Dag allen,
Ik vroeg het me eens af en wil het misschien ook echt uit gaan voeren.
Momenteel rij ik dus in een 460 1.8i uit 1996. Nu zat ik eens te kijken op internet en kwam op een gegeven moment een donor auto tegen met een turbo motor uit Belgie.
De vragen:
1) deze donor auto komt 1992 (dus een Phase I?). Kan deze dan gewoon zo maar in een keer worden over gezet? Moeten er verder geen aanpassingen worden gedaan? Iemand tips hier over? En hoe zit het met de electronica?
2) waarschijnlijk wordt de donor auto niet op de openbare weg gebracht, geldt dan nog steeds hetzelfde met invoeren? Of hoe werkt dit precies?
3) is een 1.7 turbo blok ook echt 'n sterk blok?
Graag jullie mening en tips...
Van 1.8i naar 1.7 turbo?
- EVV
- 5th Gear member
Motor elektronica van de 1.8 is totaal anders als van de 1.7 Turbo, ene is Siemens (dacht ik), andere Bosch. Bovendien is de 1.8 monopoint terwijl de 1.7 multipoint is.
Ik heb zelf nooit motor problemen gehad met mijn 480 Turbo, ondanks dat de turbo nog wel eens wat doorschoot in druk leveren (wastegate liep niet soepel, daardoor even overboost bij teveel gas)
Ik heb zelf nooit motor problemen gehad met mijn 480 Turbo, ondanks dat de turbo nog wel eens wat doorschoot in druk leveren (wastegate liep niet soepel, daardoor even overboost bij teveel gas)
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
dan moet je alles overzetten, subframe met motor, voorwielophanging, achteras met schijfremmen, uitlaat, alle computers, hele draadboom, delen van het dashboard... de hele bende en de rest ook nog. Is het niet handiger die turbo op NL kenteken te zetten? bpm zal wel meevallen. Het is altijd minder werk.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
Ben momenteel vrij trots op mijn huidige 460 (zie foto's in Volvo 400 foto's) behalve op de roest op de wielkasten na. Laat ik waarschijnlijk nog behandelen.
Vind mijn auto ook vele malen mooier dan die 460 dus vandaar dat ik die motor over wilde zetten.
Momenteel heeft die auto geen APK. Verkoper had het over de volgende punten van afkeur:
- knipperlicht kapot
- handremafstelling moet nagekeken worden
- barst in de voorruit
- banden voor versleten
- voertuig trekt scheef, maar is dit ook afkeur?
Wat zouden ongeveer hier de kosten van zijn? Misschien kan het dan een mooi projectje worden...
Vind mijn auto ook vele malen mooier dan die 460 dus vandaar dat ik die motor over wilde zetten.
Momenteel heeft die auto geen APK. Verkoper had het over de volgende punten van afkeur:
- knipperlicht kapot
- handremafstelling moet nagekeken worden
- barst in de voorruit
- banden voor versleten
- voertuig trekt scheef, maar is dit ook afkeur?
Wat zouden ongeveer hier de kosten van zijn? Misschien kan het dan een mooi projectje worden...
- Fredhead
- Geartronic member
Als je alleen het motorblok of eigenlijk alle genoemde onderdelen over gaat zetten hoef je de donor niet op NL kenteken te zetten.
Alleen bespaar je je met die 460 wel alle moeite van het overzetten.
Het scheeftrekken is afhankelijk van de oorzaak geen apk afkeur
Alleen bespaar je je met die 460 wel alle moeite van het overzetten.
Het scheeftrekken is afhankelijk van de oorzaak geen apk afkeur
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D