Dat zijn allemaal heel wezenlijke zaken. En het laatste natuurlijk helemaal. Afsluitend en voor alle duidelijkheid, heb jij het over Polestar of over Fasttech oid? Wil nl geen dedonder vanwege garantie.mad schreef:De soepelheid van het motormanagement, het snelle reageren van de Geartronic en het lager verbruik. Ik heb niets met topsnelheid en stoplicht-sprinten. Ik wil wél op m'n wenken bediend worden als het nódig is (voor dat bedrag aan Euri's).
XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
- sanco
- 5th Gear member
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
- diesel01
- Geartronic member
Of ik al gewend ben :mrgreen: de S60 ben ik, ondanks dat het een perfecte auto was, gauw vergeten.sanco schreef:en ben jij al helemaal gewend? of stiekum hier en daar nog een beetje heimwee naar de S60 ?diesel01 schreef:Mooi dat je nog steeds tevreden bent.
En die banden. tsja, er waren in jan 2010 geen andere meer beschikbaar, vandaar.... anders: Michelin...
De V70 is een heel andere auto die meer bij mij/ons past vermogen wanneer je het nodig hebt en anders mooi vlot door de GT naar het hoogste verzet.
Daarnaast zitten hier een paar extra's op waar ik niet weer zonder wil zoals standverwarming, adaptieve xenon helemaal tevreden zo.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- sanco
- 5th Gear member
Toppie toch? die standkachel.. jaaah kan me er momenteel iets bij voorstellen.diesel01 schreef: helemaal tevreden zo.

Overigens, die Xenons zijns heerlijk, maar dat dynamische, heb ik persoonlijk niet als iets onmisbaars ervaren tot nu toe. :?
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
- XC30
- 4th Gear member
- Contacteer:
Mooi verhaal Sanco, leuk om dit zo te lezen.
Wat die XC70 vs XC60/V60 betreft heb ik even voor dezelfde keuze gestaan. De modernere XC60 heeft bij mij toch de voorkeur gekregen. En die V60 rijdt echt veel beter dan een V50. Ik ben van mening dat dit echt de best rijdende Volvo van dit moment is (samen met de S60).
En de banden, idd pak de Michelins.
Verder wens ik je ook het komende jaar (en daarna) een goed XC70-jaar.
Wat die XC70 vs XC60/V60 betreft heb ik even voor dezelfde keuze gestaan. De modernere XC60 heeft bij mij toch de voorkeur gekregen. En die V60 rijdt echt veel beter dan een V50. Ik ben van mening dat dit echt de best rijdende Volvo van dit moment is (samen met de S60).
En de banden, idd pak de Michelins.
Verder wens ik je ook het komende jaar (en daarna) een goed XC70-jaar.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Range Rover Evoque PHEV my21
- mad
- 6th Gear member
Polestar, door dé Volvodealer. En een K&N luchtfilter (scheelt ook in de kosten) Maar eerst eens proberen zal overtuigend zijn.sanco schreef:Dat zijn allemaal heel wezenlijke zaken. En het laatste natuurlijk helemaal. Afsluitend en voor alle duidelijkheid, heb jij het over Polestar of over Fasttech oid? Wil nl geen dedonder vanwege garantie.mad schreef:De soepelheid van het motormanagement, het snelle reageren van de Geartronic en het lager verbruik. Ik heb niets met topsnelheid en stoplicht-sprinten. Ik wil wél op m'n wenken bediend worden als het nódig is (voor dat bedrag aan Euri's).
XC70 D5 2009 Ocean Race
- sanco
- 5th Gear member
Bedankt XC30, jij sterkte met wachten dan maar! Absoluut geen verkeerde keuze, en na een aantal V70's wil je natuurlijk ook weer eens iets heel anders!XC30 schreef:Wat die XC70 vs XC60/V60 betreft heb ik even voor dezelfde keuze gestaan. De modernere XC60 heeft bij mij toch de voorkeur gekregen. En die V60 rijdt echt veel beter dan een V50. Ik ben van mening dat dit echt de best rijdende Volvo van dit moment is (samen met de S60).
Dat die V60 beter rijdt dan een 50 neem ik onmiddelijk van je aan. Ik bedoelde meer dat de dynamiek die ik altijd in de wat kleinere auto's heb ervaren in een V60 meer aanwezig zou zijn, dan in een 70 oid, maar goed, dat was je ook al wel duidelijk denk ik.
@MAD: bedankt voor je informatie hoor! (wie weet bedenk ik me nog wel aankomend voorjaar

- Bart
- 8th Gear member
Misschien krijgen we wat extra korting als we met 2 (of meer) zijn?sanco schreef:@MAD: bedankt voor je informatie hoor! (wie weet bedenk ik me nog wel aankomend voorjaar)
Mooie update weer Sanco, altijd een plezier om te lezen: helder en duidelijk geformuleerd.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- sanco
- 5th Gear member
Kleine update: half maart werd het eindelijk voorjaar, dus tijd om de bandjes maar weer eens te wisselen. Dus op zaterdag twee krikken en een paar steunen onder de auto zodat de Sargas weer plaats konden maken voor de Minossen. Tussen de en montage natuurlijk de remmen even schoongemaakt en de klauwen en naven zilvergrijs bijgeplekt, zodat alles weer spic en span is voor komende zomer. Boutjes op moment gezet en een kort rondje gemaakt als proefrit. De werkweek er op helaas elke kilometer boven de 95 zitten ergeren aan trillende auto, dus de zaterdag er op wederom krik onder de auto en wielen weer omgewisseld. Het hele spul achterin gegooid en zaterdag nog bij de dealer gebracht met de vraag eens te kijken hoe het met de balans en/of hoogteslag zou zitten.
Omdat ik geen tijd had deze week pas gisteren de wielen weer opgehaald en gemonteerd. Gelukkig heb ik nu mijn "oude" auto weer terug. Eerlijk is eerlijk, de 17" winterbanden met velgen rollen iets "gladder" dan de Minossen, maar dit is volstrekt acceptabel.
Wat die Wintrack Xtremes betreft, na eerst wat sceptisch tegenover de Vredesteins te hebben gestaan, ben ik nu best tevreden over deze band. Ze rollen goed, ik heb ook deze winter nooit het idee gehad grip te missen, en ook op de autobahn en tijdens de wintersport hebben ze zich prima gehouden. Wel denk ik dat ze qua slijtvastheid wat onderdoen voor een gemiddelde Michelin, maar dat oordeel kan ik natuurlijk pas vellen als het werkelijk zover is. Nu zit er nog voldoende profiel op voor nog een winter rijplezier.
Wat ik echter totaal niet begrijp, is hoe ik vorig jaar zonder problemen heb kunnen rijden met de zomerwielen (gekocht bij onze forumsponsor in Leeuwarden) ik heb er zelf bij gestaan dat ze met de nieuwe Lattitudes werden gebalanceerd, en als ik dan nu kijk wat er aan wijzigingen (lees: nieuw "lood" is gemonteerd....)
of, het moet te maken hebben met het feit dat achter toen voor zat en andersom, of ze hebben zich in het afgelopen jaar nog "gezet".
Opslag deze winter net als anders op een koele donkere plek in de garage, gestapeld en op een druk van ca 2 bar...
Hoe dan ook, ik hoop dat ze komende zomer weer goed blijven gaan.
Oja, even nog over verbruik: de laatste wintermaanden door omstandigheden (laat van werk etc) vaak wat harder gereden dan vorig jaar. Dit samen met de winter heeft zich vertaald in een overall gemiddelde van 1 op 13,5 werkelijk. De auto is nu echt lekker los en het automaat rijden ben ik inmiddels helemaal gewend. Zou geloof ik niet meer zonder willen...
En die update: qua navi ben ik inderdaad niet erg onder de indruk van de versie in de mijne. Geen favorieten etc etc, maar qua dash vind ik het dubbele koepeltje zeker geen verbetering, evenmin als de knoppenwinkel.
Maar, zoals met veel zaken: misschien dat ook dit weer went...
voorlopig geen zorgen, want aan inwisselen hoef ik voorlopig nog niet te denken
Omdat ik geen tijd had deze week pas gisteren de wielen weer opgehaald en gemonteerd. Gelukkig heb ik nu mijn "oude" auto weer terug. Eerlijk is eerlijk, de 17" winterbanden met velgen rollen iets "gladder" dan de Minossen, maar dit is volstrekt acceptabel.
Wat die Wintrack Xtremes betreft, na eerst wat sceptisch tegenover de Vredesteins te hebben gestaan, ben ik nu best tevreden over deze band. Ze rollen goed, ik heb ook deze winter nooit het idee gehad grip te missen, en ook op de autobahn en tijdens de wintersport hebben ze zich prima gehouden. Wel denk ik dat ze qua slijtvastheid wat onderdoen voor een gemiddelde Michelin, maar dat oordeel kan ik natuurlijk pas vellen als het werkelijk zover is. Nu zit er nog voldoende profiel op voor nog een winter rijplezier.
Wat ik echter totaal niet begrijp, is hoe ik vorig jaar zonder problemen heb kunnen rijden met de zomerwielen (gekocht bij onze forumsponsor in Leeuwarden) ik heb er zelf bij gestaan dat ze met de nieuwe Lattitudes werden gebalanceerd, en als ik dan nu kijk wat er aan wijzigingen (lees: nieuw "lood" is gemonteerd....)
of, het moet te maken hebben met het feit dat achter toen voor zat en andersom, of ze hebben zich in het afgelopen jaar nog "gezet".
Opslag deze winter net als anders op een koele donkere plek in de garage, gestapeld en op een druk van ca 2 bar...
Hoe dan ook, ik hoop dat ze komende zomer weer goed blijven gaan.
Oja, even nog over verbruik: de laatste wintermaanden door omstandigheden (laat van werk etc) vaak wat harder gereden dan vorig jaar. Dit samen met de winter heeft zich vertaald in een overall gemiddelde van 1 op 13,5 werkelijk. De auto is nu echt lekker los en het automaat rijden ben ik inmiddels helemaal gewend. Zou geloof ik niet meer zonder willen...
En die update: qua navi ben ik inderdaad niet erg onder de indruk van de versie in de mijne. Geen favorieten etc etc, maar qua dash vind ik het dubbele koepeltje zeker geen verbetering, evenmin als de knoppenwinkel.
Maar, zoals met veel zaken: misschien dat ook dit weer went...
voorlopig geen zorgen, want aan inwisselen hoef ik voorlopig nog niet te denken

- sanco
- 5th Gear member
He, eindelijk ben ik af van een trillende auto.
Het heeft wat tijd gekost, maar alles is gelukkig toch weer goed gekomen. Door drukte op het werk heb ik eerst een paar week rondgereden op de zomerbanden, vergezeld van een trilling zo rond de 100 km/u (zoals boven omschreven). Daarna op een zaterdag de winterbanden maar weer gemonteerd (bij plus 20.....) en de zomer set weggebracht voor een rondje controleren / balanceren. Pas het weekend daarop tijd om ze terug te halen en ze vol verwachting opnieuw onder de auto te zetten. Helaas bleek deze nog steeds licht te trillen, al was wel enige verbetering merkbaar. Na overleg een zaterdag later wiel voor wiel getest door ze te vervangen voor de winterversie. Uiteindelijk bleek dat linksvoor de grootste boosdoener was. Daarna met deze met het wiel waarop bijna 100gram lood was geplakt, teruggebracht. De banden zijn gedemonteerd, de velgen gecontroleerd (gelukkig geen slag er in) en daarna zijn de banden een halve slag gedraaid op de velg terug gemonteerd. Nu kwamen ze terug met 50 resp 20 gram lood, ook daarin dus een behoorlijke verbetering. Zaterdag voor een week de wielen teruggemonteerd en jawel, sindsdien rij ik weer trillingsvrij en blij rond met de 18duims Minos met Michelins. Wat weer een genot!
laatste tankbeurten: 1 op 14,5 !
Wat de zon en een iets lichtere rechtervoet al niet vermag....
Het heeft wat tijd gekost, maar alles is gelukkig toch weer goed gekomen. Door drukte op het werk heb ik eerst een paar week rondgereden op de zomerbanden, vergezeld van een trilling zo rond de 100 km/u (zoals boven omschreven). Daarna op een zaterdag de winterbanden maar weer gemonteerd (bij plus 20.....) en de zomer set weggebracht voor een rondje controleren / balanceren. Pas het weekend daarop tijd om ze terug te halen en ze vol verwachting opnieuw onder de auto te zetten. Helaas bleek deze nog steeds licht te trillen, al was wel enige verbetering merkbaar. Na overleg een zaterdag later wiel voor wiel getest door ze te vervangen voor de winterversie. Uiteindelijk bleek dat linksvoor de grootste boosdoener was. Daarna met deze met het wiel waarop bijna 100gram lood was geplakt, teruggebracht. De banden zijn gedemonteerd, de velgen gecontroleerd (gelukkig geen slag er in) en daarna zijn de banden een halve slag gedraaid op de velg terug gemonteerd. Nu kwamen ze terug met 50 resp 20 gram lood, ook daarin dus een behoorlijke verbetering. Zaterdag voor een week de wielen teruggemonteerd en jawel, sindsdien rij ik weer trillingsvrij en blij rond met de 18duims Minos met Michelins. Wat weer een genot!
laatste tankbeurten: 1 op 14,5 !
Wat de zon en een iets lichtere rechtervoet al niet vermag....
- diesel01
- Geartronic member
Nog steeds een prachtige auto.
Als onze volgende auto weer een Volvo wordt dan gaan we ook voor een XC70 met AWD.
Mbt het bandenverhaal, ik heb altijd met Vredenstein gereden, snowtrac2 onder de beide V40 en snowtrac3 onder de S60 en heb nu voor het eerst Dunlop wintersport3D onder de V70.
Ik heb de indruk dat dit slijtvaster is en minder lawaai geeft dan de Vredenstein, terwijl ik nu meer pk,s heb en een automaat waardoor remmen en optrekken op de vooras gebeurt.
Ook in Oostenrijk nooit gemerkt dat ik grip te kort kwam.
Mooi dat je nu trillingsvrij weer km's kunt maken.
Als onze volgende auto weer een Volvo wordt dan gaan we ook voor een XC70 met AWD.
Mbt het bandenverhaal, ik heb altijd met Vredenstein gereden, snowtrac2 onder de beide V40 en snowtrac3 onder de S60 en heb nu voor het eerst Dunlop wintersport3D onder de V70.
Ik heb de indruk dat dit slijtvaster is en minder lawaai geeft dan de Vredenstein, terwijl ik nu meer pk,s heb en een automaat waardoor remmen en optrekken op de vooras gebeurt.
Ook in Oostenrijk nooit gemerkt dat ik grip te kort kwam.
Mooi dat je nu trillingsvrij weer km's kunt maken.
V90 T6 Recharge Rdesign
- sanco
- 5th Gear member
Tsja diesel, ieder zijn smaak, maar het wat hoger zitten ervaar ik als prettig voor het overzicht. tov de V50. Je levert daarvoor wel wat bocht vastheid in.
Maar voorlopig rij jij er toch ook erg netjes bij hoor!!
Banden ontwikkelen zich erg snel, en wat vorige keer nog een goede keuze was, kan een setje later al weer achterhaald zijn. Dat blijkt zeker ook uit de winterbanden tests. Daarnaast is de maatvoering ook nog eens van invloed, dus wat dat betreft is het altijd een zekere gok, tenzij je elk jaar een set weggumd. Anderzijds: als je maar geen exotisch merk kiest zijn ze tegenwoordig allemaal minimaal redelijk tot goed, dus dat is weer een geruststellende gedachte! maar dan moeten ze natuurlijk wel trillingsvrij rollen! Daar ben ik allergisch voor. Overigens zie je wel eens auto;s voor je rijden, dan vraag je je af hoe dat er binnenin aan toe moet gaan. Je ziet gewoon de band stuiteren.... wat dat betreft zijn banden bij veel mensen een onderschat onderdeel van de auto.
PS: neem aan dat jij je 3D's inmiddels ook weer keurig in opslag hebt diesel?
Vanavond even een paar plaatjes geschoten met een veld koolzaad op de achtergrond. De bloei is helaas al weer over zijn hoogtepunt heen...

Maar voorlopig rij jij er toch ook erg netjes bij hoor!!
Banden ontwikkelen zich erg snel, en wat vorige keer nog een goede keuze was, kan een setje later al weer achterhaald zijn. Dat blijkt zeker ook uit de winterbanden tests. Daarnaast is de maatvoering ook nog eens van invloed, dus wat dat betreft is het altijd een zekere gok, tenzij je elk jaar een set weggumd. Anderzijds: als je maar geen exotisch merk kiest zijn ze tegenwoordig allemaal minimaal redelijk tot goed, dus dat is weer een geruststellende gedachte! maar dan moeten ze natuurlijk wel trillingsvrij rollen! Daar ben ik allergisch voor. Overigens zie je wel eens auto;s voor je rijden, dan vraag je je af hoe dat er binnenin aan toe moet gaan. Je ziet gewoon de band stuiteren.... wat dat betreft zijn banden bij veel mensen een onderschat onderdeel van de auto.
PS: neem aan dat jij je 3D's inmiddels ook weer keurig in opslag hebt diesel?
Vanavond even een paar plaatjes geschoten met een veld koolzaad op de achtergrond. De bloei is helaas al weer over zijn hoogtepunt heen...

- blastaway
- 5th Gear member
Prachtige auto en dito foto's
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- diesel01
- Geartronic member
De winterset staat keurig in de schuur naast de vers aangeschafte krik.
Het is zeker geen straf om met deze auto te rijden en dat blijven wij voorlopig gewoon doen.
Het voordeel van Volvo is dat het representatief blijft ook als ze 4 jaar zijn.
Het is zeker geen straf om met deze auto te rijden en dat blijven wij voorlopig gewoon doen.
Het voordeel van Volvo is dat het representatief blijft ook als ze 4 jaar zijn.
V90 T6 Recharge Rdesign
- sanco
- 5th Gear member
Zo, tijd om me even te melden.
De zomerperiode komt het er bij mij nu eenmaal veel minder van, dan in de winter, maar dat is vast wel herkenbaar! (tuin, vakanties, buiten bezig etc etc).
Maar goed, we zijn al weer een aantal duizend kilometer verder zonder noemenswaardige problemen. De kleine zaken die je nog zou kunnen noemen wennen ook op den duur nietwaar!
Ik denk even aan de paar druppen regenwater die in deze natte zomer elke keer dat je een achterdeur opentrekt op de achterbank vallen, het alu frontje rond de cd gleuf die alleen bij hoge binnentemperaturen wat los zit en dan af en toe gezellig meerammelt, evenals iets van kunststof onder de middenconsole (onder rand bij de schakelpook) maar verder geen enkele storing te melden, op een snel oplosbaar probleempje na: Vrij recent kreeg ik de deuren niet meer normaal open met de ab. Had verwacht dat ik net als in de V50 een melding zou krijgen van een lage spanning, maar dat gaat in de XC schijnbaar niet op. Zelf een nieuwe batterij er in gedaan en alles weer ok.
Van het regeneratie proces heb ik ook al maanden niets meer gemerkt ( na de update). Dat is dus zoals al eerder gemeld echt beter geworden.
Nu heb ik sinds vorige week de melding : reserveer tijd voor onderhoud. Wel wat snel na 17k en bijna 7 maanden nietwaar? Binnenkort maar eens even bellen met de dealert. Denk dat ze de indicator even moeten resetten, de instelling van de service interval is mogelijk niet helemaal goed. Niet dat ik perse 30k wil rijden, maar 25k of 12 maand lijkt me ook goed genoeg.
Overigens voor alle zekerheid wel even de nivo;s gechecked: alles prima in orde. Olieverbruik heb ik tot op heden niet waargenomen. (tuurlijk zal er iets verdwijnen, maar dat is marginaal en zoals het hoort )
Het verbruik is de laatste maanden naar tevredenheid. Over de laatste 7500 km gemiddeld 1 op 14,4 werkelijke liters diesel, met vorige maand een uitschieter naar boven met 1 op 15,5 over 800km! Dat was na een lange (snelweg) rit door Nederland, geheel zonder files en met redelijk wat 100km delen, maar wel met 3 personen en bagage aan boord.
Kortom: weinig schokkends te melden, dus eigenlijk gewoon een heel tevreden gebruiker / eigenaar...
Alleen "wat jammer" van die LE versie he....de XC bleef meestal buiten schot... natuurlijk gun ik alle huidige kopers (en er zijn nog een aantal in blijde verwachting lees ik in het betreffende topic) ook deze heerlijke kar.... groot gelijk dat jullie deze kans grijpen, maar eerlijk is eerlijk, ik heb even stiekem naar de occasieprijzen zitten kijken, en daar wordt ik dan weer minder blij van... maar ach, voorlopig zit ik nog prima hoog en droog...
En...met een dergelijk verbruik ben ik prima tevreden met de 2.4 5 pitter. Niets ten nadele van de D3, maar dit is "bewezen techniek" he...
Tot zover maar weer mijn bijdrage.
De zomerperiode komt het er bij mij nu eenmaal veel minder van, dan in de winter, maar dat is vast wel herkenbaar! (tuin, vakanties, buiten bezig etc etc).
Maar goed, we zijn al weer een aantal duizend kilometer verder zonder noemenswaardige problemen. De kleine zaken die je nog zou kunnen noemen wennen ook op den duur nietwaar!
Ik denk even aan de paar druppen regenwater die in deze natte zomer elke keer dat je een achterdeur opentrekt op de achterbank vallen, het alu frontje rond de cd gleuf die alleen bij hoge binnentemperaturen wat los zit en dan af en toe gezellig meerammelt, evenals iets van kunststof onder de middenconsole (onder rand bij de schakelpook) maar verder geen enkele storing te melden, op een snel oplosbaar probleempje na: Vrij recent kreeg ik de deuren niet meer normaal open met de ab. Had verwacht dat ik net als in de V50 een melding zou krijgen van een lage spanning, maar dat gaat in de XC schijnbaar niet op. Zelf een nieuwe batterij er in gedaan en alles weer ok.
Van het regeneratie proces heb ik ook al maanden niets meer gemerkt ( na de update). Dat is dus zoals al eerder gemeld echt beter geworden.
Nu heb ik sinds vorige week de melding : reserveer tijd voor onderhoud. Wel wat snel na 17k en bijna 7 maanden nietwaar? Binnenkort maar eens even bellen met de dealert. Denk dat ze de indicator even moeten resetten, de instelling van de service interval is mogelijk niet helemaal goed. Niet dat ik perse 30k wil rijden, maar 25k of 12 maand lijkt me ook goed genoeg.
Overigens voor alle zekerheid wel even de nivo;s gechecked: alles prima in orde. Olieverbruik heb ik tot op heden niet waargenomen. (tuurlijk zal er iets verdwijnen, maar dat is marginaal en zoals het hoort )
Het verbruik is de laatste maanden naar tevredenheid. Over de laatste 7500 km gemiddeld 1 op 14,4 werkelijke liters diesel, met vorige maand een uitschieter naar boven met 1 op 15,5 over 800km! Dat was na een lange (snelweg) rit door Nederland, geheel zonder files en met redelijk wat 100km delen, maar wel met 3 personen en bagage aan boord.
Kortom: weinig schokkends te melden, dus eigenlijk gewoon een heel tevreden gebruiker / eigenaar...
Alleen "wat jammer" van die LE versie he....de XC bleef meestal buiten schot... natuurlijk gun ik alle huidige kopers (en er zijn nog een aantal in blijde verwachting lees ik in het betreffende topic) ook deze heerlijke kar.... groot gelijk dat jullie deze kans grijpen, maar eerlijk is eerlijk, ik heb even stiekem naar de occasieprijzen zitten kijken, en daar wordt ik dan weer minder blij van... maar ach, voorlopig zit ik nog prima hoog en droog...
En...met een dergelijk verbruik ben ik prima tevreden met de 2.4 5 pitter. Niets ten nadele van de D3, maar dit is "bewezen techniek" he...

Tot zover maar weer mijn bijdrage.
- mad
- 6th Gear member
Mooi om te lezen.. ik heb ook geen problemen, en geniet vrijwel dagelijks van deze XC. Het enige is het linkerraam dat niet meteen dicht draait, moet vrijwel altijd twee keer, maar daar ben ik inmiddels aan gewend. Ik heb me door de dealer laten vertellen dat het de unit is die in de deur zit, en die is (te) dúúr. That's all, geen gekraak meer, alleen maar uiterst tevreden. 

XC70 D5 2009 Ocean Race
- sanco
- 5th Gear member
Dat is fijn om te horen MAD.
Hmm, mijn raam gaat wel dicht, maar dat gekke ding wil wel erg graag eerst helemaal naar beneden! nu je het zegt, bijna elke keer als ik het raam half open heb, bijv. om met mijn pasje het parkeerterrein van mijn werkgever op te rijden, gaat ie eerst helemaal down. Gelukkig staan de poorten op normale tijden wel gewoon open. Vooral lastig bij hevige regenbui oid. Daar had de V50 geen last van.
Hmm, mijn raam gaat wel dicht, maar dat gekke ding wil wel erg graag eerst helemaal naar beneden! nu je het zegt, bijna elke keer als ik het raam half open heb, bijv. om met mijn pasje het parkeerterrein van mijn werkgever op te rijden, gaat ie eerst helemaal down. Gelukkig staan de poorten op normale tijden wel gewoon open. Vooral lastig bij hevige regenbui oid. Daar had de V50 geen last van.
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Bij mij van dag 1 het zelfde probleen met de bestuurders raam, is een nieuwe module in gegaan onder garantie maar nog steeds het zelfde, ik kan er wel mee leven.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- sanco
- 5th Gear member
Gisteren op de afsluitdijk: ondanks een ruime afstand tot de voorganger: pats en jawel, een prachtige ster precies voor mijn snufferd. Inmiddels zelfs al een scheur erbij van 10cm. Kortom: tijd voor een nieuwe voorruit. Goh, wat zit ik daar op te wachten zeg!
Ben er nog niet uit welke volgorde / weg ik ga bewandelen, want eigenlijk wil ik dat de dealer er weer een originele ruit in zet, maar ik denk niet dat mijn verzekeraar het daar mee eens is...
Wordt vervolgt.
Ben er nog niet uit welke volgorde / weg ik ga bewandelen, want eigenlijk wil ik dat de dealer er weer een originele ruit in zet, maar ik denk niet dat mijn verzekeraar het daar mee eens is...
Wordt vervolgt.
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik betaalde iets van rond de 75 euro bij de dealer vervanging voorruit S60, standaard geeft mijn verzekering Carglass (niet doen!) aan. Gewoon vragen aan de dealer wat het kost.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold