Bandenadvies

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
OVA
1st Gear member
Contacteer:

945i schreef:Ja? voel je het in het stuur Koen, minder onderstuur? Vertel.. ;)

@ OVA, nog nooit gehoord van die banden die je binnen hebt gekregen.... :roll:
Ik tot voor kort ook niet. Blijkt dat deze uit de zelfde fabriek als goodyear komen. Grappig dat beide type aanduidingen op elkaar lijken. Goodyear ultragrip 7 op 2e testplek en de Esa-Tecar supergrip 7 op plaats 3 in de bandentests.

Zo laat de zwitserse bandenmaker Maloya zijn banden maken bij Vredestein in Enschede. Laat dat profiel nu bijna er uit zien als de vredestein en staan ze toevallig onder elkaar bij bandentests...

Ben er nog niet over uit... Denk dat ik wel van een soepele rit houd, dus dan ga ik voor een hoge wang dus 60 of 65...
Den skiljer er från mängden.

Hyundai Pony 1.5 GSi E2 227000km
V70 2.5 TDI comfort europa aut 2000 pas 235000km
Doeke Dobma
5th Gear member

Ventus schreef:Ok, maar een 205/55/16 zou dus ook moeiteloos kunnen passen in plaats van een 205/50/16?
In dat geval laat ik er morgen gewoon weer twee Michelins om leggen.
Ik kan mij herinneren, uit de tijd dat mijn ouders een V70 classic hadden, dat er wel een verschil zat tussen 205/55 en 205/50. Laatste is wat Volvo voorschrijft. Ik meen toen te hebben gelezen van meerdere 205/55 rijders dat de banden dan aanlopen bij max stuuruitslag. Wellicht de moeite waard om dit even in het juiste deel van dit forum uit te zoeken.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Kayman
1st Gear member

Mooi om zo de discussies omtrent prijs en duurzaamheid te volgen. Gezien de expertise wil ik ook nog een vraagje stellen.

Ik heb een V70 uit 2007, en nu heb ik een mooie set velgen met banden op het oog, maar de banden zijn niet de standaard 225/45 R17 maar 225/50 R17.

Volgens mij is dit de hoogte van de band die dus iets meer is. Heeft dit nog (nadelige) effecten op de draaicirkel? Ik kan mij vooprstellen dat de banden zo sneller aanlopen in de wielkasten, heb daar al eerder mee te maken gehad maar dat bleken de stuurbegrenzers te zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”