Zoeken naar een opvolger
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Modeljaar 2006 en modeljaar 2007 t/m 09/2006: Edition II Sport. Vanaf Modeljaar 2007 10/2006: Edition, Edition Classic en Edition Sport.Tarman T schreef:Wat zijn in de basis eigenlijk de verschillen tussen edition, edition classic, edition I, edition II, summum, etc? Als ik alle advertenties naloop kan ik het er niet uithalen. Alleen dat in de edition sport over het algemeen het driespaaks stuur zit en de sportstoelen die ik eigenlijk wel graag wil. (liefst met elec bediening en vol leer)
Dus meningen, suggesties, links etc allemaal welkom!!
Verschillen Edition II Sport en Edition Sport: EIIS heeft géén meegespoten dorpels en bumperspoilers, geen electronische stoelbediening voor de bestuurder andere pookknop bij GT6 en volgens mij géén Spaceball bij MT6. Ook heeft EIIS géén aluminium dakrails. Wél hebben ze beide Watch Dial instrumentarium (voor mij pré omdat je daar altijd naar kijkt en niet naar dorpels) wél Sport stuur, wel adaptieve Bi-Xenon, wel Sport Leder interieur en 17" velgen.
In donkere kleuren vind ik niet-meegespoten dorpels niet zo'n gemis, bij Electric Silver (mijn favoriete kleur) bijvoorbeeld weer wel. Ik had een Edition Sport in de lease (Barentz Blue met Beige leder) Ik heb nu een Edition II Sport privé (Magic Blue en zwart interieur) Ik mis mijn electische stoel vooral omdat ik tijdens het rijden van lange afstanden gemakkelijker even de stoel kon verstellen en de spiegels ná het inparkeren via het geheugen van de stoel weer in de juiste stand kon zetten.
Verdere belangrijke features voor mij zijn: leer, GT6, D5, 17", HU850 met High Performance of liever nog Premium en Adaptieve Xenon. Dát werkt echt als je in Italië of waar dan ook 's avonds in de bergen rijdt Bovendien vind ik de neus veel mooier met die projectielampen.
Mijn favoriet; Edition Sport met Private Glas, Inscription Toscane interieur, D5 AWD GT6, Audio Premium, Schuif-kanteldak, Alarm Klasse III en nog wat dingetjes en weinig km's. Helaas strekte mijn budget tot een Edition II Sport met iets minder goodies, niet de perfecte kleurcombinatie en wel wat meer km's. Maar daarentegen van binnen en buiten wel in hele mooie staat. Die van mij heeft meer dan 2x zoveel gelopen als mijn ex-leaser die ik zelf vanaf 0 km heb bereden maar ziet er netter uit als toen ik mijn eigen inleverde (met terugwerkende kracht van geschrokken....)
Succes met je zoektocht. Is de mooiste fase. En één ding weet je helemaal zeker; nadat jij jouw 'nieuwe' hebt gekocht staat er in no-time een mooiere op Marktplaats of de auto-sites
Overigens klopt het dat V70's uit D op de standkachel na vaak minder zijn uitgerust dan in NL en vaak met BPM niet goedkoper! Vooral Edition Sport's uit NL zijn naar verhouding goedkoper. Want echt dik in de opties...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 06.09.2009 - 16:38
Heb je een idee hoe langde auto al te koop staat in wolvega?
Overzicht Datum aanvang tenaamstelling 05-11-2010
Dus van af deze datum te koop 5 nov 2010.
Dat was mijn opmerking op jouw vraag hoelang staat de volvo koop
Gr Jan
Overzicht Datum aanvang tenaamstelling 05-11-2010
Dus van af deze datum te koop 5 nov 2010.
Dat was mijn opmerking op jouw vraag hoelang staat de volvo koop
Gr Jan
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
iemand heeft hem in eigendom sinds die datum, dat betekend niet automatisch dat hij ook sinds die datum te koop staat
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Maar de aanname is wel correct, hij staat inderdaad al sinds die tijd te koop. Ze vragen er ook wel fors wat geld voor, gezien de uitrusting en het feit dat het een vijf bak GT is.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
...of in de handelsvoorraad opgenomen. Getoond wordt de laatste wijziging in het RDW register. Bij een serieuze handelaar of dealer is het dus vrijwel altijd een aardige indicatie van het moment van inruil!bart simpson schreef:iemand heeft hem in eigendom sinds die datum, dat betekend niet automatisch dat hij ook sinds die datum te koop staat
Marc
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Wellicht biedt dat de ruimte om wat aan de prijs te doen cq een trekhaak te laten monteren. Ondanks dat het geen ed sport is vindt ik het best een mooie auto.Quota schreef:Maar de aanname is wel correct, hij staat inderdaad al sinds die tijd te koop. Ze vragen er ook wel fors wat geld voor, gezien de uitrusting en het feit dat het een vijf bak GT is.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Is dat een TomTom GPS die er op de foto staat ?
in de optie lijst staat wel navigatie vermeld ?
in de optie lijst staat wel navigatie vermeld ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
De verkoper vertelde mij dat het idd een aftermarket was ivm de bijtelling. Geen RTI dus...
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
't is in ieder geval geen rti... Maar ik zou dan toch liever gaan voor een my GT, die extra versnelling scheelt echt heel veel in het verbruik en het comfort.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Of een MY06 GT 
Ik heb ook gehoord (kan het niet helemaal bevestigen) dat een 6-traps GT wat "nerveuzer" schakelt dan een 5-traps. Heeft natuurlijk een versnelling meer, en dus ook meer keuze....

Ik heb ook gehoord (kan het niet helemaal bevestigen) dat een 6-traps GT wat "nerveuzer" schakelt dan een 5-traps. Heeft natuurlijk een versnelling meer, en dus ook meer keuze....
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Een goeie automaat voel je niet schakelen toch?
Als ik rustig rij, dan zie ik alleen aan de toerenteller dat hij een ander verzet gekozen heeft.
Als ik rustig rij, dan zie ik alleen aan de toerenteller dat hij een ander verzet gekozen heeft.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ik bedoel een MY06 met een GT6 inderdaad :oops:Tarman T schreef:my GT? GT 6 bedoel je denk ik?
Nerveuze schakelgedrag herken ik wel, voor mijn gevoel al te snel terugschakelen, terwijl dat met het koppel van de D5 zelden nodig is... Het schijnt echter dat de dealer dat met een reset kan verhelpen, het is wel een adaptieve bak, dus de vorige bereider heeft er veel invloed op gehad (in mijn geval vermoedde ik een sportieve rijder, gezien de hoeveelheid steenslag op de motorkap èn het dak!
Maar ieder zijn ding, ga er gewoon altijd een goed stuk mee rijden (meer dan een rondje om de kerk) om je een goed beeld te kunnen vormen van de auto. Wil een bedrijf je hierin niet faciliteren, dan gewoon door naar het volgende adres, het is immers geen pakje boter wat je koopt.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Je mag een bod doen op mijn V70 D5 summum sports. 185 pk geartroninc met four-c. meer via pb
Mogelijk dat ik dan een tijdje ga rijden met de S70R die ik nog heb staan
Mogelijk dat ik dan een tijdje ga rijden met de S70R die ik nog heb staan
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Persoonlijk kan ik dat niet bevestigen dat de GT 6 nerveuzer schakelt, als ik mijn MY06 24D 163PK met GT 6 vergelijk met de MY04 XC70 D5 163PK GT 5 van mijn schoonvader, vind ik net mijn V70 veel rustiger rijden.
De vorige D5 reageert veel nerveuzer dan de 24D, alhoewel ze dezelfde PKs hebben.
De vorige D5 reageert veel nerveuzer dan de 24D, alhoewel ze dezelfde PKs hebben.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
@allen bedankt voor de input weer!
Ik heb net een ritje gedaan met een 07 185 sportsedition met GT6.
De auto opzich voelt toch weer een stuk strakker aanals mijn huidige, en ook wel wat stiller. De stoelen zijn super!! Ook het stuur ligt erg fijn in de hand.
Dan de kwestie automaat. Ik weet het echt niet hoor... Het rijdt aan de ene kant super relaxed, gas geven en remmen that's it. Maar aan de anderte kant zijn er ook wat nadeel(tjes) waar ik toch nog goed over na moet denken. Ik kan het schakelgedrag niet nerveus noemen, maar wel het motortoerental. Zelfs zo "erg" dat bij precies 90 km/h op cruise de motor iets slingerde in toerental. Het was maar 100 a 150 tpm, maar heel hinderlijk omdat je zelfs een hele lichte versnelling voelt. Ik heb dit overigens alleen bij 90 km/h ondervonden.
In mijn optiek schakelt de GT ook wat laat. Laat zullen jullie zeggen? Laat ja, ik schakel zelf altijd met rustig woonwerk verkeer rond de 1900 a 2000 tpm, de GT schakelde pas bij 2300 a 2500 toeren. En ik heb wel eens automaat gereden die je kan beinvloeden door iets je voet te lichten van het gas om door te schakelen, maar dat doet deze niet.
Het stukje over dat het erg comfortabel is is in verhouding erg klein, maar het is dus niet zo dat ik de automaat meteen wegcijfer.
Ik zoek nog een MT6 185 om dat ook eens aan te voelen. Ik heb het idee dart de 185 pk daarmee veel meer tot zijn recht komt en dat je de souplesse veel beter kan gebruiken.
Ik heb het vantevoren niet als zo'n moeilijke keuze kunnen bedenken
Daar in ben ik jullie erkentelijk voor alle meningen en raad~!
Ik heb net een ritje gedaan met een 07 185 sportsedition met GT6.
De auto opzich voelt toch weer een stuk strakker aanals mijn huidige, en ook wel wat stiller. De stoelen zijn super!! Ook het stuur ligt erg fijn in de hand.
Dan de kwestie automaat. Ik weet het echt niet hoor... Het rijdt aan de ene kant super relaxed, gas geven en remmen that's it. Maar aan de anderte kant zijn er ook wat nadeel(tjes) waar ik toch nog goed over na moet denken. Ik kan het schakelgedrag niet nerveus noemen, maar wel het motortoerental. Zelfs zo "erg" dat bij precies 90 km/h op cruise de motor iets slingerde in toerental. Het was maar 100 a 150 tpm, maar heel hinderlijk omdat je zelfs een hele lichte versnelling voelt. Ik heb dit overigens alleen bij 90 km/h ondervonden.
In mijn optiek schakelt de GT ook wat laat. Laat zullen jullie zeggen? Laat ja, ik schakel zelf altijd met rustig woonwerk verkeer rond de 1900 a 2000 tpm, de GT schakelde pas bij 2300 a 2500 toeren. En ik heb wel eens automaat gereden die je kan beinvloeden door iets je voet te lichten van het gas om door te schakelen, maar dat doet deze niet.
Het stukje over dat het erg comfortabel is is in verhouding erg klein, maar het is dus niet zo dat ik de automaat meteen wegcijfer.
Ik zoek nog een MT6 185 om dat ook eens aan te voelen. Ik heb het idee dart de 185 pk daarmee veel meer tot zijn recht komt en dat je de souplesse veel beter kan gebruiken.
Ik heb het vantevoren niet als zo'n moeilijke keuze kunnen bedenken

Daar in ben ik jullie erkentelijk voor alle meningen en raad~!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Hmmm, vergelijkbare ervaringen dus, ik vond het vooral irritant om bij hernemingen bij wegwerkzaamheden van bijvoorbeeld 90 km/h naar 120 k/h de bak gelijk 2 versnellingen terug schakelde ipv het op koppel te doen.
Probeer ook zeker de 2.4D eens met de 6 bak MT, qua rijgedrag lijken we blijkbaar nogal op elkaar en ik heb niet het idee dat ik erg tekort kom. Vind de 2.4D (maar zal wel psychisch zijn) ook wat stiller lijken.
Maar wel altijd leuk om proefritjes te maken he?
Probeer ook zeker de 2.4D eens met de 6 bak MT, qua rijgedrag lijken we blijkbaar nogal op elkaar en ik heb niet het idee dat ik erg tekort kom. Vind de 2.4D (maar zal wel psychisch zijn) ook wat stiller lijken.
Maar wel altijd leuk om proefritjes te maken he?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...