geluid D5
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 30.04.2007 - 10:39
Premium diesel (Shell) heb ik ook al geprobeerd. Geen verschil.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
En de V-power/BP ultimate?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 30.04.2007 - 10:39
V-Power is Shell.
- chris_zweden
- 3rd Gear member
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
- Locatie: Karlstad
De nieuwe 525 heeft gewoon een i6 en geen v6....945i schreef:De "i6" verwarde iets, maar staat voor inline 6 cilinder denk ik..diesel01 schreef:Hij pakt de 525d die te boek staat als 3.0d maar als handelsnaam 525d die doet idd 204pk,
De 'echte' 530d heeft 244pk
Chris heeft duidelijk nooit een i6 diesel gereden merk ik al..
Om het nog makkelijker te maken:
audi v6
31,6pk per cilinder
66,6nm per cilinder
bmw i6
34pk per cilinder
71,6nm per cilinder
volvo i5
41pk per cilinder
84nm per cilinder
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 30.04.2007 - 10:39
Gisteren bij de dealer geweest. Zij komen tot de (voorlopige) conclusie dat het door mij geconstateerde geluid 'bij de 'producteigenschappen' behoort. Om hierover zekerheid te krijgen, zal de auto binnenkort bij de importeur worden beoordeeld.
De dealer pakt dit alle netjes op, maar ik begin in toenemende mate het gevoel te krijgen dat Volvo nog niet in staat is een, wat geluid betreft, moderne diesel te maken.
Opvallend is overigens dat de leen-S80 met een 2.4D motor geluidtechnisch eigenlijk beter was.
De dealer pakt dit alle netjes op, maar ik begin in toenemende mate het gevoel te krijgen dat Volvo nog niet in staat is een, wat geluid betreft, moderne diesel te maken.
Opvallend is overigens dat de leen-S80 met een 2.4D motor geluidtechnisch eigenlijk beter was.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Da's jammer om te horen. Positief is nog wel dat de importeur haar oor nog ter luister legt, maar toch...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Hij zegt ook niet dat het een V6 betreft.chris_zweden schreef:De nieuwe 525 heeft gewoon een i6 en geen v6....945i schreef:De "i6" verwarde iets, maar staat voor inline 6 cilinder denk ik..
Chris heeft duidelijk nooit een i6 diesel gereden merk ik al..
Om het nog makkelijker te maken:
audi v6
31,6pk per cilinder
66,6nm per cilinder
bmw i6
34pk per cilinder
71,6nm per cilinder
volvo i5
41pk per cilinder
84nm per cilinder
De 3.0 i6 in de 535d stampt er gewoon 300pk en 600nm uit.
50pk per cilinder
100nm per cilinder
En de BMW is zuiniger/schoner.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Voegt deze zinloze discussie ook iets toe aan de oplossing van het D5-geluid van TS?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Het onderstreept dat Volvo niet in staat is om een 'moderne' diesel te bouwen?
@ Frank: Ben bang dat de importeur ook gaat zeggen dat er niets mis is met je D5.
Als de leen 5-pitter het geluid niet had, dan kan de dealer toch duidelijk het verschil horen?
@ Frank: Ben bang dat de importeur ook gaat zeggen dat er niets mis is met je D5.
Als de leen 5-pitter het geluid niet had, dan kan de dealer toch duidelijk het verschil horen?
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die 2.7 V6 had prima gepast, presteerde toen min of meer gelijk, woog 100kg meer en had een hogere CO2 uitstoot, doe mij dan maar die uniekere D5, voor rust en souplesse had Ford het merk Jaguar tenslotte al.Thom schreef:Herkenbaar, Volvo geeft hoog op over de huidige D5. Maar het is een blijft een 5 cilinder diesel, dat kan je niet verhullen. Met een oneven aantal cilinders zul je nimmer de rust en het geluid van een zescilinder kunnen halen. Staat tegenover dat menigeen het een fraai, turbine-achtig geluid vindt. Maar dat is een kwestie van smaak. Wmb had Volvo er goed aan gedaan om destijds, toen ze nog in de PAG van Ford zaten, de 2.7 (nu 3.0) V6 diesel op één of andere manier in de duurdere modellen te schroeven. Dan had men de klanten kunnen bedienen die meer prijs stellen op rust en souplesse dan de vijfcilinderroffel. Helemaal icm de ZF transmissie die bv. Jaguar monteert met deze motor, die is fenomenaal vergeleken met de trage, ietwat ongemanierde Geartronic van Aisin. Maar eea schijnt weer te maken te hebben met de beschikbare ruimte..
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 30.04.2007 - 10:39
Als de importeur ook vindt dat er niets mis is met mijn D5 zal zij ten minste de claim:
"Tegelijkertijd zorgt deze techniek voor een plezierig motorgeluid, dat doet denken aan dat van een zescilinder benzinemotor. De nieuwe motor heeft uitstekende waarden wat betreft geluidsproductie en geluidsperceptie, beter bekend als NVH of Noise, Vibration en Harshness."
van de site moeten halen, want een zescilinder benzinemotor die in een deel van de toerenbereik een hinderlijke dieselratel laat horen, bestaat mijns inziens nog niet.
"Tegelijkertijd zorgt deze techniek voor een plezierig motorgeluid, dat doet denken aan dat van een zescilinder benzinemotor. De nieuwe motor heeft uitstekende waarden wat betreft geluidsproductie en geluidsperceptie, beter bekend als NVH of Noise, Vibration en Harshness."
van de site moeten halen, want een zescilinder benzinemotor die in een deel van de toerenbereik een hinderlijke dieselratel laat horen, bestaat mijns inziens nog niet.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 30.04.2007 - 10:39
Inmiddels is de auto bij de importeur geweest en die zeggen dat de auto geen technisch mankement vertoont en dezelfde geluidproductie geeft als een ter vergelijking gereden ander exemplaar.
Omdat ik het zelf ook wil horen, is geregeld dat ik over twee weken een andere XC60 D5 geartronic kan rijden. Ik ben benieuwd, maar kan mij niet voorstellen dat die ook het dieselgenagel als geluid oplevert. Volvo is er immers niet het bedrijf naar om misleidende aanprijzingen op hun site te plaatsen.
Omdat ik het zelf ook wil horen, is geregeld dat ik over twee weken een andere XC60 D5 geartronic kan rijden. Ik ben benieuwd, maar kan mij niet voorstellen dat die ook het dieselgenagel als geluid oplevert. Volvo is er immers niet het bedrijf naar om misleidende aanprijzingen op hun site te plaatsen.
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Het is en blijft een diesel, maar wel een super. Ik herken je klacht dan ook in het geheel niet. Apart.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
ik ben ook benieuwd naar je ervaringen met de andere XC60 over twee weken, keep us posted!
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Je klacht lijkt hiermee overeen te komen: http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=42646.FrankvanBeek schreef:Inmiddels is de auto bij de importeur geweest en die zeggen dat de auto geen technisch mankement vertoont en dezelfde geluidproductie geeft als een ter vergelijking gereden ander exemplaar.
Omdat ik het zelf ook wil horen, is geregeld dat ik over twee weken een andere XC60 D5 geartronic kan rijden. Ik ben benieuwd, maar kan mij niet voorstellen dat die ook het dieselgenagel als geluid oplevert. Volvo is er immers niet het bedrijf naar om misleidende aanprijzingen op hun site te plaatsen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 30.04.2007 - 10:39
Dank voor de verwijzing naar dit topic. Ik heb de link meteen naar mijn dealer opgestuurd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 30.04.2007 - 10:39
Inmiddels heb ik in een andere D5 (205 pk) geartronic gereden en helaas gaf deze ongeveer hetzelfde storende geluid als mijn eigen auto. Het lijkt er op dat dit dus inderdaad tot de eigenschappen van deze motor hoort.
De dealer zal nu aan Volvo Cars Nederland voorleggen dat ik mij door de mededelingen op de site van Volvo (zie enkele berichten hiervoor geciteerd) misleid voel. De D5 blijkt nu immers, bijvoorbeeld in verhouding tot de 2.4D, juist een luidruchtige dieselmotor te zijn.
Ook zal de dealer navraag doen of de Polestar tuning, die een ander motorkarakter oplevert, een positieve uitwerking hierop zou kunnen hebben.
Ik houd jullie op de hoogte.
De dealer zal nu aan Volvo Cars Nederland voorleggen dat ik mij door de mededelingen op de site van Volvo (zie enkele berichten hiervoor geciteerd) misleid voel. De D5 blijkt nu immers, bijvoorbeeld in verhouding tot de 2.4D, juist een luidruchtige dieselmotor te zijn.
Ook zal de dealer navraag doen of de Polestar tuning, die een ander motorkarakter oplevert, een positieve uitwerking hierop zou kunnen hebben.
Ik houd jullie op de hoogte.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Het is ook nogal een bewering: Dat deze diesel net zo'n fijn motorgeluid zou produceren als een V6 benzinemotor. Ik ben van mening dat het een utopie is om te geloven dat dit waar kan zijn. Dan rest dus eigenlijk de vraag wat de reden is van deze impliciete vermelding van Volvo op hun site. Expres zo overdrijven dat je het wel met een korrel zout moét nemen, of valt dit onder productaanprijzing in de ruimste zin van het woord?
Mijn ervaring met PON-tuning is dat een TDI van VAG er juist rauwer door gaat klinken. Dit is zeker geen lust voor het oor. Of dit voor de tuning van/door Volvo ook opgaat weet ik niet, maar een gewaarschuwd mens...
Mijn ervaring met PON-tuning is dat een TDI van VAG er juist rauwer door gaat klinken. Dit is zeker geen lust voor het oor. Of dit voor de tuning van/door Volvo ook opgaat weet ik niet, maar een gewaarschuwd mens...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Door de Rica tuning is mijn D5 in elk geval een stuk rustiger gaan lopen. Met de Fasttech tuning is me dat niet opgevallen.
Mijn broer heeft een Golf tdi en die is inderdaad een heel stuk rumoeriger geworden door de tuning.
Mijn broer heeft een Golf tdi en die is inderdaad een heel stuk rumoeriger geworden door de tuning.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95