ombouwen verlichting v40 phase 1 naar phase 2
-
- Starter
goedendag mijn naam is marco en ben een nieuw lid van het volvo forum heb een v40 phase 1 uit 99 en heb er de koplampen van een phase 2 in gezet, das dus van h4 verlichting naar h7. nu als ik de stekkers op de lampen van mijn grootlicht zet terwijl alleen mijn dimlicht aan staat gaat op mijn dashboard het blauwe grootlicht lampje branden heb alles doorgemeten en met de volvo van mijn zwager wel een phase 2 vergeleken alles lijkt te kloppen kan iemand mij helpen hiermee mischien dat iemand het probleem herkent alvast bedankt.
- Paul
- Geartronic member
Mods-break
Zou je je tekst even kunnen voorzien van kortere zinnen, hoofdletters en punten?
Zou je je tekst even kunnen voorzien van kortere zinnen, hoofdletters en punten?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- Starter
volgens mijn garage zit de aansluiting van de phase 1 precies andersom.
Als je de draden van het grootlicht omdraait met dimlicht is je probleem hoogt waarschijnlijk verholpen.
zo heeft hij het mij verteld of het echt zo is weet ik niet,maar lijkt me de moeite waard om te proberen toch?
gr
Als je de draden van het grootlicht omdraait met dimlicht is je probleem hoogt waarschijnlijk verholpen.
zo heeft hij het mij verteld of het echt zo is weet ik niet,maar lijkt me de moeite waard om te proberen toch?
gr
- snorremans
- 5th Gear member
Phase 1 is massa schakelend en phase 2 is plus schakelend ik denk dat hier het probleem inzit.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- laheije
- 4th Gear member
Wat heeft dit nou voor zin, je begrijpt toch zeker zijn vraag.Paul schreef:Mods-break
Kom op niet zo ziften.
Ik zie dit liever dan een hoop schrijffouten.
Wat moet dit nieuwe lid wel niet denken, mooi welkomswoord wat je hem geeft.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
-
- 5th Gear member
Nee de massa is geschakeld, niet de plus. Ik heb het zelf ook gedaan, zal zo even opzoeken hoe het ook alweer moest om van H4 naar H7 te gaan.hermsen schreef:volgens mijn garage zit de aansluiting van de phase 1 precies andersom.
gr
-
- Starter
hoe is het nu op te lossen dan?
-
- 5th Gear member
Niet mee eens Huub, sorry.laheije schreef:Wat heeft dit nou voor zin, je begrijpt toch zeker zijn vraag.Paul schreef:Mods-break
Kom op niet zo ziften.
Ik zie dit liever dan een hoop schrijffouten.
Wat moet dit nieuwe lid wel niet denken, mooi welkomswoord wat je hem geeft.
Huub
Een kleine moeite om je vraag een beetje leesbaar te posten, zodat er niet 40x gelezen moet worden om de essentie van de vraag te ontcijferen.
@Robje; zoekfunctie -> meer dan genoeg hits met duidelijke beschrijving.
-
- 2nd Gear member
klopt helemaalsnorremans schreef:Phase 1 is massa schakelend en phase 2 is plus schakelend ik denk dat hier het probleem inzit.
D.m.v zoeken of dit forum en op internet heb ik 3 jaren geleden de ombouw gedaan. Er moet ook nog een zwaardere zekering geplaats worden en ook nog een draadbrugje bij de stuurkolomschakelaar. Dit alles is online terug te vinden.
Hier alvast een aanzetje voor je klus: http://lmvolvo.free.fr/headlamps.html
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... al&start=0
Gewoon even zoeken, alle gegevens uitprinten en je hebt een mooie handleiding voor de klus.
Ik heb originele Volvo units gekocht, inclusief de stelmotoren. Later heb ik xenon ingebouwd
Al met al: het is goed te doen.