Situatie:
Zoals jullie weten doet mijn motor qua geluid niet wat hij zou moeten doen.
(Zie dit topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=43128 )
Dus ik ga tijdelijk een andere 460 rijden met een 2.0i blok. In de tussentijd ga ik mijn huidige motorblok repareren/proberen te repareren.
Ik heb een spotgoedkope 460 2.0i gezien, maar deze heeft een lek stuurhuis. Ik ben niet van plan dat te gaan repareren, maar wil alleen 2 maanden rondrijden om in de tussentijd de andere te repareren. De huidige eigenaar heeft de stuurpomp afgesloten zodat deze geen olie meer naar het stuurhuis pompt.
Mijn vraag:
Kan ik met dit stuurhuis ongeveer 2 maanden rondrijden, of is zo'n stuurhuis niet goed genoeg meer om mee te kunnen rijden?
Stuurhuis
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ligt er maar heelmaal aan hoe hard het stuurhuis lekt. Met een klein lek kan je in principe nog jaren doorrijden als je maar blijft bijvullen. Eventueel een lekdichter kopen voor de st.bekr. en in het reservoir gooien, mischien helpt het als het lek veroorzaakt wordt door een lekke oliekeerring. Als het lek in de buizen zit dan werkt dat goedje niet of nauwelijks. Kan wel helpen om de wartels van de buizen aan te draaien als het lek op een overgang zit en als je geluk hebt. In de flens van de buizen ontstaan soms haarscheurtjes en lekt het alleen tijdens inparkeren doordat dan de druk dan erg hoog is. Zonder stuurbekrachtiging rijden zoals nu met de pomp losgekoppeld, is het sturen bijzonder zwaar en eigenlijk niet te doen en onveilig.
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
Bedankt voor de duidelijke info, ik zal aan de eigenaar even vragen hoe erg het lek is, maar ik vrees erg omdat hij zegt dat de auto zwaar stuurt. We zullen zien.
En anders even verder zoeken naar een goedkope 440/460 (2 liter).
En anders even verder zoeken naar een goedkope 440/460 (2 liter).
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
Helaas is het geen simpel lek wat te compenseren met bijvullen volgens de eigenaar. Dus deze 460 gaat het niet worden 
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
Ik had al even gekeken naar andere stuurhuizen, kwam ze tweedehands voor 40 euro tegen. Die wil ik prima kopen, maar dan moet het nog gemonteerd worden he. Volgens mij is dat heel wat meer werk! Of valt dat mee?
''Moeten' is wat overdreven, maar wel heel graag omdat ik dan een identiek blok heb wat eventuele als donor kan gaan dienen of als voorbeeld/oefen blok. En dan heb ik ook vast een nokkenas, mocht die vervangen moeten worden. Een nieuwe nokkenas bestellen zal namelijk wel net zo duur zijn als een goedkope 400 serie kopen?
''Moeten' is wat overdreven, maar wel heel graag omdat ik dan een identiek blok heb wat eventuele als donor kan gaan dienen of als voorbeeld/oefen blok. En dan heb ik ook vast een nokkenas, mocht die vervangen moeten worden. Een nieuwe nokkenas bestellen zal namelijk wel net zo duur zijn als een goedkope 400 serie kopen?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
Okay, maar moest daar niet het subframe voor los gemaakt worden? Of zit dat bij een 400 serie anders?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Kijk ff op de skydrive site, daar staat de beschrijving voor de uitbouw in het manual. ik
Ik weet dat ik in herhaling val, maar op de een of andere manier maken maar weinig mensen er gebruik van terwijl daar toch praktisch alles terug te vinden is.
Ik weet dat ik in herhaling val, maar op de een of andere manier maken maar weinig mensen er gebruik van terwijl daar toch praktisch alles terug te vinden is.
-
gertvanderspek
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34
Zelf ben ik een ruime dag bezig geweest om een stuurhuis uit een sloper te bouwen en mijn leke stuurhuis in de sloper. Daarna de goede stuurhuis in mijn eigen auto.
Het mooiste is om te sleutelen op een brug.
Het subframe moet los om de stuurhuis er uit te schuiven.
Dit is wel priegelen om hem er uit te krijgen.
Wat ook belangrijk is een goede gebogen sleutel om de aanvoer en afvoer leiding los te sleutelen.
vrgr
Gert
Het mooiste is om te sleutelen op een brug.
Het subframe moet los om de stuurhuis er uit te schuiven.
Dit is wel priegelen om hem er uit te krijgen.
Wat ook belangrijk is een goede gebogen sleutel om de aanvoer en afvoer leiding los te sleutelen.
vrgr
Gert
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
okay, voor mij is het ondertussen niet meer van toepassing omdat mijn eigen auto draait weer als een naaimachientje, maar misschien komt het later nog is van pas.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6















