Lekkage aan bestuurderskant na auto wassen

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
Locotes
1st Gear member

Hallo allemaal,

Mijn auto heeft een lekkage aan de bestuurderskant. Het water komt tussen de hendel van de motorkap en de kabelaansluiting die daar zit vandaan en druppelt op mijn linkervoet (op dat schuine voetsteuntje).

De lekkage is ontstaan nadat ik de auto heb gewassen in een wasbox. Na 2 uur rijden merk ik dat de lekkage minder wordt, maar als ik van een helling of in een scherpe bocht rijd, dan voel ik hem opnieuw een beetje druppelen op mijn linker voet. Het lijkt erop dat er een lekbak of iets dergelijke overstroomt.

Heeft iemand een idee waar het lekwater vandaan komt?
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

Hmmm, is wel heel moeilijk om te bepalen. Heb je je motorkap weer eens geopend om te kijken of er nergens nog water staat?
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
lancer
6th Gear member

Heb je een schuifdak?
Locotes
1st Gear member

Nee, kheb geen schuifdak. Kheb ook al onder de motorkap gekeken, maar daar kon ik ook niks vinden.

Momenteel is de auto naar de garage voor een beurtje. Ze zullen gelijk ff kijken waar het water vandaan komt...

to be continued...
Locotes
1st Gear member

De lekkage bleek in de aansluiting van de (linker) dakrail te zitten. Dit schijnt veel vaker voor te komen.

Bij de garage hebben ze de dakrail eraf gehaald, dichtgekit en teruggezet. Hopen dat de lekkage nu weg blijft!
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”