Interieurverwarming

Voor kenners: de "Roffel"
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik vind het toch opmerkelijk dat het 3 weken goed heeft gewerkt. Ik ben dan ook zo eigenwijs om niet te geloven dat het aan de sensor zelf ligt. Maar als de dealer dat wel zo stelt, vinden ze het vast niet erg om hem terug te nemen als het niet zo is, toch?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
rkr
3rd Gear member
Berichten: 428
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

Sinds een aantal dagen heb ik geen last meer van oranje lampjes en, wat minstens zo belangrijk is, gaat de aanjager bij koude start na 3 seconden terug naar ‘heel langzaam’, totdat de motor warmte afgeeft na ongeveer 3 minuten, en dan gaat de aanjager geleidelijk naar ‘full power’. Precies zoals het hoort. Lering?

Bij electronische storingen niet te snel zijn met onderdelen vervangen, spreek ‘geld uitgeven’!
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik begrijp dat je na de 17e niets aan de auto hebt veranderd en het geknipper slechts eenmalig was?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
rkr
3rd Gear member
Berichten: 428
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

Oceanracer schreef:Ik begrijp dat je na de 17e niets aan de auto hebt veranderd en het geknipper slechts eenmalig was?
Nee, ik heb niets veranderd en de fout, een tijdje lang consequent elke keer bij het starten, doet zich nu niet meer voor. Ik stond zelfs op het punt om een nieuwe sensor (€94,-) te kopen. Ik heb ook al eens gedacht of het misschien iets te maken had met de stalling van de auto (verwarmde garage) tijdens de afgelopen winterdagen. Als het euvel zou terugkeren, heb ik te vroeg gejuicht en horen jullie van mij. Maar dan wordt het probleem alleen maar groter: een storing die komt en gaat ... niks erger om dan een diagnose te stellen.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Dan wachten we maar af. Ben benieuwd...

En storingen die komen en gaan? Heb ik nooit last van. :?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Peerke47
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 27.04.2011 - 21:15

Aanjager liep onregelmatig en stopte af en toe.
Leek erop dat deze te zwaar liep.
Geinformeerd bij garages en de kosten zouden van 350 tot 600 euro worden.
Nieuwe motor nieuwe sensor nieuwe weerstand enz.
Heb handschoenenkastje en beschermplaat verwijderd.
Op internet naar de prijs van aanjagers gezocht.
Uiteindelijk gekocht voor 146 euro bij Martens auto parts in Deurne(NB)
Deze er in gezet (15 min.) en loopt nu weer tot alle tevredenheid.
Alles weer terug gezet en toch weer wat bespaart.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”