Dag allemaal,
na jarenlang in alfa romeo's te hebben gereden zijn we een v50 2.4 geartronic kinetic tegen gekomen.(duits import) met 100.000 km.
wie kan me vertellen wat kinetic inhoud en wat is jullie advies omtrend duits import.
jeroen.
v50 kinetic
- gnd
- 3rd Gear member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
- Locatie: Vijfherenlanden
Hoi Jeroen,
Niet echt een compleet antwoord, maar misschien kun je er wel mee op zoek gaan.
Op de Nederlandse Volvo pagina
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... jaren.aspx
kun je de prijslijsten van voorgaande jaren opvragen.
Op de Duitse Volvo pagina heb ik dat (nog) niet gevonden.
Zodra je het modeljaar weet (MY=Model Year) kun je op zoek gaan.
In Duitsland kan een Kinetic uitvoering afwijken van een Nederlandse uitvoering.
Misschien dat je met Google kunt zoeken met de toevoeging site:volvocars.de ?
Suc6,
GND
Niet echt een compleet antwoord, maar misschien kun je er wel mee op zoek gaan.
Op de Nederlandse Volvo pagina
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... jaren.aspx
kun je de prijslijsten van voorgaande jaren opvragen.
Op de Duitse Volvo pagina heb ik dat (nog) niet gevonden.
Zodra je het modeljaar weet (MY=Model Year) kun je op zoek gaan.
In Duitsland kan een Kinetic uitvoering afwijken van een Nederlandse uitvoering.
Misschien dat je met Google kunt zoeken met de toevoeging site:volvocars.de ?
Suc6,
GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Kinetic heeft in Duitsland geen Cruise Control en volgens mij ook geen audiobediening op het stuur. Wat ze daar dan weer wel vaak hebben is een winter-line. (xenon en stoelverwarming).
Uit welk jaar is hij?
Uit welk jaar is hij?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 17.01.2011 - 22:10
- Locatie: groningen
De auto is van 2004, kan het zijn dat deze auto een stand kachel heeft? er zit een grote draai knop op de midden console die ik nog niet op andere volvo's heb gezien.
weten jullie ook of op deze uitvoering een high perfomance radio zit.
jeroen
weten jullie ook of op deze uitvoering een high perfomance radio zit.
jeroen
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Geef maar even een link, dan kijken we wel even.
Draaiknop in het midden van de console.... moet iets aftermarket zijn dan.
Standkachel zit verwerkt in de boordcomputer knopjes.
Draaiknop in het midden van de console.... moet iets aftermarket zijn dan.
Standkachel zit verwerkt in de boordcomputer knopjes.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik vind het een dure auto voor een import V50 die kaal is.
Volgens mij kan je veel meer krijgen voor dat geld en gewoon een Nederlandse auto.
Wat die toeter op je dashboard is geen idee.
Verder heeft hij Base Audio en verder allu inlay.
Volgens mij kan je veel meer krijgen voor dat geld en gewoon een Nederlandse auto.
Wat die toeter op je dashboard is geen idee.
Verder heeft hij Base Audio en verder allu inlay.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Voor 200 euro meer heb je een Nederlandse V50
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v50/7691648
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v50/7691648
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik persoonlijk ook voor MY07 gaan, grotere spiegels en aux ingang. En dan zou ik weer voor de Phase II gaan (My08). Maar goed dat is wel 3k boven deze Duitse Kinetic.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 17.01.2011 - 22:10
- Locatie: groningen
We zijn op zoek naar een auto van ongeveer 17000 euro afhankelijk van de inruil met de alfa, we zagen deze auto en vonden hem er mooi uitzien ik had echt geen idee dat dit een kale uitvoering is. even verder kijken dus.
hebben jullie nog andere tips omtrend aanschaf, en wat doen deze auto's in onderhoud? We rijden nu een alfa 156 V6, maar de hoge afschrijving en hoge onderhouds kosten hebben mij doen besluiten (na 18 jaar in dit merk te hebben gereden) om voor wat anders te gaan.
hebben jullie nog andere tips omtrend aanschaf, en wat doen deze auto's in onderhoud? We rijden nu een alfa 156 V6, maar de hoge afschrijving en hoge onderhouds kosten hebben mij doen besluiten (na 18 jaar in dit merk te hebben gereden) om voor wat anders te gaan.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
de 2004 modellen zijn toch een stukie minder qua betrouwbaarheid...Silver_R schreef:Waarom niet?945i schreef:Ik zou nooit een 2004 V50 kopen, als het even kan, zoek dan een jaartje later.....
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 16.03.2010 - 09:17
- Locatie: Tiel
ben ik het helemaal niet mee eens. ik zit al driekwart jaar te lezen op dit forum en ik zie zowiezo meer problemen met de dieseluitvoeringen. Roetfiltertje hier, regenereren daar. Ongeacht het bouwjaar.
Als je een benzineuitvoering wilt moet je een 2.4 nemen. Heb je in ieder geval een echte volvomotor onder de kap en rijd superlekker.
Als je een benzineuitvoering wilt moet je een 2.4 nemen. Heb je in ieder geval een echte volvomotor onder de kap en rijd superlekker.
volvo v50, 2.4i kinetic family line 2004.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
er zijn hier ook meer mensen met een diesel dan met een benzine, weet niet of je dit ook meegenomen hebt met je analyse?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Voor het onderhoud verwijs ik je even naar de website waar de standaard onderhoudsbeurten instaan en de kosten hiervan:
link
Hiernaast kan er natuurlijk altijd iets defect raken wat je dan los zal moeten bekostigen.
Ik heb zelf een "2.4" S40 met 5 cilinders gehad wat een heerlijke auto is, echter vanwege gezinsuitbreiding is dit een V50 geworden met een T5 5 cilinder motor.
Ik rij er dagelijks ongeveer 150 km in en het blijft me prima bevallen.
Goedkoop rijden is het zeker niet maar betrouwbaar vind ik de auto wel.
I.t.t. de 6 cilinder van Alpha zal de 5 cilinder van Volvo je geen toerenmotor leveren maar meer een auto die rustig te bereiden is (140pk).
Wil je daarintegen wat meer pit hebben dan zal je moeten kijken naar een T5 (220pk).
Kinetic uitvoering is de basisuitvoering waarop wellicht opties gekocht zijn.
Momentum en de duurste uitvoering Summum zijn luxer uitgevoerd met o.a. standaard leer, parkeersensoren en of Navigatie, Xenon en voor velen hier op het forum besproken de High Performance audio als instap vanwege de geluidskwaliteit (Premium audio zit hier nog boven en heeft 1 speaker meer vanwege de dolby surround).
Ik adviseer je eerst goed rond te kijken en proefritjes te maken, er zijn voldoende v50's met de door jou gewenste motor.
Standaard probleempjes van deze auto zijn o.a. draadboom problemen in deur waardoor temperatuur niet goed aangegeven word en je climate controle systeem in de war kan raken.
Deuren gaan niet open net zoals de ramen.
EGR problemen, vaker bij diesel maar ook de benzine kunnen zo nu en dan wel eens getroffen worden.
Carterontluchting, deze geeft je een geluid alsof er een v-snaar slipt.
RTI scherm "navigatie" klapt niet meer omhoog, wieltje is dan afgebroken van het scherm en er zal een ruilscherm ingezet moeten worden van schrik niet een 350 euro.
Zittingbekleding wil nog wel eens scheuren (Delatec heet het geloof ik) en bij het leer kan je ook vroegtijdig scheurtjes krijgen.
Verdere bekende problemen mits ik er een vergeet kan ik je even niet opnoemen.
Rond de 180.000 zal de distributieriem/snaar vervangen moeten worden bij de benzinemodellen.
De geartonic automaat is alleen verkrijgbaar op de 2.4 en de T5 benzine motoren (diesel niet meegenomen).
link
Hiernaast kan er natuurlijk altijd iets defect raken wat je dan los zal moeten bekostigen.
Ik heb zelf een "2.4" S40 met 5 cilinders gehad wat een heerlijke auto is, echter vanwege gezinsuitbreiding is dit een V50 geworden met een T5 5 cilinder motor.
Ik rij er dagelijks ongeveer 150 km in en het blijft me prima bevallen.
Goedkoop rijden is het zeker niet maar betrouwbaar vind ik de auto wel.
I.t.t. de 6 cilinder van Alpha zal de 5 cilinder van Volvo je geen toerenmotor leveren maar meer een auto die rustig te bereiden is (140pk).
Wil je daarintegen wat meer pit hebben dan zal je moeten kijken naar een T5 (220pk).
Kinetic uitvoering is de basisuitvoering waarop wellicht opties gekocht zijn.
Momentum en de duurste uitvoering Summum zijn luxer uitgevoerd met o.a. standaard leer, parkeersensoren en of Navigatie, Xenon en voor velen hier op het forum besproken de High Performance audio als instap vanwege de geluidskwaliteit (Premium audio zit hier nog boven en heeft 1 speaker meer vanwege de dolby surround).
Ik adviseer je eerst goed rond te kijken en proefritjes te maken, er zijn voldoende v50's met de door jou gewenste motor.
Standaard probleempjes van deze auto zijn o.a. draadboom problemen in deur waardoor temperatuur niet goed aangegeven word en je climate controle systeem in de war kan raken.
Deuren gaan niet open net zoals de ramen.
EGR problemen, vaker bij diesel maar ook de benzine kunnen zo nu en dan wel eens getroffen worden.
Carterontluchting, deze geeft je een geluid alsof er een v-snaar slipt.
RTI scherm "navigatie" klapt niet meer omhoog, wieltje is dan afgebroken van het scherm en er zal een ruilscherm ingezet moeten worden van schrik niet een 350 euro.
Zittingbekleding wil nog wel eens scheuren (Delatec heet het geloof ik) en bij het leer kan je ook vroegtijdig scheurtjes krijgen.
Verdere bekende problemen mits ik er een vergeet kan ik je even niet opnoemen.
Rond de 180.000 zal de distributieriem/snaar vervangen moeten worden bij de benzinemodellen.
De geartonic automaat is alleen verkrijgbaar op de 2.4 en de T5 benzine motoren (diesel niet meegenomen).
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.