:

http://www.motor-talk.de/forum/schalthe ... 19848.html

Einde verhaal en mijn tip: ga je er maar gewoon niet aan storen..
least
3rd Gear member

mmhh, komt niet zo premium over :?
nadenkend over weer een Volvo: V90
DJR
2nd Gear member

Nee, dat vind ik ook. Dit had niet na al die miljoenen testkilometers onopgemerkt moeten blijven. Ik ga me er niet meer aan storen. Straks wordt het nog een obsessie en dat is het me gewoon niet waard. Er is genoeg over om van te genieten tenslotte.
Pritchard
5th Gear member

Vind ik ook heel vreemd... Dan zouden alle auto's dat moeten hebben toch??
DJR
2nd Gear member

Volgens mij geldt dit voor alle D3 handgeschakelde modellen, heb jij er geen last van dan?
Pritchard
5th Gear member

Heb het wel hoor, vind het alleen vreemd dat ze dat op de D3 normaal vinden en andere motorisaties dat niet hebben...
nossy
4th Gear member

Pritchard schreef:Heb het wel hoor, vind het alleen vreemd dat ze dat op de D3 normaal vinden en andere motorisaties dat niet hebben...
Waarschijnlijk om dat die bij de andere motorisaties een andere manier/techniek gebruikt word om die te vergrendelen :!: :roll:

Kijk het is storend als je er begint aan te ergeren, anders valt het gewoon niet op :oops:
DJR
2nd Gear member

We moeten maar eens opletten of MY12 dit verschijnsel nog heeft. Zo niet, dan worden we wel een beetje bedonderd door Volvo en willen ze vooral geen service bieden aan de MY11 kopers (ingreep te kostbaar?). We zullen zien.
nossy
4th Gear member

DJR schreef:We moeten maar eens opletten of MY12 dit verschijnsel nog heeft. Zo niet, dan worden we wel een beetje bedonderd door Volvo en willen ze vooral geen service bieden aan de MY11 kopers (ingreep te kostbaar?). We zullen zien.
Is trouwens niet enkel bij MY11, maar was al voelbaar in de 2.4D inde XC60 vanaf het begin, werd toen ook als normaal bestempeld
DJR
2nd Gear member

Krijg net een telefoontje van mijn dealer dat ze het toch willen onderzoeken. Goed, ik had toch nog een lijstje waarvoor ik een keer de garage wilde opzoeken:

1. de bekende 'klak' van de versnellingsbak
2. deuren links slecht afgehangen, vaak sluiten ze niet in één keer en moet ik overdreven kracht zetten om de deur in het slot te gooien
3. ik vind de pedalen hoog staan en een lange slag maken, laat ik checken
4. verlies wel eens bluetooth verbinding, laat toch even controleren op software updates
5. Ipod interface traag, ook hier zou het me niet verbazen als er een update voor zou zijn
6. Kraakje dashboard (plexiglas van de tellerunit kennelijk iets te veel op spanning)

Verder wil ik een setting laten veranderen dat alle deuren openen als ik als bestuurder de auto uit stap.

Komen deze dingen jullie bekend voor?

Grtn en ik hou jullie op de hoogte.
ZX10r
5th Gear member

Dat laatste staat gewoon onder my car
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
doltriti
Starter

Ikzelf heb dit tik geluid ook.
Heb van mijn dealer een zeer sluitend antwoord gekregen hieromtrent.

doordat de 6de versnelling dicht bij de achteruit zit, riskeer je om onbewust van 5de naar achteruit te schakelen. Om dit te voorkomen ,zit er een pal die die de toegang naar achteruit vergrendeld van zodra je méér dan 30km/h rijdt.
Deze schakelt zichzelf opnieuw uit onder de 7km/h.
Over het geluidsniveau kan gediscussieerd worden maar ik ben gerustgesteld door het feit dat dit "normaal" is. Trouwens, ik hoor het zelf niet meer doordat ik het nu wel gewoon ben. Ik ben zelfs niet zeker dat ik dit zou laten herstellen omdat daarvoor heel de middenconsole moet worden uitgebouwd...En wie weet geeft dit dan andere problemen....
DJR
2nd Gear member

Vandaag de auto voor controle weggebracht en ja, dit is het palletje voor de achteruit versnelling. Tja, vrede mee zo al frons ik toch een beetje over dit punt. Had dit nou gewoon niet wat beter gekund Volvo?

Verder een teleurstellend bezoek. Mijn deurvanger werkt niet goed en dus valt de bestuurdersdeur nog altijd niet in het slot. Ze gaan een nieuw slot bestellen.

Als een telefoongesprek onverwacht verbreekt en de beller belt me terug, dan hoor ik wel dat mijn telefoon over gaat via de speakers en zie ik een inkomend bericht in het display, maar ik kan niet opnemen met de OK toets op het stuur of op de console: geen oplossing

IPOD interface (bladeren) wat traag: geen oplossing

Alle deuren open als ik de bestuurders deur open: kan (nog) niet, geen oplossing. En nee, dit kan niet worden ingesteld via Mijn V60 instellingen.

Pedalen afstellen (vind ik persoonlijk hoog staan): kan niet (ok, kan ik mee leven, wel jammer)

Hmmm... verder een goede auto hoor. Ik kreeg als leenauto een splinternieuwe XC90 D5 AUT AWD mee. ! Tjonge, ik had veel meer van die XC90 verwacht. Heel graag weer mijn V60 D3 handbak terug. Objectieve mening? Een dweil op de weg, traag met de Geartronic en voor de rest totaal niet inspirerend. OK de leren fauteuls zitten fantastisch. Maar heren en dames, dat was het dan ook wel. Boordcomputer gaf 10L/100Km aan, dat doe ik met de V60 een stukkie beter met 5,8L/100Km. En dat onderstel van die V60 swingt pas echt.

Dus, niet doen die Directie post accepteren. Krijg je spijt van :)
zagato
3rd Gear member

een directiepost accepteren kan gerust,
maar neem dan een hele dikke V60 T6 AWD
kan toch ook?
de directie kan ook op de 'kleintjes' letten !!!
V60 (D3,D4,... wie weet het tegenwoordig nog?) Summum, cosmic white, motion pack, family pack, ...
ZX10r
5th Gear member

;-)
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
tjr
Starter

Bij mij is inmiddels een nieuwe onderdeel geplaatst\; wel minder geluid maar nog niet weg. Ik vind wel dat dit een systeem is dat niet past bij de kwalitieit van het merk: dus doet moet beter! Verbaast me dat iedereen hier zo gemakkelijk over heen stapt....
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”