hoi
ik heb een v70 2.5t met vialle lpi installatie(zit er nu 55000 km in), nou heb ik hier al is gemeld dat ie stationair wat trilt, maar het valt me nu ook op dat ie vooral met doortrekken nogal rauw klinkt. de garage waar ik m in onderhoud heb zegt dat de motor spoelen misschien wel helpt.
kleppen stellen misschien?
flashlube, heeft dat nut bij een turbo (geen onderdruk)?zo ja waarop moet ik die aansluiten?
rauwig lopen
Wat is de (volledige) km-stand?
Kleppen stellen klinkt aannemelijk ivm trillen tijdens staionair draaien.
Kleppen stellen klinkt aannemelijk ivm trillen tijdens staionair draaien.
-
- 6th Gear member
Hoewel ik het altijd goed in de gaten houdt, gebeurt het toch wel eens dat het Flashlube flesje leeg raakt. Het is dan altijd de motorloop die me eraan herinnert dat ik moet bijvullen.jberg schreef:hoi
ik heb een v70 2.5t met vialle lpi installatie(zit er nu 55000 km in), nou heb ik hier al is gemeld dat ie stationair wat trilt, maar het valt me nu ook op dat ie vooral met doortrekken nogal rauw klinkt. de garage waar ik m in onderhoud heb zegt dat de motor spoelen misschien wel helpt.
kleppen stellen misschien?
flashlube, heeft dat nut bij een turbo (geen onderdruk)?zo ja waarop moet ik die aansluiten?
Dus (naar mijn mening/ervaring):
- De motor loopt mooier met Flashlube
- Flashlube bij een turbo motor maakt dus verschil
Ik ben een rustige rijder (muziekje aan, CC op 120 en relaxen maar) waardoor er meestal wel degelijk een onderdruk in het inlaatspruitstuk optreedt. Als je hieraan twijfelt, dan kun je kiezen voor de nieuwere Flaslube systemen waar de vloeistof met een pomp ipv door onderdruk naar het spruitstuk wordt getransporteerd.
De LPI installatie in mijn auto is bij kmstand 110.000 gemonteerd. Tot op heden (242.000km) is er niets aan de kleppen gebeurd. De motor loopt als een zonnetje (voor zover zonnetjes lopen natuurlijk).
-
- 6th Gear member
Deze had ik al. Als dit niet genoeg is, dan moet je een paar dagen wachten. Ik kan pas een foto maken als de wederhelft de auto weer eens thuis laatjberg schreef:zou je een foto kunnen plaatsen waar de flashlube op aangesloten is?
gr jw

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Carfreak
- 7th Gear member
Bosch garandeert dacht ik 165.000km op de lambdasonde. Bij jouw stand is het dus mogelijk dat je aan een nieuwe toe bent. De motor gaat wat inhouden, stotteren, kan afslaan bij plotseling gas los.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 6th Gear member
Ik heb hem zo gekocht, maar ik neem aan dat het een nieuwe aansluiting is.jberg schreef:is dat een bestaande aansluiting, if is er een gaatje geboord?
De aansluiting zit inderdaad op het inlaatspruitstuk.EVV schreef:Misschien een domme vraag, maar op de foto lijkt het slangetje aangesloten te zijn op het inlaat spruitstuk, op één van de buizen richting motor. Zie ik dat goed?
Over de plaats en manier van aansluiten kan ik alleen maar zeggen dat dit door de "befaamde Mesman" is gedaan.
En dit is een foto van een S80, er is wat meer ruimte vóór het blok dan bij een V70/S60.
-
- 6th Gear member
Bleef hij, een tijdje, net zo mooi lopen toen je weer op gas ging rijden?jberg schreef:ik heb nou een dikke 100 km op benzine gereden, en t gekke is dat ie nou veel mooier loopt, geen trillingen stationair, en veel minder rauwig, hoe kan dat nou??
<hypothese>
In benzine zitten een aantal toevoegingen om de kleppen te beschermen en te smeren. Dit bouwt een laagje op op de kleppen en de klepzittingen. De motor kan/zal hier mooier door gaan lopen. Na het weer overschakelen op gas is dit laagje nog even (paar km ofzo) aanwezig, waardoor ook op gas de motor nog eventjes mooier loopt dan eerst.
Als dit zo is, dan lijkt het op het verschijnsel wat ik heb als ik vergeet om de Flashlube bij te vullen en zou een smeersysteem als Flashlube wel eens kunnen helpen.
</hypothese>
www.autoroelfsema.nl , maar die zitten in een nieuw pand met misschien "nieuwe pand prijzen"? Dus even vragen.jberg schreef:AlexV70, je had t een keer in een post van je over een bedrijf in drenthe die redelijk betaalbaar kleppen stelt, weet je zo wat dat moet kosten??
vr gr jw