Volvo 164

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
B-lennium
4th Gear member

ik ben vandaag lekker aan het rond rijden geweest, laptop mee en gaan :P

de motor draait heerlijk soepel en brult als een beest als het moet.
de spool kun je verbeteren door iets minder onsteking te geven in het lage toeren/hoge belasting gebied (tenkosten van trekkracht) al met al heb ik er nog weinig aan veranderd.

Ik kan sinds kort ook aluminium lassen ja, staal en rvs ging al met TIG nu heb ik ook aluminium onder de knie, ziet er zelfs nog redelijk uit ook :P

Mn vader heeft een 220v TIG invertor prachtige machine je kunt er dus alles mee lassen en de kast is net zo groot als een boormachine koffer!
ferdy
4th Gear member

Aha vandaar! Ja ik vind t er goed uitzien. En dan las je met argon en sla je de polariteit van het het lasapparaat om geloof ik?
B-lennium
4th Gear member

Argon en hf wisselstroom.
ArjanV
3rd Gear member
Contacteer:

TIG lassen gebeurt altijd met argon, bij aluminium las je met wisselstroom om door de oxidelaag heen te komen.
Als je meer over lassen wilt weten dan is http://www.hetlasforum.nl een mooi begin waar je veel info kunt vinden.
ferdy
4th Gear member

Voor alles is een forum :) Als ik me goed kan herinneren is gelijkstroom met rechte polariteit toch het beste. Voor intercoolerpijp waar niet de hoogste eisen aan mechanische sterkte gesteld worden zal wisselstroom ruim voldoen.

http://aluminium.matter.org.uk/content/ ... 2144416794
ArjanV
3rd Gear member
Contacteer:

Als het aluminium niet geoxideerd is zou het kunnen, aangezien dit in de praktijk niet het geval is wordt alu met wisselstroom gelast. met de meest TIG machines kun je polariteit meer naar de + of - verstellen, met de luxere machines kun je ook de frequentie aanpassen.

http://aluminium.matter.org.uk/content/ ... 2144416795

http://aluminium.matter.org.uk/content/ ... 2144416796
ferdy
4th Gear member

Met deze polariteit is de toepassing van verscheidene lasprocedures mogelijk, slechts met gebruik van onevenredig dikke wolframelektroden voor dunne platen. Nochtans wordt deze polarisatie over het algemeen niet gebruikt voor TIG-lassen

hmm en mij maar wijsmaken op school dat dat de enige goede optie was :)
B-lennium
4th Gear member

Aangezien ik weeeerr vakantie heb :) en ik altijd wel wat te rommelen heb ben ik maar aan een nieuw projectje voor onder de motorkap begonnen. ik ben nog niet klaar, maar hier alvast een teasertje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nog een paar mooie slangen + een likje verf natuurlijk.
ferdy
4th Gear member

Een fatsoenlijke oil catch tank :) Maak je ook een olie retour naar je carter toe?
Sinds ik mijn carterontluchting op mn luchtfilter heb aangesloten en een 'open' olievuldup heb geinstalleerd heb ik geen last meer van lekkage bij mn keerring.
B-lennium
4th Gear member

Ontluchting vanaf het kleppen deksel en vanuit het carter, via de tank naar vacuum uit de inlaat. Overdruk klepje naar een filter. Mn huidige tankje hangt de dicht bij mn uitlaat... :)
B-lennium
4th Gear member

Niet verkeerd toch?

Afbeelding

Afbeelding

In de toekomst komt er in plaats van het filtertje nog een terugslagklep en slang richting de inlaat voor vacuum in de catchcan. een 2e terugslagklep zorgt voor een exit met filter voor tijdens boost.

Ik ben nog op zoek naar een terugslagklep die groter is als die naar de rembekrachtiger.
admiral
5th Gear member

B-lennium schreef:Niet verkeerd toch?

Afbeelding

Afbeelding

In de toekomst komt er in plaats van het filtertje nog een terugslagklep en slang richting de inlaat voor vacuum in de catchcan. een 2e terugslagklep zorgt voor een exit met filter voor tijdens boost.

Ik ben nog op zoek naar een terugslagklep die groter is als die naar de rembekrachtiger.
Hoe groot moet ie zijn en moet ie tegen hoge temperaturen kunnen. Ik heb terugslag kleppen van 1/2" - 3/4"- 1"-
1 1/2"

Als een foto het e.e.a moet verduidelijken hoor ik het wel.
B-lennium
4th Gear member

1/2 of 3/4 lijkt me groot genoeg, een foto zou fijn zijn.
admiral
5th Gear member

B-lennium schreef:1/2 of 3/4 lijkt me groot genoeg, een foto zou fijn zijn.
Dit zijn insteek keerkleppen die wij hebben http://www.bengshop.nl/detailitem.php?a ... class1=981

De 3/4 heeft hetzelfde model. als het wat is hoor ik het wel dan moet ik ze ff opsturen. Is het niets dan kun je ff googlen op keekklep/terugslagklep en je ziet een scala aan modellen.
ferdy
4th Gear member

En evt een rubbertje voor een paar gaatjes net zoals in dit pompje
Afbeelding

Mijn turbo volvo rijdt inmiddels ook echt lekker, wat een vermogen en nog op LPG en Benzine ook :) Wat is de maximale overdruk waarmee jij durft te rijden? Ik heb nu 0,4 bar en wil naar 0,8 overstappen.
B-lennium
4th Gear member

@ admiral, lijkt me lastig te monteren.

Bedenk je wel dat mijn compressie lager is als die van jouw, ik ben (nog) niet verder gegaan als 0,7 bar.
ferdy
4th Gear member

B-lennium schreef:@ admiral, lijkt me lastig te monteren.

Bedenk je wel dat mijn compressie lager is als die van jouw, ik ben (nog) niet verder gegaan als 0,7 bar.
Ik weet niet of dat zo is, ik zal vandaag eens even opmeten met een drukmeter en terugrekenen.
B-lennium
4th Gear member

Ik kan weer even vooruit wat bougies betreft dan. :)

Pakje uit engeland, lang leven E-bay 24 euro... :D

Afbeelding

Vandaag heb ik een brandstof lek opgelost (aansluiting van de slang naar de 'harde' leiding lekte een paar druppels. STINKT!).

p.s. launch control doet PANG brrmmmm PANG! brrmmm PANG!, volgende week maar eens een filmpje maken savonds volgens mij vliegen de vlammen eruit :D !
ferdy
4th Gear member

Ik heb er een nieuwe firmware opgezet, ik draaide nog steeds met MSextra REL 2.0.0. Dat was zo'n groot verschil dat al mn brandstofmappen niet meer klopte. Waarschijnlijk is het inspuit algorithme in de tijd veranderd. Motortje loopt nu nog mooier :D Komende dagen nieuwe verdamper en zodoende nog meer druk draaien :)

Ik heb ook wat meer vooronteking gegeven, net zoals jouw tune van begin januari. Trekt een stuk vlotter rondom 2000 toeren.
B-lennium
4th Gear member

De nieuwe firmware zal idd een stuk beter zijn, 2.0.0 is msextra prehistorie :), waarom had je die nog steeds? Ik wil binnenkort eens kijken of ik pid idle aan de praat kan krijgen. Zal ook mn fuel en timing map weer eens uploaden.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”