Kennen jullie Mobileye? dit is hetzelfde systeem dat in de V60 wordt ingebouwd; Volvo betrekt het van het Israelische bedrijf. Je kan het nu ook los laten inbouwen, maar dan grijpt het systeem niet in via de remmen maar geeft een harde piep als je te dichtbij je voorganger komt, per ongeluk uit je rijbaan schuift, of voetgangers op zebrapad te dicht nadert.
Heeft iemand hier ervaring mee? Je kan het laten inbouwen door een leverancier voor 999 euro, de camera wordt achter de spiegel gemonteerd. Gehoord op BNR zie hier
Mobileye - collision detection system
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Rijdt die Volvo dan ................. ?945i schreef:is mooi, Stevie Wonder heeft het ook dacht ik.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 8th Gear member
Was eigenlijk een grapje Rob.. 
Maar een hele gekke gedachte is het blijkbaar toch niet.. http://www.bright.nl/auto-voor-blinden-de-maak
Ik wil maar zeggen, als je een dergelijk systeem nodig hebt, lijkt mij een bezoek aan opticien beter.

Maar een hele gekke gedachte is het blijkbaar toch niet.. http://www.bright.nl/auto-voor-blinden-de-maak
Ik wil maar zeggen, als je een dergelijk systeem nodig hebt, lijkt mij een bezoek aan opticien beter.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Dieselaar
- 2nd Gear member
das interessant: er komen steeds meer foefjes, belletjes en toertjes die juist het rijden veiliger maken, wat ook blijkt uit de ongeval statistieken. Maar, voegt de scepticus eraan toe, gaan wij ons daarop instellen? zie het toegenomen bumperkleven door ABS-rijders, wat op hetzelfde neerkomt als toegenomen veiligheidsgevoel leidt tot meer risicovol gedrag bij chauffeurs.945i schreef:Was eigenlijk een grapje Rob..
(...)Ik wil maar zeggen, als je een dergelijk systeem nodig hebt, lijkt mij een bezoek aan opticien beter.
moet de auto industrie hieraan meewerken of juist niet?
V70 D5 geartronic summum 2006
Saab 9-3 1.9TiD

- liquid_force
- 6th Gear member
ik heb een jaar of 4 geleden (toen ik in Denemarken werkte) eens test mogen rijden met de eerste versie van dit systeem ... en ik moet zeggen dat ik er toen al van onder de indruk was ... 1000 euro is me momenteel net iets te veel voor een speeltje (werkgever net failliet verklaard) maar zodra het leven weer wat zonniger is wil ik er graag weer eens mee proefrijden.