Beste mede Volvo liefhebbers,
Zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruik van Slick 50 in hun Volvo. Ik heb dit in het verleden wel gebruikt bij auto's van andere merken en was toen tevreden over de werking. Toch lees je nog steeds (te) veel verschillende meningen over dit produkt. Graag jullie mening.
HJ
Slick 50
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
V70 2.5 10v 1997 Midnight Blue (Battleship Galactica)

-
- 2nd Gear member
Ik heb hier geen ervaring mee, maar dit is wat ik op een ander forum las over dit product: Slick50 is een middel wat vaak gebruikt wordt in oudere motoren om een overmatig olie verbruik tegen te gaan.
Slick50 heeft de eigenschap dat het een laagje achterlaat op alle delen waar het langskomt en hierdoor de motor wat "dichter" kan maken.
Slick50 is eigenlijk gemaakt voor Amerikaanse V8 motoren. Deze motoren draaien lang niet zoveel toeren als wat het blok in je MR2 draait, hierdoor is Slick50 dus ook niet echt aan te bevelen voor dit type motor.
Nog een nadeel van Slick50 is dat het laagje wat het achterlaat makkelijk los kan komen. Hierdoor is de kans groot dat er kleine "velletjes" in de olie gaan drijven. Deze velletjes kunnen de kleine oliekanaaltjes verstoppen en dan is de complete oliestroom (dus smering) verdwenen. (bron: Toyota Mr2 forum )
En daarnaast denk ik dat een 2,5 10V zoals jij hebt dit echt niet nodig heeft, gewoon goed onderhouden en op tijd olie verversen is voldoende voor deze blokken
Ik ben uberhaupt niet echt fan van "toevoegingen" Een motor is gemaakt voor belasting, als je vervolgens de voorgeschreven producten gebruikt ( olie, koelvloeistof etc. ) dan gaat het wel goed, vooral bij de 2.5 10V zoals ik al zei
1 van de meest betrouwbare en sterke Volvo motoren 
Gr. Justin
Slick50 heeft de eigenschap dat het een laagje achterlaat op alle delen waar het langskomt en hierdoor de motor wat "dichter" kan maken.
Slick50 is eigenlijk gemaakt voor Amerikaanse V8 motoren. Deze motoren draaien lang niet zoveel toeren als wat het blok in je MR2 draait, hierdoor is Slick50 dus ook niet echt aan te bevelen voor dit type motor.
Nog een nadeel van Slick50 is dat het laagje wat het achterlaat makkelijk los kan komen. Hierdoor is de kans groot dat er kleine "velletjes" in de olie gaan drijven. Deze velletjes kunnen de kleine oliekanaaltjes verstoppen en dan is de complete oliestroom (dus smering) verdwenen. (bron: Toyota Mr2 forum )
En daarnaast denk ik dat een 2,5 10V zoals jij hebt dit echt niet nodig heeft, gewoon goed onderhouden en op tijd olie verversen is voldoende voor deze blokken

Ik ben uberhaupt niet echt fan van "toevoegingen" Een motor is gemaakt voor belasting, als je vervolgens de voorgeschreven producten gebruikt ( olie, koelvloeistof etc. ) dan gaat het wel goed, vooral bij de 2.5 10V zoals ik al zei

Gr. Justin
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Wat is de reden om eventueel voor Slick 50 te kiezen? Is er iets aan de hand met je auto?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Ventus
- 2nd Gear member
Slick 50 heb ik in de USA wel gebruikt voor mijn Chevrolet Suburban 5.7L V8.
Dat was een speciale variant voor de automaatbak van oudere auto's, en het werkte behoorlijk goed, veel minder schokkerig schakelen en alles liep wat soepeler in de bak.
Het nut van de variant in de motorolie zie ik niet zo snel, behalve misschien voor oldtimers met grote blokken.
Dat was een speciale variant voor de automaatbak van oudere auto's, en het werkte behoorlijk goed, veel minder schokkerig schakelen en alles liep wat soepeler in de bak.
Het nut van de variant in de motorolie zie ik niet zo snel, behalve misschien voor oldtimers met grote blokken.
Volvo 460 1.8i 1996 203.000km
Volvo S70 2.5 20V 1997 289.000km
Volvo S70 2.5 20V 1997 289.000km
- Iroll
- 6th Gear member
Gooi niet van die troep in een goed blok. Motorolie heeft een mix van additieven die op elkaar afgestemd zijn, gooi je er nog meer additieven in dan kunnen ze een hele rare uitwerking hebben op de smering of doen de werking van het antischuim additief teniet. Daar zijn verschillende filmpjes van op het web. En schuimende olie smeert niet best! Verder staat slick er idd om bekend dat het oliekanalen kan verstoppen en dat is echt funest voor moderne blokken met hun minimale toleranties. Als de motor die additieven nodig had gehad dan had Volvo dat wel voorgeschreven.
- bpc
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Slick 50....
Leuk spul alleen zijn het lap middelen. Als je auto veel olie gaat verbruiken moet je de oorzaak daarvan verhelpen..
Heb het zelf ook een aantal maal geprobeerd enigste waarvan ik overtuigt raakte is injector reiniger.
Leuk spul alleen zijn het lap middelen. Als je auto veel olie gaat verbruiken moet je de oorzaak daarvan verhelpen..
Heb het zelf ook een aantal maal geprobeerd enigste waarvan ik overtuigt raakte is injector reiniger.
Volvo C30 1.6D R-design '11
Volvo 850T-5R '95 cream yellow
Volvo 850T-5R '95 black stone
Volvo 240 2.3 Turbo (projectfase) XXXL
En een VW fox voor de vrouw : )
www.bogersperformancecenter.nl
Volvo 850T-5R '95 cream yellow
Volvo 850T-5R '95 black stone
Volvo 240 2.3 Turbo (projectfase) XXXL
En een VW fox voor de vrouw : )
www.bogersperformancecenter.nl