Hallo,
na het verwisselen van de motor van mijn s40 heb ik het volgende probleem.
Als ik de auto start loopt hij stationair niet lekker hij schommelt tussen de 500 en 750 toeren als ik dan ga rijden loopt de motor goed tot ik gas los laat dan schommelt het toerental weer en slaat soms af, als ik dan een tijdje rijd en de motor warm is gaat de hele motor stotteren.
ik heb de bobines verwisselt en de kabels (dwz van de nieuwe en oude motor) heb tijdens het stationair draaien van de motor de injectoren los gehaald(de stekkertjes)een voor een motor ging nog slechter lopen.
Weet niet of dit met de carterventielatie te maken kan hebben.
motor storingslampje brand wel maar kan ook te maken hebben met motor wisseling????(of niet)
Kan helaas niet naar de dealer want dat is te ver rijden dus uitlezen gaat nog niet lukken.En heb ook nog geen mogelijkheid om te slepen
Motor is van het zelfde type dus dat klopt.
Staat ook op tijd.
En vreemd detail nadat ik de motor uitgezet had een bakkie ging doen en 15 minuten later weer in de auto stapte stonk deze in ene keer naar rotte eieren weet niet of dat er mee te maken heeft of dat dat komt omdat de auto zo lang heeft stil gestaan (ongeveer 2 maanden).
Iemand een idee waar ik nog meer naar kan kijken ????
Noem alle ideeen maar op kan ik alles nakijken, ik kom er even niet meer op ben net drie dagen bezig geweest met de motor vervangen.
stotterende motor
-
- 1st Gear member
- Iroll
- 6th Gear member
Rotte eieren lucht is typisch voor de katalysator, als die nog niet goed heet is kan die waterstofsulfide produceren wat dus naar rotte eieren stinkt. Zou misschien veroorzaakt kunnen worden door een defecte of niet aangesloten lambda?
-
- 1st Gear member
Hallo daar ben ik weer,
Het was niet de lambda maar door de tip ben ik even naar het inlaat gedeelte gaan kijken, en het gashuisklep was zeer vuil.
nadat ik het complete inlaatspruitstuk van de twee motoren gewisseld heb liep de motor in het begin als een zonnetje.
Alleen nu begint hij soms te stotteren met stationair lopen en soms in te houden bij het optrekken of overschakkelen, dit doet hij onafhankelijk van elkaar en ook niet altijd.
Heeft iemand een idee wat ik vergeten kan zijn of over het hoofd zie??
Het motor storingslampje is wel spontaan uitgegaan nadat ik op de snelweg reed (ik reed toen ongeveer 100).en sindsdien ook niet meer gaan branden, maar de motor stottert nog wel.
het is niet zo dat hij wil uitslaan maar echt stotteren de motor blijft ook gewoon lopen.
Het was niet de lambda maar door de tip ben ik even naar het inlaat gedeelte gaan kijken, en het gashuisklep was zeer vuil.
nadat ik het complete inlaatspruitstuk van de twee motoren gewisseld heb liep de motor in het begin als een zonnetje.
Alleen nu begint hij soms te stotteren met stationair lopen en soms in te houden bij het optrekken of overschakkelen, dit doet hij onafhankelijk van elkaar en ook niet altijd.
Heeft iemand een idee wat ik vergeten kan zijn of over het hoofd zie??
Het motor storingslampje is wel spontaan uitgegaan nadat ik op de snelweg reed (ik reed toen ongeveer 100).en sindsdien ook niet meer gaan branden, maar de motor stottert nog wel.
het is niet zo dat hij wil uitslaan maar echt stotteren de motor blijft ook gewoon lopen.
-
- 2nd Gear member
Meten is weten, een volvo s40 heeft een diagnosestekker.
pingelsensor kan bv rare dingen doen.
elke volvo dealer kan de storingen uitlezen, en laat de software maar eens scannen naar fouten.
pingelsensor kan bv rare dingen doen.
elke volvo dealer kan de storingen uitlezen, en laat de software maar eens scannen naar fouten.
Volvo V40 2003 bi-fuel black
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
-
- 1st Gear member
Kan het toevallig ook aan de carterventilatie liggen. Ik heb namelijk even de oliedop op het kleppendeksel los gehad en het lijkt wel of er een klein beetje overdruk onder het kleppendeksel is dop schommelt en als ik mijn hand er op houd voel ik geen zuiging maar een lichte druk.
Ik weet ook niet of de carteventilatie ooit is gereinigd.
Pingelsensor heb ik nog een reserve van liggen zal ik van de week ook even verwisselen (mijn vorige blok liep als een zonnetje tot er iets afbrak en nee was niet disributie riem maar verkeerd gemonteerde spanrol :-x :-x )
Ik weet ook niet of de carteventilatie ooit is gereinigd.
Pingelsensor heb ik nog een reserve van liggen zal ik van de week ook even verwisselen (mijn vorige blok liep als een zonnetje tot er iets afbrak en nee was niet disributie riem maar verkeerd gemonteerde spanrol :-x :-x )
-
- 2nd Gear member
Weet je al wat het probleem was? Ben benieuwd.
-
- 1st Gear member
Sorry voor de late reactie maar het probleem van stoteren is zo goed als voor bij, toevallig van de week weer maar dat komt door of de bougies of de bougie kabels gaat ik van de week vervangen(blijft een hobby project).
Maar het vorige probleem kwam doordat ze bij volvo overal vacuem slangetjes doen die je niet altijd gelijk ziet zitten en dus wel eens over het hoofd ziet :-x .
Gelukkig hadden ze daar bij de volvo garage ook wel eens last van.
Maar het vorige probleem kwam doordat ze bij volvo overal vacuem slangetjes doen die je niet altijd gelijk ziet zitten en dus wel eens over het hoofd ziet :-x .
Gelukkig hadden ze daar bij de volvo garage ook wel eens last van.
- tjaarts
- 2nd Gear member
Welk type motor heb je?
Ik heb namelijk een dergelijk probleem.
Mijn zojuist aangeschafte V40 2.0 trilt ook beetje bij stationair toerental.
Is naar gekeken en gasklephuis en stappen motor zijn gecheckt.
Ook is de motor uitgelezen maar die gaf geen foutmelding.
Zou het kunnen dat er bij mij ook een vacuum slangetje loshangt?
En hoe zie je dat?
Verder rijdt de auto prima.
Ik heb namelijk een dergelijk probleem.
Mijn zojuist aangeschafte V40 2.0 trilt ook beetje bij stationair toerental.
Is naar gekeken en gasklephuis en stappen motor zijn gecheckt.
Ook is de motor uitgelezen maar die gaf geen foutmelding.
Zou het kunnen dat er bij mij ook een vacuum slangetje loshangt?
En hoe zie je dat?
Verder rijdt de auto prima.
Volvo V40 1.8, 1997
Volvo V40 2.0, 2002
Volvo V40 2.0, 2002
-
- Starter
bij mij was het vorige week ook zover dat ik bijna mijn auto uit rammelde van het trillen.
gevoel en geluid alsof ie op 3 cylinders liep
na de bougiekabels eens een keer schoongemaakt te hebben was het stationair verholpen maar tijdens rijden nog steeds schudden en in houden, bougies vervangen en enkele slangetjes op luchtfilter terug vast gezet en loopt als nooit te voren (zolang heb ik hem nog niet maar okay haha)
Nu alleen nog zien hoe ie sneller start, moet hem soms wel keer of 5-6 rondgooien voor ie aanslaat
gevoel en geluid alsof ie op 3 cylinders liep
na de bougiekabels eens een keer schoongemaakt te hebben was het stationair verholpen maar tijdens rijden nog steeds schudden en in houden, bougies vervangen en enkele slangetjes op luchtfilter terug vast gezet en loopt als nooit te voren (zolang heb ik hem nog niet maar okay haha)
Nu alleen nog zien hoe ie sneller start, moet hem soms wel keer of 5-6 rondgooien voor ie aanslaat
Volvo V40 G3 2002
Land Rover Defender 110 1983
Land Rover series 3 '88 1980
Land Rover series 3 '109 1975
Leef je dag alsof het de laatste is
Alles kan als je maar graag genoeg wil
Je krijgt alles wat je (echt) nodig hebt
Zuid Limburg
Land Rover Defender 110 1983
Land Rover series 3 '88 1980
Land Rover series 3 '109 1975
Leef je dag alsof het de laatste is