120.000 km beurt bij een s40 van 2007 diesel 1600

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
lisseth
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 17.04.2005 - 13:11
Locatie: noord-brabant

Hallo,

Even een vraagje. Ik heb sinds juni 2010 mijn volvo s40 2007 diesel 1600. Ik ben hier heel tevreden mee. Heb wat problemen in het begin gehad maar, goed ze zijn nu eindelijk opgelost na 13x auto retour bij de garage. Maar goed, nu werd mij de laatste keer (2 weken geleden) verteld dat de auto zijn 120.000 km beurt moest hebben en dat deze heel erg belangrijk was en als ik die niet liet doen door de dealer dat dan mijn garantie op mijn motor verliep. Tevens moeten mijn remschijven voor en remblokken vervangen worden. Kostenpost van rond de 1500 euro excl. Ik ben hier heel erg van geschrokken. Had namelijk niet verwacht dat ik zo'n kostenpost zou krijgen binnen het jaar na aankoop van de auto. Dat hij een jaarlijkse beurt moet ok dat snap ik want, ik heb ook natuurlijk al 15000 km gereden in dit jaar. Maar ik vraag me echt af of dit nu wel noodzakelijk is??? De 120.000 km beurt zou inhouden dat; alle filters vervangen zouden worden, incl. het roetfilter (wat zo belangrijk zou zijn) en hij zou aditief gevult worden (wat dat dan ook mag zijn) maar, dat zou ook met dat roetfilter te maken hebben. Ik ben nu aan het kijken bij onze plaatselijke garage (ook bovag en heel de ruttemuteut aangesloten) of ik daar niet goedkoper uit ben want, om al meteen het eerste jaar voor 1600 euro kosten te hebben vind ik behoorlijk wat!

Iemand nog ideeen dan hoor ik ze heel erg graag!!!

Alvast bedankt en geniet van het weer.

Groetjes Lisseth
Thamar
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Naar wat ik gelezen heb zijn er al voldoende die de roetfilter niet laten vervangen hebben en deze pas laten vervangen als hij problemen begint te geven.

Ik zit ook bijna aan de 120k, en plan de filter niet te vervangen.

Luister ook eens bij andere Volvo garage's, prijs kan verschillen van garage tot garage.
Dwight
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 17.12.2007 - 08:31
Locatie: amstelveen

Die 120.000 km beurt is inderdaad, vanwege de voorgeschreven vervanging van het roetfilter, vrij prijzig. Als dan ook de remschijven en remblokken nog worden vervangen ( naast de reguliere beurt ) dan lijkt de geoffreerde prijs inderdaad juist.
Als dit de garage is waar je de auto recent hebt gekocht, dan was het wel netjes geweest als men reeds bij de aankoop had gemeld dat de eerstvolgende onderhoudsbeurt een prijzige zou zijn. Misschien is daar achteraf nog met hen over te praten?

Overigens is vervangen van het roetfilter "slechts" iedere 120.000 km nodig, dus voorlopig kan je na vervanging probleemloos rijden ( althans waar het het roetfilter betreft ).
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Bij ons begonnen de problemen juist na het vervangen van de roetfilter. Hoog verbruik, gestotter, roetfilter maakte zich te vaak schoon... (=hoog verbruik, stotteren van de auto)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”