Allen,
Binnenkort ga ik emigreren naar Noorwegen en zal aldaar een wagen moeten aanschaffen. (meenemen van mijn huidige wagen is niet een optie gezien het belastingklimaat van Noorwegen).
Ik heb een aantal autos op het oog die wat op leeftijd zijn gezien het budget.
Audi A6 1.9 tdi 2001-2002
Saab 9-5 2.3t / aero 1998-2001
V70 2.4i MY 2001 en jonger
V70 2.4D of D5 MY 2001 of jonger
Echter de vraagprijs voor een D5 uit 2002 met 414.000km is ongeveer 17.000 euro (omgerekend vanuit Noorse Kroner). Ik heb altijd een diesel gehad en weet dat de D5 (of de 2.4d) een geweldige motor heeft.
Het benzine model (2.4i)is er met 170.000-200.000 km voor 14.000-16.000 euro. Alleen weet ik niet in hoeverre het wijs is om een benzinewagen te kopen met deze km standen. Ook lees ik weinig van V70 benzine modellen bij Autoweek met hoge km standen t.o.v de 850 (my car review). Ook is het 2.4 blok volgens mij anders dan die in de V70 classic en de 850 lag. Vandaar de vraag tot welke km-stand het nog wijs is om een
- D5 / 2.4D (niet de 2.5D van VW)
- 2.4i (140pk)
aan te schaffen. Vaak is er na 200K een enorme kostenpost.
V70 aanschaffen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 24.10.2008 - 16:34
- Locatie: Apeldoorn
2.4i is de 170pk versie toch? 2.4 is de 140pk versie. Het zijn weliswaar allebei injectie motoren, maar dit is volgens mij de juiste type aanduiding.
Als ik zou moeten kiezen ging ik voor een 2.4D, gewoon een fijn blok en eventueel een chipje maakt hem gelijkwaardig aan een D5
Gr. Justin
Als ik zou moeten kiezen ging ik voor een 2.4D, gewoon een fijn blok en eventueel een chipje maakt hem gelijkwaardig aan een D5

Gr. Justin
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Serieus? :shock:jvilly schreef:Echter de vraagprijs voor een D5 uit 2002 met 414.000km is ongeveer 17.000 euro
Of heb je een tikfout gemaakt?
Lijkt mij akelig duur voor een V70-D5 van 2002 met zoveel kilometers.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
@ Max: Och, moet je eens kijken wat een flesje drank of verse groente en vlees in Noorwegen kost. Enige ervaringen hebbende met Denemarken en het aldaar heersende belastingklimaat en wetende wat gerbuikte auto's daar al kosten........dan gaat die prijs wel zo ongeveer kloppen denk ik.
Ik zeg D5 (2.4D) om maar eens on topic te blijven.
Ik zeg D5 (2.4D) om maar eens on topic te blijven.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
En waarom de 2.5D niet? Heel fijne machine hoor!
En km standen boven de 2 ton zou ik niet schuwen. Die zijn net zo goed storingsvrij. Dus of veel meer investeren in een wat nieuwere om te voorkomen dat je slijtagedelen voor je kiezen krijgt, of een met wat hogere km stand, en wss minder kosten kwijt zijn omdat het toch niet stuk gaat.
Je moet gewoonweg geluk hebben met de aanschaf van een occasion auto...
Als je trouwens boven de 2001 bouwjaren kijkt, waarom dan posten in het voor 2000 subforum?
En km standen boven de 2 ton zou ik niet schuwen. Die zijn net zo goed storingsvrij. Dus of veel meer investeren in een wat nieuwere om te voorkomen dat je slijtagedelen voor je kiezen krijgt, of een met wat hogere km stand, en wss minder kosten kwijt zijn omdat het toch niet stuk gaat.
Je moet gewoonweg geluk hebben met de aanschaf van een occasion auto...
Als je trouwens boven de 2001 bouwjaren kijkt, waarom dan posten in het voor 2000 subforum?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23.08.2006 - 21:54
Nee geen typfoutje, kijk en huiver:Max schreef:Serieus? :shock:jvilly schreef:Echter de vraagprijs voor een D5 uit 2002 met 414.000km is ongeveer 17.000 euro
Of heb je een tikfout gemaakt?
Lijkt mij akelig duur voor een V70-D5 van 2002 met zoveel kilometers.
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=27594605
Deel het bedraf door 7.6 om naar Euro om te rekenen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23.08.2006 - 21:54
Offtopice mode on ///V70/2.4D/2003 schreef:@ Max: Och, moet je eens kijken wat een flesje drank of verse groente en vlees in Noorwegen kost. Enige ervaringen hebbende met Denemarken en het aldaar heersende belastingklimaat en wetende wat gerbuikte auto's daar al kosten........dan gaat die prijs wel zo ongeveer kloppen denk ik.
Ik zeg D5 (2.4D) om maar eens on topic te blijven.
Biertje in Norge kost 8 euro, baco 11 euro
Offtopic mode off ///
Ja ik vind de 2.4d en D5 helemaal top, alleen niet tegen deze prijzen
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23.08.2006 - 21:54
Was me niet bewust van het subforum sorry, dacht dat ik goed zat. Wat betreft de 2.5d. Ik zou het liefst voor de 2.4d gaan, met de VW afkomstige 2.5d liever niet, als dat zelfde is als in de A4 / A6 en de passat, gezien de onderhoudskosten.Tarman T schreef:En waarom de 2.5D niet? Heel fijne machine hoor!
En km standen boven de 2 ton zou ik niet schuwen. Die zijn net zo goed storingsvrij. Dus of veel meer investeren in een wat nieuwere om te voorkomen dat je slijtagedelen voor je kiezen krijgt, of een met wat hogere km stand, en wss minder kosten kwijt zijn omdat het toch niet stuk gaat.
Je moet gewoonweg geluk hebben met de aanschaf van een occasion auto...
Als je trouwens boven de 2001 bouwjaren kijkt, waarom dan posten in het voor 2000 subforum?
Maar wat betreft de 2.4 benzine (140pk), hoe zijn die met hoge km's zeg +200.000 km?
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
A4 en A6 is een V6, das een heeeeel ander blok. De 2.5D is een echte 5 cilinder.
Gebruik de zoekfunctie maar eens, iedereen is zeer lovend over de 2.5D. Zeer betrouwbaar!
Gebruik de zoekfunctie maar eens, iedereen is zeer lovend over de 2.5D. Zeer betrouwbaar!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
2.5D is van VW/Audi
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 27.03.2011 - 18:56
- Locatie: apeldoorn
ik heb mn v70 net gekocht maar als ik hem ooit verkoop denk ik dat ik er maar mee naar noorwegen rijd LOL is de moeite waard whahahaha
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
leg die lol eens uit, op een in NO in te voeren auto mag je daar zomaar bedragen tussen de € 15.000,-- en € 25.000,-- aan invoerbelasting betalen (dat gaat ook op op een V70 van 2000)
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23.08.2006 - 21:54
Bedankt voor alle reacties, maar wat zijn de ervaringen met de 2.4 benzine V70 met meer dan 200K km? Wat betreft de 2.5 benzine 5 cilinders lopen tot het einde der tijden, alleen van de 2.4 lees ik niet zo veel (of kijk ik verkeerd?)
De prijzen overigens voor een 2.5D en een 2.4d verschillen niet veel (qua wegenbelasting maakt het niets uit wat je rijdt in Noorwegen alleen de actieradius van een diesel + koppel is een stuk gunstiger
)
De prijzen overigens voor een 2.5D en een 2.4d verschillen niet veel (qua wegenbelasting maakt het niets uit wat je rijdt in Noorwegen alleen de actieradius van een diesel + koppel is een stuk gunstiger
