DVD gaat niet meer in lezer

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
Piet Hein
Starter

Ook ik ben hier aan het prutsen met het monteren van een nieuwe laser in mijn DVD lezer tbv RTI (Volvo V70, 2004). De vervanging van de laser is eigenlijk zonder veel problemen vergaan. Plaatsing van de lezer terug in de auto geen moeizaam omdat de kabel boom erg kort leek en daardoor stekkers er onhandig teruig in te plaatsen waren. Dit is echter nu ook gelukt. Lampje in eject knop brandt. RTI scherm in auto gaat weer omhoog en omlaag. Echter de DVD lezer slurpt geen DVD meer naar binnen. Al duw ik de DVD er zover in dat ik henm alleen nog met een pincet terug kan halen, hij wordt niet meer in de DVD speler "meegenomen". Iemand enig idee wat ik niet goed gedaan heb?
945i
8th Gear member

Lijkt mij niet dat je hier veel reacties op gaat krijgen, omdat niet veel mensen die exercitie hebben uitgevoerd....

lijkt mij verstandig het ding nogmaals open te maken en alles nog eens te checken...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
hansk
3rd Gear member

Hallo Piet Hein ,

Ergens iets gelezen over een kortsluit soldering op de aansluitdraden ivm statische electriek , als je die niet weghaalt doet de lezer inderdaad niets
Wellicht kom je hiermee verder

Groet hans
Piet Hein
Starter

945i en Hansk, dank voor inspirerende antwoorden. Ding toch maar weer uit elkaar gehaald, en tinbolletje gevonden op nieuw gekochte laser. Bolletje in tweeen gesplitst (kortsluiting opgeheven0 en hij doet het weer als 6 jaar geleden. Nieuw dus! Met deze antwoorden en mijn RTI kom ik verder
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”