Sissend geluid V70 - D5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:06
- Locatie: Groningen
Bij koud weer maakt mijn V70 (d5 2002) een sissend geluid bij een kort ritje. Soms komt er zelfs rook onder de moterkap vandaan. Bij de dealer zeiden ze dat veroorzaakt wordt door het brandstofvoorverwarmelement (mooi woord voor scrabble !!). Ik vraag me af of dit normaal is omdat het soms ook een beetje branderig ruikt. Wie kent of heeft deze symtonen ook ??
-
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
- Locatie: Obbicht
Een vraagje, maakt jouw D5 ook een raar geluid bij een kilometertal van 140 km/u? Bij vanaf 160 km/u is dit weer opgelost. Het geluid lijkt net alsof je de top bereikt hebt, terwijl er toch nog zat power in de turbo zit.
Wie heeft hie rooit weleens van gehoord? Ik heb al vele fora bekeken maar nergens wordt dit probleem beschreven
alvast bedankt
Wie heeft hie rooit weleens van gehoord? Ik heb al vele fora bekeken maar nergens wordt dit probleem beschreven
alvast bedankt
-
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
- Locatie: Obbicht
das dan een geluk voor je....
Over jouw geluidje, ik las laatst op n volvo forum een geluid dat veroorzaakt werd doordat de turbo van de D5 versleten was (bij 75000 km, raar he). Echter denk ik dat dit niet DE oorzaak van jouw probleempje is. Zelf merk ik wel dat als de motor koud is dat ie minder trekt en meer geluid maakt. Maar dit is vrij logisch bij een auto en dat ie meer geluid maakt bij het starten en bij de eerste kilometers is vrij logisch voor een diesel. Na een paar kilometers zou ie het toch weer normaal moeten doen en moet je niets meer merken dat je in een diesel zit. Dit merk ik wel heel erg met de D5, na een paar kilometer kan de diesel niet meer onderdoen voor een benzine. Niet kwa geluid, maar zeker niet voor de prestaties. Echter denk ik dat dit niet hetgeen is wara jij op doelde en dus jouw probleem is/was. Ik zou toch eens verder kijken (hetgeen je op dit forum al doet) want zomaar door de garage af laten schepen dat dat normaal is als ie koud is. Lijkt me gek. let wel, zoals al eerder vermeld, motoren maken nu eenmaal meer geluid bij koude motortemperaturen. Misbruik dan vooral uw turbo niet voor zgn extra vermogen
Succes ermee!!!!
Over jouw geluidje, ik las laatst op n volvo forum een geluid dat veroorzaakt werd doordat de turbo van de D5 versleten was (bij 75000 km, raar he). Echter denk ik dat dit niet DE oorzaak van jouw probleempje is. Zelf merk ik wel dat als de motor koud is dat ie minder trekt en meer geluid maakt. Maar dit is vrij logisch bij een auto en dat ie meer geluid maakt bij het starten en bij de eerste kilometers is vrij logisch voor een diesel. Na een paar kilometers zou ie het toch weer normaal moeten doen en moet je niets meer merken dat je in een diesel zit. Dit merk ik wel heel erg met de D5, na een paar kilometer kan de diesel niet meer onderdoen voor een benzine. Niet kwa geluid, maar zeker niet voor de prestaties. Echter denk ik dat dit niet hetgeen is wara jij op doelde en dus jouw probleem is/was. Ik zou toch eens verder kijken (hetgeen je op dit forum al doet) want zomaar door de garage af laten schepen dat dat normaal is als ie koud is. Lijkt me gek. let wel, zoals al eerder vermeld, motoren maken nu eenmaal meer geluid bij koude motortemperaturen. Misbruik dan vooral uw turbo niet voor zgn extra vermogen
Succes ermee!!!!
Hebben ze alleen deze diagnose gesteld en je laten gaan of wordt het betreffende deel vervangen?Bij de dealer zeiden ze dat veroorzaakt wordt door het brandstofvoorverwarmelement (mooi woord voor scrabble !!). Ik vraag me af of dit normaal is omdat het soms ook een beetje branderig ruikt. Wie kent of heeft deze symtonen ook ??
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:06
- Locatie: Groningen
Ze hebben alleen de diagnose gesteld en zeiden dat er geen reden was voor een reparatie. Maar toch vind ik het raar dat na een kort ritje er rook onder de motorkap vandaan komt en een branderig reuk geeft.
Misschien moeten we gewoon afwachten als er iets kapot gaat, dan kan het alsnog vervangen worden. Lijkt me.
Misschien moeten we gewoon afwachten als er iets kapot gaat, dan kan het alsnog vervangen worden. Lijkt me.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:06
- Locatie: Groningen
Na 1,5 jaar eindelijk een antwoord gevonden op het sissend geluid en
de oorzaak was: een standkachel. Ik heb een uit D geimporteerde D5 waar standaard een standkachel opzit. Geactiveerd bij de dealer voor minder dan 100 euro. Even proberen bij 30 C (lekker handig dus) en per ongeluk vroegtijdig uitgeschakeld en jawel: dezelfde rook.
Nu begrijp ik dat de standkachel onder de 6 -7 C altijd eventjes meehelpt bij het opwarmen van de auto na het starten, ook zonder activering.
Wat zijn jullie ervaringen met een standkachel ?? Je moet wel voortuitkijken naar de winter.
de oorzaak was: een standkachel. Ik heb een uit D geimporteerde D5 waar standaard een standkachel opzit. Geactiveerd bij de dealer voor minder dan 100 euro. Even proberen bij 30 C (lekker handig dus) en per ongeluk vroegtijdig uitgeschakeld en jawel: dezelfde rook.
Nu begrijp ik dat de standkachel onder de 6 -7 C altijd eventjes meehelpt bij het opwarmen van de auto na het starten, ook zonder activering.
Wat zijn jullie ervaringen met een standkachel ?? Je moet wel voortuitkijken naar de winter.
BMW 530D mild hybride 2021
V90 D4 2016 GT8 Inscription
V70 D3 2014 GT6 met Volvotune naar 185pk
[V70 D3 2011
V60 D2 MY2014 automaat
V60 D2 MY2014
V70 D5 2008
V70 2.4D 2005
V70 D5 2002
V70 2.5D 1998
V90 D4 2016 GT8 Inscription
V70 D3 2014 GT6 met Volvotune naar 185pk
[V70 D3 2011
V60 D2 MY2014 automaat
V60 D2 MY2014
V70 D5 2008
V70 2.4D 2005
V70 D5 2002
V70 2.5D 1998