Interieur ombouwen, klaar!!! Met foto's

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Brambo67
3rd Gear member

Ik heb gisteren een Sovereign Hide interieur gekocht uit een V70 'cabrio'. In mijn eigen een V70 Edition II Sport zit een zwart Sport Leder interieur met Nappa leer en veel vinyl panelen. De combinatie van donkere (Magic Blue) auto met zwart interieur en lichte bekleding heb ik altijd mooi gevonden. Er is echter wel wat onderhoud aan het interieur. Ik heb wat afbeeldingen bijgevoegd waaruit dit blijkt.

Inmiddels heb ik de zittingen van de voorstoelen gehaald om ze te laten reinigen en verven. Daarnaast heb ik de bekleding van de leuning van de achterbank gehaald om de geplofte gordelspanners te verwijderen. Een stevig klusje trouwens maar wel te doen. Ik heb nu nog een aantal vragen:

- hoe kan ik de interieurstrips van de portierbekleding losmaken
- hoe kan ik de hoofdsteunen van de voorstoelen losmaken (voor
LCD-inbouw)
- hoe kan ik beschadigingen (laten) bijwerken
- hoe kan ik de armsteun ombouwen, wat moet los
- zijn de gordelspanners van alle bouwjaren vanaf 2000 hetzelfde

Ongetwijfeld zal ik de komende periode meer vragen hebben. Ik zal ze uiteraard posten. Net als de foto's van het interieur nu én als het klaar is. Uiteindelijk hoop ik dan ook een zwart Sport Leder interieur in de aanbieding te hebben :D

Uiteraard zijn alle tips en suggestie welkom.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
elianmars
5th Gear member

Die clips van de strips in de deurpanelen kun je met een schroevendraaiertje proberen los te peuteren.
Anders met een tangetje proberen.
Het kan zijn dat je ze beschadigt (krom buigt). Dan zul je andere moeten zien te vinden. Ongetwijfeld heeft de dealer ze, maar die zullen duurder zijn dan elders :lol:

Wat betreft de beschadigingen in het leer, kijk eens op www.leerlooier.nl

Zij kunnen het voor je doen, of hebben speciale pakketjes met verf e.d., waarmee je het zelf kunt repareren.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Brambo67
3rd Gear member

Bedankt voor al jullie 'goede zorgen'. Uiteraard heb ik het interieur volledig bekeken enz. Iedereen moet zelf bepalen wat hij of zij wel of niet doet denk ik. Ik wil graag inhoudelijke reacties op mijn vragen en heb geen behoefte aan een 'het is wel/het is niet goed'-discussie. Dus nogmaals, goeie tips; graag.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Mods break
Topic opgeruimd.
Reacties graag beperken tot oplossingsgerichte adviezen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Quota
6th Gear member

Nou, dat lijkt me een behoorlijk afgeleefd interieur, is dit echt allemaal te danken aan het activeren van de veiligheidsvoorzieningen?

Maar even iets anders, ben je niet bang dat je de auto daardoor ook een stuk moeilijker te verkopen maakt? Ik bedoel het is bij mijn weten niet origineel zo geleverd op een auto met een magic blue pearl lak, alleen in een beperkte uitvoering van de phase I met een zwarte lak dacht ik.

Maar ben wel benieuwd naar het resultaat!
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Brambo67
3rd Gear member

Quota schreef:Nou, dat lijkt me een behoor;ijk afgeleefd interieur, is dit echt allemaal te danken aan het activeren van de veiligheidsvoorzieningen?

Maar even iets anders, ben je niet bang dat je de auto daardoor ook een stuk moeilijker te verkopen maakt? Ik bedoel het is bij mijn weten niet origineel zo geleverd op een auto met een magic blue pearl lak, alleen in een beperkte uitvoering van de phase I met een zwarte lak dacht ik.

Maar ben wel benieuwd naar het resultaat!
Het interieur is idd erg 'afgeleefd'. Dit geldt echter alleen voor de bestuurdersstoel. De rest is prachtig. Dat paneel in de achterbank is waarschijnlijk tijdens of na het ongeluk beschadigd. Ik heb inmiddels alle onderdelen totaal gedeassembleerd en ook techniek is verder in orde. Het zitvlak van de bestuurdersstoel laat ik verven of spuiten, of hoe ze het ook maar doen. Ik hoop voor de achterbank een nieuw paneel in te kunnen laten zetten.

Dat van de kleurencombinatie is een goeie vraag.... Eerlijk gezegd wist ik dat niet. Ik vind het nl. wel heel mooi. In principe rijd ik nog wel 2 tot 3 jaar in deze auto. Tegen die tijd is er misschien wel weer iemand die het ook een mooie combi vindt. Een vriend van mijn heeft Cedar Green met Linen White stoelen en Black interieur (My '06) Is prachtig. Wie weet hou ik het zwarte ook wel, ik heb opslagruimte genoeg. Ik heb dus geen haast om het te verkopen. Misschien vind ik het zelfs wel niks en verkoop ik het hele Sovereign Hide wel weer.
Carfreak
7th Gear member

Een vriend van me repareert lederen interieurs en afgaande op jouw foto's mag het geen probleem opleveren om eea weer als nieuw te krijgen. Ik heb ze in veel slechtere staat binnen zien komen (grote scheuren) en als nieuw afgeleverd zien worden. Het is alleen geen goedkoop klusje als je het echt goed wilt hebben. Helaas zijn er een hoop bedrijven die maar wat aanklooien.

www.hetglansrijk.nl
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
edraket
7th Gear member

Een optie is om een nieuwe stoelhoes te kopen bij de dealer. Dat kost wel wat maar heb je geen problemen met kleurverschil. Ik heb verschillende plaatjes gezien van geverfde interieurs en de kleur was behoorlijk anders dan voorheen. Als je alles doet geen probleem, maar 1 stoel....
Ik heb eens een prijs opgevraagd voor een zitgedeelte en dat was iets van 250 euro. Ging om leer met alcantara.

Ik zou me om de kleur geen zorgen maken. Als je zorgt dat alle accenten (plastic randen bij de stoel, bekleding achterbank enz) gewoon zwart zijn zoals het hoort bij een white linen interieur ziet nagenoeg niemand het verschil. En daarbij is het simpelweg de allermooiste kleurcombinatie die te verkrijgen is. Wie wil dit nu niet:
Afbeelding
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
VolvoRob
5th Gear member

Niet mijn smaak, maar ja, smaken verschillen nu eenmaal. Vind het een beetje Duo Penotti.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
edraket
7th Gear member

Tsja, smaken verschillen nu eenmaal. Ik vind het in elk geval heel erg mooi. Alles zwart of beige is wel erg saai!
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Carfreak
7th Gear member

Maar blijft wel langer mooi :D
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Hans oet Twent
8th Gear member

Gents,
Topic schrijver vraagt om Tips en Tricks. Niet of je het nu wel of niet mooi vindt, of het wel of niet langer schoon blijft.
Ik heb hem via een Peebeetje 2 adressen aangedragen waar hij wat me zou kunnen doen. Uit privacy deel ik die adressen niet op het forum.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
V70/2.4D/2003
8th Gear member

In noord Nederland zijn er een paar die de reparatie aan zouden moeten kunnen:

www.autobekledingvisscher.nl (Groningen)
www.stoeltuk.nl (Groningen)
www.le-car.nl (Emmen)
www.koning-veendam.nl (Veendam)

Met zowel Koning als Visscher is alvast helemaal niks mis en die kunnen zeker ook met leer aan de gang.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Edwin
5th Gear member

Voordat wij xe V70 kochten stond bij de dealer een hele mooie S80 met beige leer/alcantara bekleding. Het alcantara zag er lelijk uit, was erg gaan "pillen". Toen ik aangaf dat zo niet te willen kopen en eventueel opnieuw zou willen laten bekleden gaf de verkoper aan dat zij een vaste "huisbekleder" hebben die een compleet interieur incl. deurpanelen bekleed in gelijke kwaliteit als orgineel voor € 1.500. Een V70 zal dan denk ik ongeveer evenveel kosten en alleen één of twee stoelen nog minder.
Kost een paar cent maar dan heb je het wel tiptop in orde!

Gr. Edwin
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Brambo67
3rd Gear member

Allen, tot zover bedankt voor alle tips, meningen en adviezen. Ik had vandaag in principe een S60 interieur er bij willen kopen, ook Sovereign Hide en 'vol elektrisch' zoals de verkoper op Marktplaats (c) meedeelde.... Dusss... Ik heb van te voren gemaild over de kwaliteit en dat ik graag extra foto's wilde zien. Was niet nodig volgens de verkoper. Ik heb toen maar foto's van mijn eigen 'nieuwe' interieur gestuurd. Het mailtje terug was duidelijk; dat van hem was 100% en veel beter, ook de deurpanelen.

Inmiddels net weer terug uit Amsterdam; een ervaring rijker en een illusie armer. Leer was op zich inderdaad mooier. Echter vol met rare 'deuken' er zaten gaten en winkelhaakjes in alle deurpanelen en ook zonder gordelspanners want geploft. Verder één i.p.v. twee elektrische stoelen, hoofdsteun van de bestuurdersstoel zat los.

De verkoper vond het heel vervelend want had het niet zelf geplaatst.Hij wist er ook niets vanaf, het bleek bovendien van een V70 te zijn. Wat mij uiteindelijk deed besluiten nog een laatste bod te doen. Men heeft mijn bod niet geaccepteerd en het staat nog te koop. Geen S60 maar V70 dus.

Ik ga morgen een aantal van de adressen bellen en vragen wat herstel ongeveer gaat kosten. Na de meivakantie gaat het er dan in, helaas zonder de elektrische stoel(en) In ieder geval weet ik nu dat wat de één 100% vindt voor de ander toch wat minder is.
edraket
7th Gear member

De zitting is heel eenvoudig om te zetten, de rugleuning is wel meer werk.
Deuken zitten er vaak in omdat het interieur op elkaar gestapeld wordt. Deze zijn er met een hetelucht pistool weer uit te halen als de deuk niet al te scherp is.

Gaat het om dat interieur in Hoofddorp?
Misschien toch beter in één keer een net interieur gekocht. Zo wordt het wel een dure grap en heel veel werk.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Brambo67
3rd Gear member

edraket schreef:De zitting is heel eenvoudig om te zetten, de rugleuning is wel meer werk.
Deuken zitten er vaak in omdat het interieur op elkaar gestapeld wordt. Deze zijn er met een hetelucht pistool weer uit te halen als de deuk niet al te scherp is.

Gaat het om dat interieur in Hoofddorp?
Misschien toch beter in één keer een net interieur gekocht. Zo wordt het wel een dure grap en heel veel werk.
Het is inderdaad dat interieur. Ik heb echter echt weinig betaald voor mijn interieur wat ik heb. Als ik dat 'nieuw' laat maken dan kan het nog uit. Op basis van mijn contact (via email én telefoon) dacht ik echter een mazzeltje te hebben. Twee voor de prijs van een half zeg maar. Het is uiteraard zo dat alles z'n prijs heeft, zo ook een goed interieur.

Er zaten behoorlijk 'scherpe' deukjes in het leer in Hoofddorp. Daarentegen geen slijtplekken. Alle deurpanelen waren echter beschadigd en ik denk door de demontage en niet dor het gebruik. Achteraf ben ik natuurlijk zelf blind geweest want de foto op Marktplaats wijst duidelijk uit dat er geen gordels op de achterbank zitten :oops:

Ik ga nu rustig het andere interieur op peil brengen. Daar heb ik drie perfecte deurpanelen, een nette achterbank op het ene paneeltje en de gordelspanners na en twee goeie voorstoelen zonder deuken waarbij alleen de zitting van de bestuurder geverfd moet worden. En niet te vergeten nog wat los plastic zoals een complete console. Ik neem alleen nu iets meer tijd.
edraket
7th Gear member

Houd anders Ebay in Dld in de gaten. Daar worden ook regelmatig deurpanelen aangeboden. Let er wel op dat je de links gestuurde versie hebt!
Je kunt het midden gedeelte (het leer) ook overzetten in een ander paneel. Dat schijnt te kunnen. Verwijst in uden heeft daar ervaring mee.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Rob2u
5th Gear member

edraket schreef: Je kunt het midden gedeelte (het leer) ook overzetten in een ander paneel. Dat schijnt te kunnen. Verwijst in uden heeft daar ervaring mee.
Dit kun je ook zelf overzetten, dit deel zit er met een soort kit ingelijmd. Ik heb laatst de sierstrips overgezet en daarbij kwam het midden deels los; heb het met montagekit weer vastgezet.....
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Brambo67
3rd Gear member

Ik heb nu eerst een van de zittingen gereinigd en ik moet zeggen dat het er nu al een stuk beter uit ziet. Inmiddels heb ik geïnformeerd naar de kosten om het bij te laten werken, dat viel me nog niet mee maar ik moet er nog wat meer bellen. Ik zag op ebay een losse armsteun dus die moet ook uitgewisseld kunnen worden. De portierbekleding die ik heb is op één na perfect, zoals ik het nu eigenlijk ook heb. Die ene die niet goed is is beschadigd aan het zwarte deel (vinyl) Dat zou evt. nog gerepareerd kunnen worden. Eigenlijk is het toch wel een beetje de uitdaging de kosten niet te veel te laten oplopen. Het interieur hoeft niet in nieuwstaat want dat is de auto ook niet. Wordt vervolgd.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”