Automaat flushen of laten reviseren?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Niels_#
2nd Gear member

De V70 is niet bij huis maar volgens mij zit er op de betreffende bout bij mij geen kabel gemonteerd. Die kabel welke er heen loopt (zoals bij 1 op de foto) heb ik namelijk wel even goed gevolgd/bekeken maar die bleek het niet te zijn. Bedankt voor de duidelijke foto's :thumbup: Zodra de vrouw weer thuis is ga ik nogmaals goed kijken. Misschien dat de massa kabel bij de onze ook al eens verlegd is.
Niels_#
2nd Gear member

De dikke massa kabel zat iets onder de nr.2 op de foto dus inmiddels zijn alle massa verbindingen van gekartelde ringen voorzien. Bij nr. 2 zie je ook de olie pijlstok dus ik heb ook ff olie gecheckt en die bleek opvallend schoon. Wel wat bruinig maar nog wel redelijk doorzichtig en in het geheel niet zwart. Het rook ook niet verbrand o.i.d.

Na het herbevestigen van de massa verbindingen schakelde de bak in mijn beleving meteen mooier. Mooiere overgang, schakelmomenten beter gekozen etc. Bang voor een psychologisch effect vroeg ik na een dag of wat wat de vrouw des huizes vond en die was het wel met me eens :D Tot op heden heeft de bak geen schakeling verkeerd gegeven en het lijkt me dan ook sterk dat er mechanisch iets niet goed aan is. Nu hopen dat het zo blijft :wink:
M@rcel
6th Gear member

Da's mooi, da's heel mooi! Niet vergeten ons op de hoogte te houden :)
M@rcel
6th Gear member

Niels_#,

Welke maat ringetjes heb je gebruikt?
Niels_#
2nd Gear member

Bovenop M6, onderste massa punt M8 geloof ik.
Edwin
5th Gear member

Vandaag nog een servicemanager gesproken die aangaf dat je nooit de bakolie moet vervangen, zeker oudere bakken niet. De olie van tegenwoordig schijnt speciaal afgestemd te zijn op de huidige modernere bakken en dat geeft problemen met de oudere tupes?

Gr. Edwin
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
MN-NL
5th Gear member

De vraag is meer welke spec olie er bij een bepaalde soort bak hoort, en die is gewoon te koop hoor.

Er rijden veel meer oldtimers etc. die een bepaald type olie juist wel of juist niet verdragen. En dat is allemaal in de handel verkrijgbaar. Hoogstens is de prijs per liter wat hoger vanwege de lagere omzetsnelheid. Die paar euro's zijn peanuts vergeleken met een kapotte bak.

Groet, Marc
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”