Kan iemand me misschien vertellen hoe ik de handel van de richtingaanwijzer moet loshalen? (reset-knop hapert door nog onbekende oorzaak...)
Heb het geheel inmiddels uit de auto gehaald.
Achterop zitten twee schroeftjes (kruiskop) maar het plastic kapje (achterzijde van de handel) krijg ik met geen mogelijkheid los (zonder beschadigingen). Moet ik eerst de kop (met READ-knop) en INFO-ring verwijderen?
graag jullie deskundige oordeel...
loshalen handel richtingaanwijzer; opgelost + beschrijving
- Akkoord
- 2nd Gear member
- Locatie: Rundhausen , flach am Kaisersbach , 288 km NO van Gent
Ben ook benieuwd naar de reacties ; bij de mijne geeft de draaiknop van de BC een soort Random-weergave ; Je weet nooit wat er komt.
V70 2.4 140pk 2001 LPI ; ben nog op zoek naar een set 17 inch Canopus velgen...PM me!
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
Iemand al een idee hoe ik de handel zelf moet loskrijgen om de boel van binnen te bekijken? (twee kruiskop-schroefjes gaan makkelijk open, maar dan?) Moet de gehele read-knop en het 'wieltje' om te bladeren door de BC verwijderd worden?
Dit ding lijkt zonder beschadigingen te maken aan de buitenzijde niet te openen...
Dit ding lijkt zonder beschadigingen te maken aan de buitenzijde niet te openen...
misschien kan ik dan toch beter een nieuwe handel bestellen? Had gehoopt op iemand die de linker handel (richting-aanwijzer, read-knop en scroll-wieltje) al eens netjes los heeft kunnen krijgen...
- Oceanracer
- Geartronic member
De handel wel al eens losgehaald, maar dat stelde niks voor. Ik heb toen ook niet gekeken of dat scollwieltje los zou willen. Ik had een contactprobleem in de linker richtingaanwijzer en heb dan gemakkelijk kunnen oplossen door de schakelaar bij het scharnier te openen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
In ieder geval dank voor antwoord.
Ik ga nog eens een poging wagen.
Morgen eerst nieuwe speakers inbouwen...
Ik ga nog eens een poging wagen.
Morgen eerst nieuwe speakers inbouwen...

- Oceanracer
- Geartronic member
Succes dan maar met het verwijderen van de oude speakers! :x
verwijderen oude speakers en monteren nieuwe speakers was gelukkig een makkelijk klusje!
Denk toch dat ik ook nog een subwoofer met versterker ga monteren, dan is het volgens mij helemaal goed!
Denk toch dat ik ook nog een subwoofer met versterker ga monteren, dan is het volgens mij helemaal goed!
- Oceanracer
- Geartronic member
Is het inmiddels goedgekomen met je handel? Door een dommigheidje van mijn buurman heeft hij nog een goede handel over.
Edit: De handel heeft inmiddels een andere eigenaar.
Edit: De handel heeft inmiddels een andere eigenaar.
ja, gelukt!
De handel is toch relatief eenvoudig, en zonder (zichtbare) beschadigingen te demonteren:
Ik heb de handel in zijn geheel uit de stuurkolom genomen en gisteren nog eens goed bestudeerd. (ik beschrijf vanuit front-aanzicht; zoals hij gezien wordt vanaf de bestuurdersplaats):
2 schroefjes aan de achterzijde van de handel losgemaakt.
Daarna met een bot mesje (beschadigingen zijn zo gemaakt...) aan de onderkant van de handel een beetje gewrikt. Mocht je een beschadiging maken, dan is deze niet zichtbaar op deze plek. Aangezien de handel klemt om het wieltje (waarmee je door de boordcomputer scrollt) moet je aan de meest smalle kant (meest dichtbij het stuur) het kapje loshalen door een tussen beide helften even wat te wrikken. Hierna klik bij vanzelf open.
Hierna het binnenwerk (printplaatje en drukschakelaar) gereinigd met alcohol en de contacten heel secuur met contactspray (op een wattenstaafje) behandeld.
Resultaat: alles werkt weer naar behoren.
Bij elkaar nog geen 15 minuten werk.

De handel is toch relatief eenvoudig, en zonder (zichtbare) beschadigingen te demonteren:
Ik heb de handel in zijn geheel uit de stuurkolom genomen en gisteren nog eens goed bestudeerd. (ik beschrijf vanuit front-aanzicht; zoals hij gezien wordt vanaf de bestuurdersplaats):
2 schroefjes aan de achterzijde van de handel losgemaakt.
Daarna met een bot mesje (beschadigingen zijn zo gemaakt...) aan de onderkant van de handel een beetje gewrikt. Mocht je een beschadiging maken, dan is deze niet zichtbaar op deze plek. Aangezien de handel klemt om het wieltje (waarmee je door de boordcomputer scrollt) moet je aan de meest smalle kant (meest dichtbij het stuur) het kapje loshalen door een tussen beide helften even wat te wrikken. Hierna klik bij vanzelf open.
Hierna het binnenwerk (printplaatje en drukschakelaar) gereinigd met alcohol en de contacten heel secuur met contactspray (op een wattenstaafje) behandeld.
Resultaat: alles werkt weer naar behoren.
Bij elkaar nog geen 15 minuten werk.
- Oceanracer
- Geartronic member
Kijk, dat zijn nog eens goede berichten! Nooit geweten dat hij zo gemakkelijk kon worden geopend. Weer wat geleerd.