Gelukkig is de Volvo site nu inderdaad eindelijk geupdate. Limited edition is beschikbaar en gelukkig is nu bevestigd dat het interieur dat ik besteld heb (beige/beige) ook inderdaad zo geleverd zal worden.
Er zit nog wel een artifactje in de configurator, zie het dubbele display.
V70 / XC70 facelift MY 2012
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7759
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
en ook de prijsopbouw is nog een beetje in de war...
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wel cool dat dashboard zo!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7759
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
De Volvo-site is weer een stuk verbeterd: LE is te selecteren, extra navigatie is weg, prijs is goed. Alleen de raamomlijsting is nog zwart, die zou volgens de Momentumlijst chroom moeten zijn.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
-
- 4th Gear member
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 19:58
Nu mijn V70 de 4 jaar nadert ook maar eens gaan kijken.
Dacht als alternatief eens bij BMW te gaan kijken naar een F11 5-serie high executive.
Proefrit gemaakt van bijna een dag (met tussenpozen) bijna 400km gereden in een 523i.
Toch bizar dat je daarmee (6 cylinder 3 liter) 8 liter per 100 verbruikt.
Mijn 2.5T doet 11,9 liter per 100 km.
Navigatiesysteem/stoelen etc. toch beter dan in Volvo.
Waarop het geen BMW wordt: ik moet evenveel bijbetalen met inruil als wanneer is een nieuwe V70 LE koop en de oude erbij hou.
Kortom BMW kost 68.500, inruil van mijn auto levert 25.500 op dus ik laat 43.000 extra achter bij de BMW dealer.
De Volvo kost dat.......en dan heb ik nog niet over korting zonder inruil....
Voor hetzelfde geld heb ik dan dus 2 V70's... maar wat ik daar dan weer mee moet?
Dacht als alternatief eens bij BMW te gaan kijken naar een F11 5-serie high executive.
Proefrit gemaakt van bijna een dag (met tussenpozen) bijna 400km gereden in een 523i.
Toch bizar dat je daarmee (6 cylinder 3 liter) 8 liter per 100 verbruikt.
Mijn 2.5T doet 11,9 liter per 100 km.
Navigatiesysteem/stoelen etc. toch beter dan in Volvo.
Waarop het geen BMW wordt: ik moet evenveel bijbetalen met inruil als wanneer is een nieuwe V70 LE koop en de oude erbij hou.
Kortom BMW kost 68.500, inruil van mijn auto levert 25.500 op dus ik laat 43.000 extra achter bij de BMW dealer.
De Volvo kost dat.......en dan heb ik nog niet over korting zonder inruil....
Voor hetzelfde geld heb ik dan dus 2 V70's... maar wat ik daar dan weer mee moet?
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
11,9ltr op 100km vraagt om een hernieuwde afstelling van de rechtervoet
Volvo for life
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Dan had je wel een ubercomplete 523 samengesteld...
Maar ja, zo gaat dat. Ga maar eens bij Mercedes naar een E250 CGI kijken. :shock:
Een klasse hoger is meestal ook een klasse duurder.. (helaas) :razz:

Maar ja, zo gaat dat. Ga maar eens bij Mercedes naar een E250 CGI kijken. :shock:
Een klasse hoger is meestal ook een klasse duurder.. (helaas) :razz:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 4th Gear member
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 19:58
Ach het was maar een 523i High Executive automaat met trekhaak, metallic lak en andere wieltjes.....
Je moet toch wat stellen tegenover een V70 LE...
Over mijn rechtervoet gesproken, ik heb de strijd in de Volvo opgegeven.
In de zomermaanden rij ik ook nog met een Porsche 964 cabriolet... is gemiddeld zuiniger.... de V70R die ik hiervoor had was ook zuiniger, zelfs (of juist) na de tuning door Rica.....
Als ik er zo over nadenk....'t Is toch wat van een 2.3 R met 330 PK op de voorwielen via een 2.5t met 200PK naar een 1,6 liter met 180 PK....
Ergens heb ik een afslag gemist........
Immers zoals de grote autofilosofen uit de VS roepen: there's no substitute for cubic inches.....
Je moet toch wat stellen tegenover een V70 LE...
Over mijn rechtervoet gesproken, ik heb de strijd in de Volvo opgegeven.
In de zomermaanden rij ik ook nog met een Porsche 964 cabriolet... is gemiddeld zuiniger.... de V70R die ik hiervoor had was ook zuiniger, zelfs (of juist) na de tuning door Rica.....
Als ik er zo over nadenk....'t Is toch wat van een 2.3 R met 330 PK op de voorwielen via een 2.5t met 200PK naar een 1,6 liter met 180 PK....

Ergens heb ik een afslag gemist........
Immers zoals de grote autofilosofen uit de VS roepen: there's no substitute for cubic inches.....
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Ik neem wel aan dat Ferretje zijn rijstijl in de BMW niet wezenlijk anders is, als in zijn eigen wagen. Dan is het een fors verschil. BMW is in dat opzicht wel een stuk verder in zijn ontwikkeling. Laat onverlet dat ik al die theoretische waardes uit de testcyclus niet allemaal even serieus neem.
En wat die afslag betreft Ferretje, ook daarvoor geldt dat niet alle downsizing in de praktijk het gewenste resultaat geeft, zeker als je het potentieel met regelmaat gebruikt. Ik zou zeggen: kies de gulden middenweg, en een 1.6 is in elk geval nog geen 1.2 of 1.4...
en daarna geldt Barts advies: wil je zuiniger, dan vraagt dat disicpline...
maar ach, een keertje genieten op zijn tijd moet ook kunnen, en wat ik persoonlijk wel fijn vind: heb je het een keer nodig, dan is het in elk geval achter de hand.
Sterkte met je keuze, je kunt natuurlijk ook gewoon doorrijden!
En wat die afslag betreft Ferretje, ook daarvoor geldt dat niet alle downsizing in de praktijk het gewenste resultaat geeft, zeker als je het potentieel met regelmaat gebruikt. Ik zou zeggen: kies de gulden middenweg, en een 1.6 is in elk geval nog geen 1.2 of 1.4...

en daarna geldt Barts advies: wil je zuiniger, dan vraagt dat disicpline...
maar ach, een keertje genieten op zijn tijd moet ook kunnen, en wat ik persoonlijk wel fijn vind: heb je het een keer nodig, dan is het in elk geval achter de hand.
Sterkte met je keuze, je kunt natuurlijk ook gewoon doorrijden!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 4th Gear member
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 19:58
Dat laatste is ontegenzeggelijk waar.
Maar ik kocht destijds mijn auto voor ruim € 64.000.
Nu krijg ik nog een mille of 30, omdat er bijna geen tweedehandse zijn....aldsu de dealer.
Als ik doorrij en de nu verkochte limited editions etc. komen tweedehands op de markt brengt mijn benzineslurpende 2.5T echt geen reet meer op.
Kortom de serieuze afschrijving houdt nog niet op. Bovendien blijven de brandstof kosten hoog en is de bijtelling per maand € 200 netto goeiekoper.
Kortom de investering voor een nieuwe bedraagt een milletje of 12 excl BTW.
Dat wordt betaald door mijn BV. Een nieuwe kost me netto dus een duizend of 7,5 meer dan doorrijden als je alleen de afschrijving rekent. Voor 4 jaar nieuwere auto. Daarnaast jaarlijks een besparing van € 600 per jaar aan brandstof, netto excl BTW en na aftrek van belasting € 300 euro.
Kortom een nieuwe kost de komende 4 jaar totaal € 6.000. Speelt zich af in de BV dus tarief ongeveer 40%.
De netto bijtellingsbesparing voor die vier jaar is €20.000 maal 25% maal 52% maal vier jaar is € 10.400. Kortom als ik nu een nieuwe aanschaf ben ik over 4 jaar € 4.400 rijker of liever minder arm.
Daar komt dan bij dat ik de komende 2 jaar weer garantie heb, over vier jaar een auto heb van 4 jaar oud en niet van 8 jaar etc. etc.
Maar ik kocht destijds mijn auto voor ruim € 64.000.
Nu krijg ik nog een mille of 30, omdat er bijna geen tweedehandse zijn....aldsu de dealer.
Als ik doorrij en de nu verkochte limited editions etc. komen tweedehands op de markt brengt mijn benzineslurpende 2.5T echt geen reet meer op.
Kortom de serieuze afschrijving houdt nog niet op. Bovendien blijven de brandstof kosten hoog en is de bijtelling per maand € 200 netto goeiekoper.
Kortom de investering voor een nieuwe bedraagt een milletje of 12 excl BTW.
Dat wordt betaald door mijn BV. Een nieuwe kost me netto dus een duizend of 7,5 meer dan doorrijden als je alleen de afschrijving rekent. Voor 4 jaar nieuwere auto. Daarnaast jaarlijks een besparing van € 600 per jaar aan brandstof, netto excl BTW en na aftrek van belasting € 300 euro.
Kortom een nieuwe kost de komende 4 jaar totaal € 6.000. Speelt zich af in de BV dus tarief ongeveer 40%.
De netto bijtellingsbesparing voor die vier jaar is €20.000 maal 25% maal 52% maal vier jaar is € 10.400. Kortom als ik nu een nieuwe aanschaf ben ik over 4 jaar € 4.400 rijker of liever minder arm.
Daar komt dan bij dat ik de komende 2 jaar weer garantie heb, over vier jaar een auto heb van 4 jaar oud en niet van 8 jaar etc. etc.
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
- timewa
- 2nd Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 06.03.2011 - 21:53
Leuke rekensom, zo te lezen is de conclusie al getrokken. Ik herken veel afwegingen, heb zelf ook lang een BMW F10 overwogen (520d of 523i) maar ben uiteindelijk vanwege het 20K euro verschil (bijtelling) ook voor de V70 T4 LE gegaan. Is reeds besteld na een proefrit met een T4 motor. Ik denk dat je de 5e cylinder niet al te erg zal missen, de T4 is fijn en klinkt ook nog eens best aardig. Ok, natuurlijk niet zo mooi als zo'n 5-pitter maar die kun je vast snel vergeten als je aan de rekensom terugdenkt.
@945i: Hoewel je in een 523i van 68.5K niets tekortkomt, is ie niet uebercompleet. Als je echt veel opties aanvinkt ga je makkelijk over de ton heen.
@945i: Hoewel je in een 523i van 68.5K niets tekortkomt, is ie niet uebercompleet. Als je echt veel opties aanvinkt ga je makkelijk over de ton heen.
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
ferretje, er is geen speld tussen te krijgen! (zeg ik als calculator
)
kortom: een nieuwe LE lijkt me de juiste keuze.
Dat ze "ons" (en de dealers) met de LE inderdaad helaas wel opzadelen met een hogere afschrijving is een feit.. maar zoals de dealer zei, als je gelijk blijft rijden, valt het nog wel mee, want de nieuwe is immers ook goedkoper..... Voor mij als prive-er echter een jaartje of 4 te vroeg...
veel plezier er mee en benieuwd hoe de T4 straks bevalt

kortom: een nieuwe LE lijkt me de juiste keuze.
Dat ze "ons" (en de dealers) met de LE inderdaad helaas wel opzadelen met een hogere afschrijving is een feit.. maar zoals de dealer zei, als je gelijk blijft rijden, valt het nog wel mee, want de nieuwe is immers ook goedkoper..... Voor mij als prive-er echter een jaartje of 4 te vroeg...
veel plezier er mee en benieuwd hoe de T4 straks bevalt
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
- Locatie: Flevoland
Ferretje hoe doe je dat toch met het verbruik? Ik rijd zelfs bij 180 op Duitse Autobanen nog niet zo onzuinig. Met de 2.5T is een verbruik van 9.5 l heel realistisch. Of zou dit komen door MY10? 230pk?
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
-
- 4th Gear member
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 19:58
Ik heb geen idee, rij wel relatief veel lokaal.....
In de vakantie naar Toscane rijdt hij wel zuiniger maar om dat nu tot maatstaf te verheffen.
De mijne haalt vanaf de 140 km/h de 1:10 niet meer maar duikt er dan onder....
Of latere varianten van de 2.5T zuiniger zijn? Zou best kunnen. Ik was eigenlijk van plan eens bij Rica langs te gaan tot Volvo met de LE kwam.
Maar zuinigheidswonders zijn het tot nu toe nooit geweest.
In de vakantie naar Toscane rijdt hij wel zuiniger maar om dat nu tot maatstaf te verheffen.
De mijne haalt vanaf de 140 km/h de 1:10 niet meer maar duikt er dan onder....
Of latere varianten van de 2.5T zuiniger zijn? Zou best kunnen. Ik was eigenlijk van plan eens bij Rica langs te gaan tot Volvo met de LE kwam.
Maar zuinigheidswonders zijn het tot nu toe nooit geweest.
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
- Locatie: Flevoland
korte afstanden is funest, merk het ook met de C30
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
- Alchemist
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43
Ken 't, 80% lokaal, mijne wil tot 12.5 oid oplopen, zakt na braaf snelweg gedrag terug tot ca. 11 l/100km.ferretje schreef:Ik heb geen idee, rij wel relatief veel lokaal.....
Maar zuinigheidswonders zijn het tot nu toe nooit geweest.
Op vakantie record 9.5l/100km 80 km/h op cruise in 6...
Van wat ik her en der lees is de 2.0T op papier zuiniger, maar scheelt 't in de praktijk niet zo veel. De essentie van alle moderne motoren: bij rust laag verbruik, bij actie zuipen....
Mooi staaltje mannenrekenwerk trouwens, zo ben ik ook aan deze gekomen
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it