Hallo Forumleden,
Wil iemand zijn ervaring met de Geartronic op de D3 delen ?
Autojournalisten zijn hier soms minder enthousiast over, maar ja autojournalisten ...
Ik zelf heb een rustige rijstijl en overweeg de aankoop van een XC60 D3 Geartronic dit najaar.
Dank bij voorbaat
XC60 D3 Geartronic
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Wat is minder enthousiast?
Heb pas met een XC60 D3 GT gereden en het viel me qua motorvermogen zeker niet tegen. Bij sportief rijden begon ik mij wel gelijk weer te ergeren aan het gedrag van de GT, ik blijf het zelf een waardeloze automaat vinden, maar bij een rustige rijstijl zal dit niet een probleem zijn.
Heb pas met een XC60 D3 GT gereden en het viel me qua motorvermogen zeker niet tegen. Bij sportief rijden begon ik mij wel gelijk weer te ergeren aan het gedrag van de GT, ik blijf het zelf een waardeloze automaat vinden, maar bij een rustige rijstijl zal dit niet een probleem zijn.
-
- 1st Gear member
Klopt. Ik rij zelf de XC60 D3 AWD (2,4l, 163pk) ALs je rustig rijd is de automaat heerlijk; echter sportief heb je niets aan de GT. De overgang van 1 naar 2 is veel te kort. Daarnaast is de sportstand alleen maar fijn als je al minimaal 80 rijd. Daaronder is hij veel te onrustig en voelt het rijden ook niet prettig.
Ben nog steeds aan het nadenken over een tuning. Ben er nog niet uit. Heb wel het gevoel dat hij beter zal rijden indien er meer NM voorhanden is. Maar dat is mijn persoonlijk mening. Mag volgende week een BSR getunde proefrijden. Ben benieuwd.
Ben nog steeds aan het nadenken over een tuning. Ben er nog niet uit. Heb wel het gevoel dat hij beter zal rijden indien er meer NM voorhanden is. Maar dat is mijn persoonlijk mening. Mag volgende week een BSR getunde proefrijden. Ben benieuwd.
-
- 1st Gear member
jason, waarom de D5 dan niet genomen?
-
- 1st Gear member
D3 Geartronic, ik moet toegeven, hij rijdt zalig, heeft een enorm koppel en schakelt mooi door. Indien je sportief wil vertrekken en/of snel de baan over wil steken of zo, dan merk je dat de PK's en het koppel teveel zijn voor de voortrein (FrontWheelDrive). Maar dan krijg je wel het gebrom van de 5-cilinders mooi te horen 
Tijdens normaal gebruik voel je hem niet schakelen en is het echt de moeite waard om een Geartronic te verkiezen bij de XC60. Kickdown is niet echt noodzakelijk en heeft geen meerwaarde omdat er steeds voldoende koppel beschikbaar is in alle versnellingen.
Ik zou eens naar de dealer rijden en een namiddag met een testwagen rondrijden als ik u was. Ik ben er zeker van dat je overtuigd zal zijn!

Tijdens normaal gebruik voel je hem niet schakelen en is het echt de moeite waard om een Geartronic te verkiezen bij de XC60. Kickdown is niet echt noodzakelijk en heeft geen meerwaarde omdat er steeds voldoende koppel beschikbaar is in alle versnellingen.
Ik zou eens naar de dealer rijden en een namiddag met een testwagen rondrijden als ik u was. Ik ben er zeker van dat je overtuigd zal zijn!
- trimitie
- 4th Gear member
ik zou niets anders meer willen, idd, voor een sportieve rijstijl komt gt iets te kort, maar bij een normale rustige rijstijl is het zalig, De GT op mijn XC60 D3 is veel beter afgesteld dan in mijn vorige XC90 D5. schakelt veel zachter, en schakelt ook soms terug, bij xc90 viel hij steeds terug op ralentie;...
en idd, kickdown niet veel nodig, er is genoeg koppel voorhanden...
sta maar eens een half uur in de file met een GT, zonder steeds ontkoppelingspedaal te moeten in houden, zalig die automaten !!!
doe gerust testrit !!
en idd, kickdown niet veel nodig, er is genoeg koppel voorhanden...
sta maar eens een half uur in de file met een GT, zonder steeds ontkoppelingspedaal te moeten in houden, zalig die automaten !!!
doe gerust testrit !!
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
-
- 1st Gear member
Ik heb de D3 AWD puur voor de prijs gekozen. Hij heeft immers dezelfde motor als de D5 AWD.johnny.martin schreef:jason, waarom de D5 dan niet genomen?
Als je er vervolgens een Heico tuning of BSR inzet ben ik qua prijs nog steeds aanzienlijk goedkoper uit maar heb een wagen met meer vermogen.
Dat was de reden.
Puur voor te "cruisen" is de D3 AWD met GT perfect.
- euerw
- 5th Gear member
:?: D3 is toch een 2L en een D5 een 2.4L, toch?jason_d123 schreef:Ik heb de D3 AWD puur voor de prijs gekozen. Hij heeft immers dezelfde motor als de D5 AWD.johnny.martin schreef:jason, waarom de D5 dan niet genomen?
Als je er vervolgens een Heico tuning of BSR inzet ben ik qua prijs nog steeds aanzienlijk goedkoper uit maar heb een wagen met meer vermogen.
had ook uit tests begrepen dat het bij de D3 de koek veel eerder op is.
dus bijna verplicht om een tuner blij te maken

XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
-
- 1st Gear member
correct!Ik heb trouwens een Duitse D3 AWD. Deze is net als de belgische variant met 2,4l.Discovery schreef:D3 AWD(alleen belgie)=2.4d
D3 FWD=2.0d
Deze keuze zal wel met geld te maken hebben, 2.4d met AWD is er al en daar hoeven ze alleen het motormanegement iets aan te passen.
- isla
- 2nd Gear member
Ik ben heel tevreden over de D3 met GT, rijdt uitstekend en komt zeer vlot uit de startblokken. De auto komt tekort als je echt hoge snelheden wilt rijden. Boven de 170 is de fut er uit en kruipt hij heel traag richting de 200. Dat laatste kan voor mij de reden worden om hem eventueel te laten chippen.
XC60 D3 summum geartronic, flamenco red, sandstone beige interieur/ driver support line/professional line/ security line.
Peugeot 1007 1.6 16v autom Sporty
Bestuurslid Vereniging Elk Merk Waardig
Peugeot 1007 1.6 16v autom Sporty
Bestuurslid Vereniging Elk Merk Waardig