Hallo,
Kom ik net terug bij mijn auto, zie ik dat er aan de voorkant schade zit.
Een of andere @#$%^&^% heeft even lekker tegen mijn voorkant aan staan leunen met zijn of haar auto!
Kentekenplaat ietwat vervormd, krijg ik wel weer recht.
Grill naar binnen gedrukt, zit nu scheef maar is nog wel heel(zoverik dat nu kan zien)
En natuurlijk de lak beschadigt. Net afgelopen zomer hele bumper laten overspuiten, nu dus weer onherstelbare schade aan de lak gvd.
Mijn vraag is of iemad mij kan vertellen hoe ik die grill eruit kan halen. Is deze er van binnenuit ingezet of kan je hem er zo uit wippen?
In het aan midden de bovenkant zie ik iets van een lipje zitten en ook aan de linkerkant. deze zitten niet meer waar ze horen te zitten.
zal dalijk wel ff een foto proberen te maken.
Parkeerschade
- Roenie
- 2nd Gear member
Update!
Net weer terug van de plek waar het gebeurd was(ziekenhuis).
Toen ik daar weer terug kwam vanavond kon ik op precies dezelfde plek parkeren als smiddags. Ik nog even kijken aan de voorkant en toen maar ff vrouw gaan halen van de dagbehandeling.
Eenmaal terug bij de auto zit er een briefje onder de ruitenwisser. Een getuige die alles heeft zien gebeuren had een briefje achter gelaten met kenteken en telefoonnummer.
Een donkerblauwe mercedes reed achteruit tegen mijn auto aan. Meneer stapt uit, pakt een doek en veegt zijn achterkant af om zijn schade te bekijken. Stapt weer in en rijd zo weer weg, zonder briefje uiteraard.
Een vriendelijke dame had alles zien gebeuren gelukkig en liet dus een briefje achter.
Ik aan een kant blij naturlijk maar dan de vraag wat te doen? Iemand hier ervaring mee? Aangifte politie of eerst naar mijn verzekering bellen?
Net weer terug van de plek waar het gebeurd was(ziekenhuis).
Toen ik daar weer terug kwam vanavond kon ik op precies dezelfde plek parkeren als smiddags. Ik nog even kijken aan de voorkant en toen maar ff vrouw gaan halen van de dagbehandeling.
Eenmaal terug bij de auto zit er een briefje onder de ruitenwisser. Een getuige die alles heeft zien gebeuren had een briefje achter gelaten met kenteken en telefoonnummer.
Een donkerblauwe mercedes reed achteruit tegen mijn auto aan. Meneer stapt uit, pakt een doek en veegt zijn achterkant af om zijn schade te bekijken. Stapt weer in en rijd zo weer weg, zonder briefje uiteraard.
Een vriendelijke dame had alles zien gebeuren gelukkig en liet dus een briefje achter.
Ik aan een kant blij naturlijk maar dan de vraag wat te doen? Iemand hier ervaring mee? Aangifte politie of eerst naar mijn verzekering bellen?
VW Golf III TDI 145.000 tot 225.000
Volvo S80 Elite 2,4 aut. MY2002 190.000km
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Je verzekeraar inschakelen en het verhaal van die dame uitleggen. De verzekeraar kan eventueel bepalen of aangifte doen zinnig is.
Maar aangifte doen is altijd zinnig in mijn ogen omdat je na een ongeval, zeker met gewonden, nooit mag wegrijden. Das gibt Punkten in Flensburg.
Maar aangifte doen is altijd zinnig in mijn ogen omdat je na een ongeval, zeker met gewonden, nooit mag wegrijden. Das gibt Punkten in Flensburg.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- Roenie
- 2nd Gear member
Is het wel een ongeval? Ik stond geparkeerd. En ja aangifte gaan ik wel doen denk ik.Msuidgeest schreef:Je verzekeraar inschakelen en het verhaal van die dame uitleggen. De verzekeraar kan eventueel bepalen of aangifte doen zinnig is.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Het verhaal van die dame is belangrijk. Ik hoop dan wel dat je weet wie zij is voor de aangifte en bewijs bij de verzekeraar.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
- Roenie
- 2nd Gear member
Ja ik mocht haar bellen als ik haar gegevens nodig heb en als ze moest getuigen. Ze weet ook hoe ze eruit zien aangezien ze van haar afdeling af kwamen.Msuidgeest schreef:Het verhaal van die dame is belangrijk. Ik hoop dan wel dat je weet wie zij is voor de aangifte en bewijs bij de verzekeraar.
- Roenie
- 2nd Gear member
Geen idee, zou ik het ziekenhuis moeten bellen morgen.wdo schreef:Staan er misschien camera's op de parkeerplaats die wat geregistreerd kunnen hebben?
- T-6000
- 1st Gear member
Ik heb hetzelfde meegemaakt alleen was in mijn geval de dader niet te achterhalen (eveneens parkeerschade). In dat geval komt het waarborgfonds in beeld, in jouw geval lijkt dat niet zo te zijn omdat de dader bekend is.
Een aantal zaken die van belang zijn:
- Allereerst contact met je verzekeraar opnemen. Daarbij is van belang wat voor verzekering je hebt. (heb je ook rechtsbijstand?)
- Sowieso aangifte doen, er is namelijk op onrechtmatige wijze schade aan je auto toegebracht.
- Je getuige een verklaring laten opstellen hetgeen zij heeft waargenomen
- Foto's maken van de schade, niks zelf gaan veranderen! Ook niks wegvegen, wellicht zit er nog lak van de andere auto op je auto.
- Nagaan of er camerabeelden beschikbaar zijn.
Wat van groot belang is, is dat je kan aantonen dat de schade is ontstaan op het moment waarvan jij aangeeft dat het is voorgevallen. Het moet voor de verzekeraar vaststaan dat de schade niet door eigen toedoen (schuld) is ontstaan.
Een aantal zaken die van belang zijn:
- Allereerst contact met je verzekeraar opnemen. Daarbij is van belang wat voor verzekering je hebt. (heb je ook rechtsbijstand?)
- Sowieso aangifte doen, er is namelijk op onrechtmatige wijze schade aan je auto toegebracht.
- Je getuige een verklaring laten opstellen hetgeen zij heeft waargenomen
- Foto's maken van de schade, niks zelf gaan veranderen! Ook niks wegvegen, wellicht zit er nog lak van de andere auto op je auto.
- Nagaan of er camerabeelden beschikbaar zijn.
Wat van groot belang is, is dat je kan aantonen dat de schade is ontstaan op het moment waarvan jij aangeeft dat het is voorgevallen. Het moet voor de verzekeraar vaststaan dat de schade niet door eigen toedoen (schuld) is ontstaan.
- Roenie
- 2nd Gear member
Vanmorgen gelijk met de verzekering contact opgenomen. Die adviseerde ook aangifte te doen en met dat samen met een schadeformulier in te leveren, ook al had de tegenpartij niets ingevuld.
Ik wou aangifte doen maar aangezien ik het kenteken had van veroorzaker wou de politie eerst proberen te bemiddelen. Nadat de politie contact had gehad met veroorzaker kreeg ik een telefoontje terug met de gegevens van meneer. Hij had niets gemerkt(zegt die) maar wou dan wel het schadeformulier invullen.
Ik net naar meneer geweest en hebben het formulier ingevuld, hij bekend schuld daarop. Hij vroeg nog wel of ik eerst even de schade wou laten taxeren. Als het bedrag niet te hoog is wilt hij het zonder verzekering doen anders valt hij te ver terug op zijn ladder.
Schade bij mij is; bumper opnieuw spuiten en grill weer recht zetten(mits die niet stuk is). ongeveer €350,-
Ik wou aangifte doen maar aangezien ik het kenteken had van veroorzaker wou de politie eerst proberen te bemiddelen. Nadat de politie contact had gehad met veroorzaker kreeg ik een telefoontje terug met de gegevens van meneer. Hij had niets gemerkt(zegt die) maar wou dan wel het schadeformulier invullen.
Ik net naar meneer geweest en hebben het formulier ingevuld, hij bekend schuld daarop. Hij vroeg nog wel of ik eerst even de schade wou laten taxeren. Als het bedrag niet te hoog is wilt hij het zonder verzekering doen anders valt hij te ver terug op zijn ladder.
Schade bij mij is; bumper opnieuw spuiten en grill weer recht zetten(mits die niet stuk is). ongeveer €350,-
-
- 6th Gear member
Voorzichtig hiermee, als de taxateur iets over het hoofd ziet, dan ben jij de klos.Roenie schreef:Hij vroeg nog wel of ik eerst even de schade wou laten taxeren. Als het bedrag niet te hoog is wilt hij het zonder verzekering doen anders valt hij te ver terug op zijn ladder.
(Vrijwel) elke verzekeraar staat toe om een schade zelf te betalen. Oftewel: Gewoon de verzekeraars het af laten handelen. Dan kan hij vervolgens met zijn verzekeraar overleggen of het voor hem de moeite waard is om jouw schade aan zijn verzekeraar terug te betalen. Daar heb jij, in principe, geen aandeel in.
- Rob Bakker
- 5th Gear member
klink heel l*llig wat ik nu zeg misschien, maar als de heer het heeft gedaan zoals de getui8gen zegt zou ik zeker opteren voor een mooie nieuwe gril.
Het risico van een knik uit de gril buigen zou ik al zeker niet nemen.
Inderdaad zoals Marcel aangeeft is het vaak mogelijk in overleg met de verzekeraar te beslissen of jezelf de kosten betaal, of dat het via de verzekering gaat.
Het risico van een knik uit de gril buigen zou ik al zeker niet nemen.
Inderdaad zoals Marcel aangeeft is het vaak mogelijk in overleg met de verzekeraar te beslissen of jezelf de kosten betaal, of dat het via de verzekering gaat.
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- DrRossi
- 4th Gear member
Wat een flikker, eerst met een doek zijn auto inspecteren en dan nu doen of zijn neus bloed!! hangen die hap!! voor de volle mep.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
S80 T6
- Chiel
- 2nd Gear member
Inderdaad, helemaal mee eens, in ieder geval succes met de afwikkeling.DrRossi schreef:Wat een flikker, eerst met een doek zijn auto inspecteren en dan nu doen of zijn neus bloed!! hangen die hap!! voor de volle mep.
Wat een aso.
V70 2.4D Edition Geartronic 2006
V60 D4 Momentum 2014
V60 D4 Momentum 2014
- DrRossi
- 4th Gear member
Ik bedoel het kan he, dat je ergens tegenaan zit zonder dat je het merkt!!
Maar als je uitstapt en later de onschuld uit gaat hangen dan krijg ik vlekken voor mijn ogen!
Maar als je uitstapt en later de onschuld uit gaat hangen dan krijg ik vlekken voor mijn ogen!
S80 T6
S80 T6
- streetie
- 5th Gear member
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
ik dacht dat doorrijden naar een ongeval een misdrijf is. Waar blijven we nu de politie wil bemiddellen. Deze man doet het de volgende keer dus nog een keer. De politie moet keihard optreden tegen dit soort gedrag en deze man hard aanpakken. in plaats van zachtjes bemiddelen.
ALs dit de huidige mentaliteit is van het politie apparaat dan zijn nog verder gezonken als ik al dacht.
ALs dit de huidige mentaliteit is van het politie apparaat dan zijn nog verder gezonken als ik al dacht.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
- DrRossi
- 4th Gear member
Laatst bij mijn broer in heuvelachtig Nijmegen.
Staan hij voor een verkeerslicht te wachten achter een Saab.
De Dame achter het stuur zit geanimeerd te telefoneren en laat haar Saab tegen de XM van mijn broeder rollen.
Wat natuurlijk een ongelijke strijd is!
Waarom hij claxonneert en vervolgens uitstapt om de dame te attenderen op haar actie.
Vervolgens wordt het licht groen net als mijn broer die ziet dat zijn linker mistlicht aan diggelen ligt, en de Saab is gevlogen.
Gelukkig het kenteken onthouden en bij de politie aangifte gedaan.
Meneer weet u we zeker dat u dit wilt?
Want doorrijden naar een ongeval is een misdrijf.
Misschien was het per ongeluk?
Goed zegt mijn broer, wilt u aub de gegevens van de Dame in kwestie geven zodat ik haar kan contacteren?
Neen dat mogen we niet doen.
Wij zullen haar wel bellen en u op de hoogte houden.
Na enkele dagen, Ja de dame was inderdaad rond dat tijdstip in die omgeving geweest en had zeker niet gebeld en was zich van geen kwaad bewust.
Nee er was ook geen zichtbare schade aan haar auto.
Bon rechtbijstand, tja dat is haar woord tegen het uwe.
Willen jullie haar telefoon rekening opvragen om aan te tonen dat ze op dat tijdstip in die omgeving aan het bellen was, dan is het al een stuk plausibeler dat het zo gebeurd is zoals ik schets?
Neen dan gaat zo maar niet.
Dus gebeurd er niets.
Gewoon snel naar de kroeg en je verdriet verdrinken dus.
Staan hij voor een verkeerslicht te wachten achter een Saab.
De Dame achter het stuur zit geanimeerd te telefoneren en laat haar Saab tegen de XM van mijn broeder rollen.
Wat natuurlijk een ongelijke strijd is!
Waarom hij claxonneert en vervolgens uitstapt om de dame te attenderen op haar actie.
Vervolgens wordt het licht groen net als mijn broer die ziet dat zijn linker mistlicht aan diggelen ligt, en de Saab is gevlogen.
Gelukkig het kenteken onthouden en bij de politie aangifte gedaan.
Meneer weet u we zeker dat u dit wilt?
Want doorrijden naar een ongeval is een misdrijf.
Misschien was het per ongeluk?
Goed zegt mijn broer, wilt u aub de gegevens van de Dame in kwestie geven zodat ik haar kan contacteren?
Neen dat mogen we niet doen.
Wij zullen haar wel bellen en u op de hoogte houden.
Na enkele dagen, Ja de dame was inderdaad rond dat tijdstip in die omgeving geweest en had zeker niet gebeld en was zich van geen kwaad bewust.
Nee er was ook geen zichtbare schade aan haar auto.
Bon rechtbijstand, tja dat is haar woord tegen het uwe.
Willen jullie haar telefoon rekening opvragen om aan te tonen dat ze op dat tijdstip in die omgeving aan het bellen was, dan is het al een stuk plausibeler dat het zo gebeurd is zoals ik schets?
Neen dan gaat zo maar niet.
Dus gebeurd er niets.
Gewoon snel naar de kroeg en je verdriet verdrinken dus.
S80 T6
S80 T6
Ik was er gewoon achteraan gereden. Persoon in kwestie stopt vanzelf wel ergens.
Politie en de rest van onze rechtstaat heb ik al lang geen vertrouwen meer in. Als slachtoffer moet je gewoon niet zeuren, da's lastig en kost werk...
Politie en de rest van onze rechtstaat heb ik al lang geen vertrouwen meer in. Als slachtoffer moet je gewoon niet zeuren, da's lastig en kost werk...