''Kop''zorgen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Flipje14
1st Gear member

Zo een aantal tegenslagen weer een beetje leuke plaatjes :)

Afbeelding

Heb een nieuwe kop (complete revisie) en nieuwe turbo, R-uitlaatspruitstuk klaar staan voor montage.
Hoop dat het vanaf nu een beetje mee zit :P, ben er wel achter wat het verschil is tussen volvo-rijders en tussen volvo-liefhebbers ;)

Hoop dat ie van de week weer roffelt !!
Suzuki Swift GTi 1992
Suzuki Baleno GTi1996
Volvo V70 R 1998
Rob Bakker
5th Gear member

Glimt als nieuw inderdaad ;)

Oude volledig in de soep, of is er nog mee te rijden?
Czeventig
2nd Gear member

Succes.

Wel schitterend om zo'n nieuwe kop te zien
C70 T5 Convertible
Flipje14
1st Gear member

Grappige is dat hij er niet voor het slechte lopen er af moest, maar omdat hij bij gasgeven olie rookte nadat een tijdje stationair gelopen had.
Dus ging ik voor de klepsteelrubbers die vervangen kunnen worden zonder de kop te verwijderen, gezien het kleine beetje werk meer dacht ik toch maar een nieuwe koppakking zetten.
Toen kwam ik dus meer ellende tegen dan ik verwacht had, maar ergens dus maar goed dat ik eigenwijs alles los heb gehaald anders had het nog een keer los kunnen halen.
Dus er was nog zeker mee te rijden, aankomend weekend loopt hij wel weer denk/hoop ik :) elke avond een stukje verder !!
Suzuki Swift GTi 1992
Suzuki Baleno GTi1996
Volvo V70 R 1998
Flipje14
1st Gear member

Hij is weer helemaal als nieuw !!
Afgelopen zaterdag is hij weer ontwaakt uit een twee weken durende coma, en hoe :) starten lopen. Alleen lambda lampje bleef branden, maar daar heeft arendsen in zevenaar met een druk op de reset knop een eind gemaakt.
Ecu snapte er waarschijnlijk even niets van de waardes die hij nu meet :P wel andere koek nu met de nieuwe delen eraan :)
Nieuwe turbo is trouwens ook goed te merken !! krijg nu wel even een flinke trap in de rug na :D:D:D
Nu kan ik verder met de rest van de kleine reparaties, nu het grote werk is gedaan. Maar ik rij weer rookvrij en heb ook weer wat paarden terug in de stal !! :)
Suzuki Swift GTi 1992
Suzuki Baleno GTi1996
Volvo V70 R 1998
Czeventig
2nd Gear member

Goed nieuws.

Van harte gefeliciteerd met de geslaagde operatie.
C70 T5 Convertible
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”