Raammechanisme S60 2001

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
wjay
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15.12.2009 - 00:58

Hallo allemaal,

nadat een ik mijn auto een keer heb moeten starten middels een jumpstarter gaat mijn raam aan de bestuurders kant niet meer omlaag. Ik weet niet of het aan het starten met de jumpstarter lag of gewoon toevallig toen stuk is gegaan. Zekeringen zijn allemaal goed. In het begin ging hij nog een 10 cm naar beneden en weer naar boven maar nu doet hij niets meer. Ik hoor wel een klik in de deur als ik het knopje indruk maar voor de rest gebeurd er niet veel meer.

Nou wil ik de deurkappen openhalen om te kijken wat er aan de hand is. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op een makkelijke manier kan doen (en of dit te doen is) en hoe ik het weer netjes kan terugplaatsen.

Wellicht heeft iemand het probleem ook eerder gehad en weet je mij te vertellen wat ik moet doen.

Graag jullie reactie.

Groeten, wjay
S60 T5 Geartronic 2001
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik denk zelf dat je ze beter kunt laten kalibreren bij de dealer.

Bij de weg: Waar heb je die hulpaccu op aangesloten?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
wjay
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15.12.2009 - 00:58

Wat moet ik dan laten kalibreren?? wat houd dat in?

Ik had de jumpstarter aangesloten onder de motortkap op de rooie pool en de zwarte haak.
S60 T5 Geartronic 2001
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ohw, de S60 heeft de accu wel gewoon voorin? De V70 heeft hem achterin, maar moet wel onder de kap worden aangesloten, vandaar mijn vraag.

Maar kalibreren houdt in dat de laptop er aan te pas komt om de waarden van de ramen opnieuw in te stellen. Defecten aan het raammechanisme zijn bij een S60 een uitzondering.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2326
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Oceanracer schreef:Ohw, de S60 heeft de accu wel gewoon voorin? De V70 heeft hem achterin, maar moet wel onder de kap worden aangesloten, vandaar mijn vraag.

Maar kalibreren houdt in dat de laptop er aan te pas komt om de waarden van de ramen opnieuw in te stellen. Defecten aan het raammechanisme zijn bij een S60 een uitzondering.
S60 heeft ook de accu achterin
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Toch achterin. Afijn, als de hulpaccu maar nooit direct op de accu achterin wordt aangesloten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
wjay
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15.12.2009 - 00:58

ja de accu zit achterin, maar de polen lopen naar voor. Ik heb de jumptarter voor aangesloten.

aha ik zal ff naar de dealer bellen om te kijken wat het kalibreren kost. kan het trouwens ook bij iemand met een obd apparaaat?
S60 T5 Geartronic 2001
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Daar durf ik geen uitsluitsel over te geven.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”