Vorige week is tijdens het rijden mijn 740 uit 1991 afgeslagen. Sindsdien wil hij niet meer starten.
De bobine werkt, de verdelerkap, bougiekabels en bougies zijn vervangen maar desondanks vonken de bougies niet.
Wie kan mij verder helpen?
Startproblemen 740
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
BDP sensor?
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15.04.2011 - 16:43
- Locatie: Eigenbilzen
BDP sensor kan de monteur niet vinden. Heb begrepen van iemand uit Nederland dat men mogelijk bij dit type Volvo's uit Belgie de BDP sensor later is gaan inbouwen dan bij dit type Volvo's uit Nederland.
Er heeft ook al iemand gesproken over de ontstekingsmodule naast het gaspedaal of een module naast de rechter koplamp. ?????????
Het handigste zo zijn als ik nog ergens een vraagbaak of een kopie hiervan kan krijgen.
Er heeft ook al iemand gesproken over de ontstekingsmodule naast het gaspedaal of een module naast de rechter koplamp. ?????????
Het handigste zo zijn als ik nog ergens een vraagbaak of een kopie hiervan kan krijgen.
Groeten
Frans
Frans
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Probeer het anders eens op www.volvo700vereniging.nl, daar zitten vrij veel mensen met een flinke dosis technische kennis.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
wat voor motor zit erin,dat is leuk om te weten!
is het er eentje met een HAL gever?
de BDP sensor zit achter het blok op de bak geschroefd,mits we het over de goeie motor hebben?
is het er eentje met een HAL gever?
de BDP sensor zit achter het blok op de bak geschroefd,mits we het over de goeie motor hebben?
- leidsekade
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 27.10.2006 - 21:43
- Locatie: Utrecht
Op het v700 forum was laatst van iemand de rotor ook stuk (van de ontsteking) met vergelijkbare symptomen en pogingen als die van jou
Jerry
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Op de rotor onder de verdeelkap zit een klein puntje.........bij mij was deze iets afgebroken, en kreeg ook vrij veel problemen met lopen, moeizaam starten en totaal geen vermogen....
Ik weet uit ervaring dat vooral de B230 motoren erg gevoelig zijn voor de juiste kleppenspeling.
Maar als je motor ineens uitvalt, en niets meer doet, zal dit het niet zijn, maar controleren kan nooit kwaad.
Ik weet uit ervaring dat vooral de B230 motoren erg gevoelig zijn voor de juiste kleppenspeling.
Maar als je motor ineens uitvalt, en niets meer doet, zal dit het niet zijn, maar controleren kan nooit kwaad.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15.04.2011 - 16:43
- Locatie: Eigenbilzen
Heb ondertussen een vraagbaak kunnen bemachtigen.
@ Ramon&Ramon: Het betreft een B 230 E motor. Of er een HAL gever inzit heb ik niet kunnen achterhalen.
@ Marc. Heb ik gedaan. 1 reactie over dat de vonk mogelijk via de rotor overspringt op de nokkenas.
Er wordt in de handleiding niet gesproken over een BDP sensor. Zal er dus wel niet op zitten. Hebben het wel over een Impulsgever.
Maar het schijnt dat er een soort storingsindicator rechts achter zit. Door het inpluggen van daarbij zittende kebel in verschillende aansluitingen en het indrukken van een knop krijgt men een storingscode. Aan de hand hiervan kan men in de vraagbaak opzoeken waar de storing zit. Hopelijk werkt dit en heb ik snel mijn Volvo terug.
@ Ramon&Ramon: Het betreft een B 230 E motor. Of er een HAL gever inzit heb ik niet kunnen achterhalen.
@ Marc. Heb ik gedaan. 1 reactie over dat de vonk mogelijk via de rotor overspringt op de nokkenas.
Er wordt in de handleiding niet gesproken over een BDP sensor. Zal er dus wel niet op zitten. Hebben het wel over een Impulsgever.
Maar het schijnt dat er een soort storingsindicator rechts achter zit. Door het inpluggen van daarbij zittende kebel in verschillende aansluitingen en het indrukken van een knop krijgt men een storingscode. Aan de hand hiervan kan men in de vraagbaak opzoeken waar de storing zit. Hopelijk werkt dit en heb ik snel mijn Volvo terug.
Groeten
Frans
Frans
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Ik lees toch wel wat meer reacties en tips, zelfs aanbiedingen om te komen kijken om je te helpen. Maar als je dan, ook na diverse verzoeken, niet zegt waar je woont cq. waar de auto staat dan houdt het inderdaad een keer op.bxu740 schreef: @ Marc. Heb ik gedaan. 1 reactie over dat de vonk mogelijk via de rotor overspringt op de nokkenas.
Meer info: http://www.volvo700vereniging.nl/node/38086
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
@bxu740, kijk eens op onderstaande site.
Hier staat beschreven hoe je eea kan testen;
http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html
Hier staat beschreven hoe je eea kan testen;
http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15.04.2011 - 16:43
- Locatie: Eigenbilzen
Marc,Marc O. schreef:Ik lees toch wel wat meer reacties en tips, zelfs aanbiedingen om te komen kijken om je te helpen. Maar als je dan, ook na diverse verzoeken, niet zegt waar je woont cq. waar de auto staat dan houdt het inderdaad een keer op.bxu740 schreef: @ Marc. Heb ik gedaan. 1 reactie over dat de vonk mogelijk via de rotor overspringt op de nokkenas.
Meer info: http://www.volvo700vereniging.nl/node/38086
In mijn profiel staat dat ik in Eigenbilzen (B) woon. Daar staat ook de auto. Waarschijnlijk lees ik de berichten anders dan jij maar ik zie nergens staan dat iemand mij wil komen helpen of vraagt waar ik woon.
Alle hulp is welkom want de auto staat nog steeds bij de monteur en hij heeft het nog steeds niet gevonden. Volgende week begint weer de drukte voor mij dus hoe eerder de auto het doet hoe beter.
Groeten
Frans
Frans
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Als je verdelerkap vervangt voor die 8 euro zou ik ook de rotor meteen doen. Doe ik wel altijd iig. Zijn van die paar euro onderdelen die je vaak wel merkt.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15.04.2011 - 16:43
- Locatie: Eigenbilzen
De auto is ondertussen gerepareerd.
Heb hem na 3 weken bij de monteur weggehaald want hij had het nog steeds niet gevonden.
Heb hem naar een monteur gebracht die gespecialiseerd is in Volvo's en na 2 dagen liep de auto weer.
Doordat ik niet wist dat de auto startte op benzine i.p.v. lpg heb ik toen de tank leeg was, na een aantal keren op benzine gereden te hebben, geen benzine meer getankt.
Het bleek dus dat ik beide brandstofpompen had vast laten lopen en daardoor was er een kortsluiting ontstaan.
Wagen is nu zo gerepareerd dat hij alleen maar op lpg start en loopt.
Heb hem na 3 weken bij de monteur weggehaald want hij had het nog steeds niet gevonden.
Heb hem naar een monteur gebracht die gespecialiseerd is in Volvo's en na 2 dagen liep de auto weer.
Doordat ik niet wist dat de auto startte op benzine i.p.v. lpg heb ik toen de tank leeg was, na een aantal keren op benzine gereden te hebben, geen benzine meer getankt.
Het bleek dus dat ik beide brandstofpompen had vast laten lopen en daardoor was er een kortsluiting ontstaan.
Wagen is nu zo gerepareerd dat hij alleen maar op lpg start en loopt.
Groeten
Frans
Frans
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Zit daar geen veiligheidsfunctie op heel de gas installatie dat die de benzinepomp uitschakelt als er geen benzine aangeleverd wordt. Als een auto op benzine loopt is t makkelijk, benzine op. Motor valt stil valt de pomp ook wel uit.
Ik kan me voorstellen dat de pomp helemaal uit staat als je op gas rijdt ook niet helemaal bevorderlijk is. Tenminste bij een modern injectiesysteem iig, dan worden de injectors iig gekoeld en blijven alle slangen gangbaar en koeken ze niet dicht.
Weet niet hoe dat allemaal zit, maar iets zal daar toch wel mee moeten gebeuren.
Maar mooi dat het is opgelost. Liefst hou ik altijd beide systemen intact. Vooral op vakantie vind ik niet altijd overal gas, nouja op t moment rij ik geen gas, dus is t niet echt relevant.
Ik kan me voorstellen dat de pomp helemaal uit staat als je op gas rijdt ook niet helemaal bevorderlijk is. Tenminste bij een modern injectiesysteem iig, dan worden de injectors iig gekoeld en blijven alle slangen gangbaar en koeken ze niet dicht.
Weet niet hoe dat allemaal zit, maar iets zal daar toch wel mee moeten gebeuren.
Maar mooi dat het is opgelost. Liefst hou ik altijd beide systemen intact. Vooral op vakantie vind ik niet altijd overal gas, nouja op t moment rij ik geen gas, dus is t niet echt relevant.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
In e door Marc aangehaald posting op V700V forum, meld ik me op 2011/04/21 om 22:59 met de vraag om een woonplaats en stel ik voor er samen naar te kijken.bxu740 schreef: Waarschijnlijk lees ik de berichten anders dan jij maar ik zie nergens staan dat iemand mij wil komen helpen of vraagt waar ik woon.
Maakt voor het verhaal niks uit, maar even "for the record".
Het was een uitnodiging, in ieder geval.
Succes
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2