Voor November moet mijn S60 (2.4 140pk, LPG) een nieuwe distributieriem, deze zit er dan 10 jaar op. De KM stand voor de 160.000km beurt heb ik dan waarschijnlijk nog niet bereikt, dus ik wil eigenlijk alleen de riem laten vervangen.
Zijn er dingen die ik dan beter ook meteen preventief kan laten vervangen omdat men er dan makkelijk bij kan?
Distributieriem S60 2001
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
waterpomp hoeft niet (zou het wel doen)
Volvo for life
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
MartijnK schreef:Voor November moet mijn S60 (2.4 140pk, LPG) een nieuwe distributieriem, deze zit er dan 10 jaar op. De KM stand voor de 160.000km beurt heb ik dan waarschijnlijk nog niet bereikt, dus ik wil eigenlijk alleen de riem laten vervangen.
Zijn er dingen die ik dan beter ook meteen preventief kan laten vervangen omdat men er dan makkelijk bij kan?
Dan heb je dus geluk dat de riem er nog omheen zit na tien jaar,ze breken na 6 jaar vaak al!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Je zou de klepspeling gelijk kunnen laten controleren inderdaad!
- Akkoord
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:22
- Locatie: Rundhausen , flach am Kaisersbach , 288 km NO van Gent
Voor de vraagsteller ; mocht na klepspeling-controle blijken dat de kleppen gesteld dienen te worden dan moet de riem er zowiezo af , en is de distributieriemwissel het perfecte moment om kleppen te stellen.
V70 2.4 140pk 2001 LPI ; ben nog op zoek naar een set 17 inch Canopus velgen...PM me!
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Akkoord schreef:Voor de vraagsteller ; mocht na klepspeling-controle blijken dat de kleppen gesteld dienen te worden dan moet de riem er zowiezo af , en is de distributieriemwissel het perfecte moment om kleppen te stellen.
Enig idee hoeveel werk het is om de kleppen te stellen?????
- Akkoord
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:22
- Locatie: Rundhausen , flach am Kaisersbach , 288 km NO van Gent
Ja, heel veel werk!
V70 2.4 140pk 2001 LPI ; ben nog op zoek naar een set 17 inch Canopus velgen...PM me!
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
- Akkoord
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:22
- Locatie: Rundhausen , flach am Kaisersbach , 288 km NO van Gent
Er schijnen ook sets te zijn incl. waterpomp en pakking!
V70 2.4 140pk 2001 LPI ; ben nog op zoek naar een set 17 inch Canopus velgen...PM me!
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Nou Ramon...neem aan dat dit een uitzondering is! volgens mijn dealer wel tenminste! Mijn auto is van Oktober 2002, en heeft nu pas 116 dkm gereden, de dealer zegt dat het gekkenwerk is om een riem nu al te vervangen. Op die 10 jaar zit ook nog een marge, als ik hem over een jaar vervang zit ik nog een half jaar voor datum (en qua kilometers misschien ook pas op 140 dkm) en zou het goed moeten zijn. Er zullen vast uitzonderingen zijn dat het misgaat maar om nou te zeggen vaak......Ramon&Ramon schreef:MartijnK schreef:Voor November moet mijn S60 (2.4 140pk, LPG) een nieuwe distributieriem, deze zit er dan 10 jaar op. De KM stand voor de 160.000km beurt heb ik dan waarschijnlijk nog niet bereikt, dus ik wil eigenlijk alleen de riem laten vervangen.
Zijn er dingen die ik dan beter ook meteen preventief kan laten vervangen omdat men er dan makkelijk bij kan?
Dan heb je dus geluk dat de riem er nog omheen zit na tien jaar,ze breken na 6 jaar vaak al!

- Akkoord
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:22
- Locatie: Rundhausen , flach am Kaisersbach , 288 km NO van Gent
Als je serieuze plannen hebt om de auto nog een paar jaar te houden zou ik het toch z.s.m. laten doen ; de kosten krijg je toch een keer op je bordje en goedkoper zal het ook niet meer worden.
En als hij breekt ben je pas echt zuur!
Bovendien is het bij een eventuele inruil/verkoop altijd een pluspunt als de riem reeds vernieuwd is.
En als hij breekt ben je pas echt zuur!
Bovendien is het bij een eventuele inruil/verkoop altijd een pluspunt als de riem reeds vernieuwd is.
V70 2.4 140pk 2001 LPI ; ben nog op zoek naar een set 17 inch Canopus velgen...PM me!
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
HansEindhovenV70 schreef:Nou Ramon...neem aan dat dit een uitzondering is! volgens mijn dealer wel tenminste! Mijn auto is van Oktober 2002, en heeft nu pas 116 dkm gereden, de dealer zegt dat het gekkenwerk is om een riem nu al te vervangen. Op die 10 jaar zit ook nog een marge, als ik hem over een jaar vervang zit ik nog een half jaar voor datum (en qua kilometers misschien ook pas op 140 dkm) en zou het goed moeten zijn. Er zullen vast uitzonderingen zijn dat het misgaat maar om nou te zeggen vaak......Ramon&Ramon schreef:MartijnK schreef:Voor November moet mijn S60 (2.4 140pk, LPG) een nieuwe distributieriem, deze zit er dan 10 jaar op. De KM stand voor de 160.000km beurt heb ik dan waarschijnlijk nog niet bereikt, dus ik wil eigenlijk alleen de riem laten vervangen.
Zijn er dingen die ik dan beter ook meteen preventief kan laten vervangen omdat men er dan makkelijk bij kan?
Dan heb je dus geluk dat de riem er nog omheen zit na tien jaar,ze breken na 6 jaar vaak al!
Neem maar van mij aan dat er legio riemen eerder breken,twee weken terug had ik er eentje met 105000km en 6 jaar oud..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
10 jaar is in ieder geval veel te lang,door het weinige rijden droogt de riem uit en breekt dus sneller..
Alles wat weinig wordt gebruikt gaat eerder stuk,hetzelfde als met het aircosysteem,gebruik je die te weinig of in de wintermaanden niet,dan krijg je vaker problemen.
Alles wat weinig wordt gebruikt gaat eerder stuk,hetzelfde als met het aircosysteem,gebruik je die te weinig of in de wintermaanden niet,dan krijg je vaker problemen.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Ramon, het zal best wel eens fout gaan, maar het feit dat er een hele kleine kans is dat het bij een op de paar honderd auto's na 6 jaar fout gaat is denk ik nog geen reden om te zeggen dat die 10 jaar niet OK is....
Ik neem aan dat als hier veel problemen mee zouden zijn dat Volvo deze tijd van 10 jaar wel terug zou zetten naar 6 of 8 jaar ipv 10 jaar!
Ik neem aan dat als hier veel problemen mee zouden zijn dat Volvo deze tijd van 10 jaar wel terug zou zetten naar 6 of 8 jaar ipv 10 jaar!