RTI + flitspalen

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
rolabee
Starter

Hallo,

Net een nieuwe v70 gekocht en krijg binnen kort de laatste versie van navigatie systeem. staat nu nog op 2010. Hoe kan ik er flitspalen opzetten net als bij bv. tomtom Points of interest (POI) en daarbij ook een geluidssignaal instellen. Is het ook mogelijk om de mobiele flitsers te laten invoeren via de radio > zoals dat nu eigenlijk gebeurd bij files en andere dingen.

alvast bedankt
Roland
chris_zweden
3rd Gear member

POI kan niet, mobiele controles ook niet.

De vaste palen kun je wel weergeven inclusief audio signaal. Even in je handleiding kijken wat de stappen exact zijn.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Die vaste palen ben ik ook wel benieuwd naar. Maar wij hebben een Senus..
Grimm
2nd Gear member

Vaste flitspalen zitten er in als POI. Je kunt ergens in de instellingen aangeven dat hij moet waarschuwen bij "faciliteiten" en dan krijg je een signaaltje wanneer je bij een paal in de buurt komt. (staat in de handleiding keurig beschreven). Let wel dat niet alle landen hier in zitten. In sommige landen is het bij wet verboden om flitspalen in een navigatiesysteem te zetten en Volvo houdt zich daar uiteraard aan.

Verder geven sommige TMC kanalen de locaties van mobiele flitsers mee (bijvoorbeeld radio 538). Wanneer je op dat kanaal afstemt, krijg je keurig een uitroepteken in beeld daar waar de controlepost is. Er komt alleen geen waarschuwing. Als extra service kun je RTI vragen om om dit punt heen te navigeren zodat je lekker door kunt blijven rijden ;-)
2017 - v90 D3 Momentum MY 2018 - Intro line - Family line - Twilight Bronze
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
2005 - 2009 s40 2.0D Momentum MY 2006 - Titanium grey
2003 - 2005 Citroen Saxo 1.1 MY 1998 - Blauw
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Dat zou ik maar vooral gaan gebruiken. En lekker iedere keer bij een piepje flink op je rem trappen.

Gewoon je cruise controle gebruiken is veiliger.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Q4Jan
2nd Gear member

Msuidgeest schreef:Dat zou ik maar vooral gaan gebruiken. En lekker iedere keer bij een piepje flink op je rem trappen.

Mark, ik ben blij met de in dit topic geboden informatie, en ga eens kijken hoe het zit. Het zou je sieren niet met een oordeel te komen over iets wat jij niet op waarde weet te schatten.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ho, stop, ieder z'n ding jongens. We gaan geen discussie over nut en of noodzaak cq. gevaar van dit soort apparaten voeren. Mag iedereen voor zichzelf be(flits)palen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
robemer
4th Gear member

Heb zelf hetgeluid van mijn Navi standaard op uit staan........gevolg dus ook geen piepje bij flitspaal; wel pop-up in wit (als ik juiste snelheid rijd) of oranje (indien je te hard rijdt)

Als er dus een truukje is om de flitspiep aan te zetten dan hoor ik dit graag.
En idd, heb ze alleen in NL op navi.....D, B, CH, DK nog niet gezien.
Afbeelding
MY2010 Volvo C70 Intro edition, 2.0D Powershift APEC tuning, Flamenco Red metalic met Calcite Off black interieur, smarttop en afneembaar kogeltje
robemer
4th Gear member

Uitroepteken in beeld bij melding Radio 538 ??? volgens mij ken ik nog niet de helft van de mogelijkheden van mijn navi.
Heb de HDD MY2010 in C70...... of zit er veel verschil in diverse typen
Afbeelding
MY2010 Volvo C70 Intro edition, 2.0D Powershift APEC tuning, Flamenco Red metalic met Calcite Off black interieur, smarttop en afneembaar kogeltje
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Q4Jan schreef:
Msuidgeest schreef:Dat zou ik maar vooral gaan gebruiken. En lekker iedere keer bij een piepje flink op je rem trappen.

Mark, ik ben blij met de in dit topic geboden informatie, en ga eens kijken hoe het zit. Het zou je sieren niet met een oordeel te komen over iets wat jij niet op waarde weet te schatten.
Wil jij een beetje op je taalgebruik letten? Dat doe je maar op de site van Autoweek.

Heb jij je wel eens afgevraagd waarom iemand zoiets schrijft? Er zijn teveel mensen die blind achter hun Tom Tom aanrijden en geen idee hebben waar ze rijden en hoe hard ze mogen rijden. Dat soort figuren trapt dus om de haverklap op de rem omdat ze een piepje uit dat ding horen komen. Of er verandert iets van kleur op het scherm.
Als er dus figuren op het forum verschijnen (en ook niet meer reageren daarna) om flitspalen in te voeren op hun Tom Tom, geef ik aan dat rijden op de CC veiliger is. Ik hoef geen bijval van anderen maar ik wil zeker geen domme opmerkingen dat "jij niet op waarde weet te schatten".
Mark

[Installateurs gezocht:
Q4Jan
2nd Gear member

Mark je voert nu precies de discussie die hier niet past.

Plus dat je de TS beticht van dingen die jij niet kunt inschatten.

De punten naar mij toe ga ik maar niet op reageren, dat past hier niet.
Grimm
2nd Gear member

robemer schreef:Uitroepteken in beeld bij melding Radio 538 ??? volgens mij ken ik nog niet de helft van de mogelijkheden van mijn navi.
Heb de HDD MY2010 in C70...... of zit er veel verschil in diverse typen
Wanneer het TMC signaal een controlepost doorstuurt, wordt deze op dezelfde manier getoond als een file of een andere waarschuwing. Op de plek van de controle zie je een gele waarschuwingspijl of een ster. Wanneer vervolgens een controle op jouw route ligt, zie je in beeld een rood uitroeptekentje om te waarschuwen voor een "issue" op de weg. Je moet dan natuurlijk wel zelf de berichten lezen om te achterhalen wat er precies aan de orde is.
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
Grimm
2nd Gear member

Toch maar even reageren (ik wil niet beticht worden van het niet meer reageren) zonder nu de discussie weer opnieuw te willen aanzwengelen. Je kunt waarschijnlijk aan de smiley in mijn post zien dat de opmerking met een knipoog bedoeld was. Ik had hier geen enkele andere bedoeling mee.
piotrV70
5th Gear member

In sommige buitenlanden (Zwitserland, Frankrijk) is het verboden om flitspalen als poi's op je navigatie te hebben. (Vakantietip !)
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
robemer
4th Gear member

@grimm,

Ga het eens testen....... heb wel eens een ster zien staan op het scherm maar daar nooit iets achter gezocht......
Nu rijdt ik over het algemeen netjes aan de snelheid middels cc, maar toch prettig om de waarschuwing te hebben.
bedankt voor de info.
Afbeelding
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member

In sommige buitenlanden (Zwitserland, Frankrijk) is het verboden om flitspalen als poi's op je navigatie te hebben. (Vakantietip !)
In Frankrijk is dat niet verboden. In Zwitserland wel.

In Frankrijk worden de flitskasten zelfs met borden aangegeven op de autoroute.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Grimm schreef:

Toch maar even reageren (ik wil niet beticht worden van het niet meer reageren) zonder nu de discussie weer opnieuw te willen aanzwengelen. Je kunt waarschijnlijk aan de smiley in mijn post zien dat de opmerking met een knipoog bedoeld was. Ik had hier geen enkele andere bedoeling mee.
Michel, ik heb niet op jou gereageerd maar op de topicstarter. Maar dat ziet niet iedereen.
Mark

[Installateurs gezocht:
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

In het Sensus systeem heb je geen "vaste flitspalen". Iemand enig idee hoe die er wel op kunnen of waar ze staan?
Q4Jan
2nd Gear member

Msuidgeest schreef:
Wil jij een beetje op je taalgebruik letten? Dat doe je maar op de site van Autoweek.

Heb jij je wel eens afgevraagd waarom iemand zoiets schrijft? Er zijn teveel mensen die blind achter hun Tom Tom aanrijden en geen idee hebben waar ze rijden en hoe hard ze mogen rijden. Dat soort figuren trapt dus om de haverklap op de rem omdat ze een piepje uit dat ding horen komen. Of er verandert iets van kleur op het scherm.
Als er dus figuren op het forum verschijnen (en ook niet meer reageren daarna) om flitspalen in te voeren op hun Tom Tom, geef ik aan dat rijden op de CC veiliger is. Ik hoef geen bijval van anderen maar ik wil zeker geen domme opmerkingen dat "jij niet op waarde weet te schatten".

Moet toch even reageren, misschien leert Mark nog iets.

De "domme opmerking"is die van degene die de rijkwaliteiten van iemand inschat aan de hand van 1 forum post.
Ik snap wel dat die persoon hier niet meer reageert, lekker welkom.

Verder deugt mijn Nederlands prima. En vraag jij inlevings-vermogen van andere lezers wat je zelf niet op kunt opbrengen. Dat lijkt me juist autoweek niveau.

CC rijden is zeker niet veiliger, je reactie tijd om te remmen en voor gas geven verdubbeld bijna als er zich iets voordoet aangezien je rechter voet niet bij de pedalen zit.

Anyway....

Hakan heb je zelf nog iets gevonden in de instellingen? Heb zelf jou systeem niet bij de hand om even te kijken.
Battlecruiser
8th Gear member

CC rijden is niet onveiliger. De reactietijd blijft voor een oplettende chauffeur even lang als zonder CC rijden. En door het rustige rijkarakter van CC-rijden, houdt een CC-rijder nog eens meer afstand, waardoor hij elke situatie beter kan inschatten. CC-rijders kijken nl. verder vooruit.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”