service lampje

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
sjak
Starter

sinds vandaag blijft m'n service lampje een tijdje branden nadat ik de auto gestart heb, kan iemand me vertellen wat dit inhoud? heb namelijk geen instructieboekje bij mijn auto gekregen toen ik hem kocht.
v40jlt4
2nd Gear member

Echt het service lampje? of het Check Engine Lampie.

Service lampje gaat aan nadat je een bepaald aantal KM's gereden hebt (of zoiets), gewoon om aan te geven dat je naar de garage moet.

Van wannneer is je auto? Bij een S/V40 uit 1999 en 2000 is het service lampje uit te zetten door een simpele reeks handelingen.

http://www.volvoclub.org.uk/reset-40.htm

1, Hold down the odometer button

2, Turn the ignition so all the lights come on

3, Keep holding the odometer down for 30 secs or until the service light starts flashing

4, Release the odometer button

CEL, ga naar de garage om de boel uit te laten lezen = motorstoring.

Als je S/V40 van een ander jaartal is dan moet een volvogarage het lampie uitzetten.

Hopelijk heb je iets aam deze info:

Janis
TheCrewBroer
1st Gear member

Mijn garage is geen VolVo dealer dat scheelt ook weer flink bij het afrekenen. Afijn nadeel is dat ze de serverslampie ook niet kunnen (willen) resetten. Mijn V40 komt uit 1999. en het lukte mij ook niet maar misschien doe ik het niet goed. (zal best)
Odometer is toch de dagteller? die je dik 30sec moet indrukken?

Hans :P Met de kniptang kom je er ook :twisted:
:laughing6: I Have a big smile with my VolVo
TheCrewBroer
1st Gear member

Oja even voor sjak :)
het instructieboekje zegt het volgende:
Service herinnering
Als dit lampje brandt is uw auto toe aan een onderhoudsbeurt.Het lampje blijft dan twee minuten na het aanzetten van het contact branden.
sjak
Starter

bij het lampje dat brand staat service, en na een minuut of 2 gaat het lampje ook weer uit, m'n auto komt uit 1998 en heeft 2 maanden geleden een onderhoudsbeurt gehad (niet bij de dealer), dus denk dat het toen niet gereset is
TheCrewBroer
1st Gear member

Ik heb het zelfde probleem Sjak ook geen erkende volvo dealer,

Ik had ik mijn auto wel een keertje bij een volvo dealer laten nakijken voor de koop. en me service lampje laten resetten, alleen is het blijkbaar niet gelukt hij staat nog steeds aan :evil:
en ik heb verzuimt om er mee terug te gaan. :oops: teveel gedoe allemaal

Wel betaald overgens, 15 eurie vroegen ze er voor.
Maar dan moet het wel gebeuren :roll:

Ik had het met mijn vorige ander merk auto ook hoor ... :-x iritante gedoe... :evil:
kniptang en hopa.... :razz:

van mij mag het branden als er echt iets aan de hand is maar een beurtje daar let ik zelf wel op.

Mijn volvo v40 komt dus uit 1999 en daar lukte het ook niet mee, de truc gaat niet altijd op.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”