Onderhoudsinterval

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8518
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Die laatste is een hele goeie vraag voor de dealer !

Ik ben ook benieuwd !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
jorrits60
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:33

Wellicht is de termijn verschoven om voor de zakelijke markt de leasetarieven te drukken om de verkopen van de my07 eind 2006 en in 2007 nog een laatste impuls te geven? Meeste leasecontracten op diesel gaan immers tot 180k en eind 2007 stond het nieuwe model v70 alweer voor de deur. Of is er wellicht sprake van een kwalitatief hoogwaardigere riem?
Of misschien wel combinatie van beide factoren :roll: ...
Volvo s60 MY'07 2.4d 163pk Edition II Communication line 180k
Volvo s60 MY'05 2.4d 200pk (Fasttech)Edition 297k
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Het aanwezig zijn van een sticker (of het ontbreken daarvan) is nog steeds geen garantie. Er zijn ook veel dealers die geen stickers meer plaatsen, omdat het al centraal in de computer ingegeven wordt.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
Anna
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 18.11.2006 - 00:59
Locatie: Breda

...en dan heb ik ook begrepen dat het handig is om dan meteen nog wat andere zaken te vervangen die distributieriem gerelateerd zijn zoals de waterpomp. Kost in verhouding vrijwel niets en als je riem er toch al af ligt... Overigens heb ik mij laten vertellen dat "goeie" volvodealers hier zelf ook al mee komen aanzetten...
XC90 Black Sapphire D5 Euro IV met 240K en motorschade...grrrrrr
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

En "lastige klanten" zeggen dan dat het op dat moment niet voorgeschreven is dus dat het niet gebeuren gaat.
Had ooit een klant die het vervangen ervan ueberhaupt oplichting vond, vervanging mocht dus absoluut niet, daar tekende hij toen ook voor, 3 maanden later, poeffffff.... :twisted: :lol:
Volvo for life
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1516
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Zo, terug van een paar daagjes weggeweest. Mooie stad, Wenen :-)
We zijn heen en weer gevlogen, letterlijk deze keer. Een hele ervaring voor m'n kids!

Aftersales van de verkopende dealer(groep) is eea aan het uitzoeken inmiddels, antwoord volgt in loop komende week denk ik.

@ Bart: kan je wat licht laten schijnen op de 160k - 150k - 180k interval voor de distributie, door de jaren heen?


Gr. Marc
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1516
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Ik heb inmiddels de bevestiging van de verkopende partij dat de distributie vervangen had moeten worden in het kader van de 150.000 beurt. Ik kan dit onderhoud alsnog voor hun rekening laten uitvoeren, iom de lokale Volvo dealer. Prima aftersales dus, ik heb geen enkele discussie hoeven voeren, er is alleen wat navraag gedaan door de verkoper (mercedes dealer) bij het Volvo dealerschap dat de afleverbeurt heeft gedaan. Of ze de rekening doorschuiven mogen ze zelf uitzoeken natuurlijk!

En voor Thijs en de volledigheid:

-auto's tot MY2005 (met 20.000 km onderhoudsinterval): distributie bij 160.000
- MY2006 (30.000 interval) distributie bij 150.000
- MY2007 en 2008: distributie bij 180.000
(angaben ohne gewaehr!)

De vraag vanwaar het verschil bij steeds hetzelfde motortype blijft onbeantwoord....

Blijft over: wel of niet de waterpomp meenemen? Hoeft pas bij 300.000 zover ik weet? De dealer geeft als kosten aan waterpompset 103 ex btw, thermostaatset 110 ex, werkuren 77,74 ex.

Die thermostaat kan je toch bij zonder de distributie te demonteren?

Ik vind de discussie met de lokale Volvodealer vrij lastig, de receptionist is weinig flexibel om van het onderhoudsprogramma af te wijken. Mijn vraag wat de kosten van het vervangen van de distributie zijn leverde als antwoord de prijs van de volledige beurt (maar daarvan is het grootste deel gedaan - ik heb de rekening), doorvragen naar distributie leverde alleen de kosten van de riemwissel op. Vraag je of hij voor dat bedrag de riem kan wisselen: nee, daar komt ook zus en zo nog bij.....

Ik zal zien dat ik eens met een andere persoon kan overleggen.

Tot zover, Marc
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1516
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Vandaag is de distributieriem plus multiriem met bijbehorende spanrollen etc. vervangen. Daarnaast heb ik preventief de waterpomp laten doen. De thermostaat kon (natuurlijk) lekker blijven zitten, daar kom je zonodig zo bij zonder de halve auto te demonteren. Met deze inhaalactie loopt de auto weer volledig in het voorgeschreven onderhoudsschema (voor mijn modeljaar - zie hierboven).

Daarnaast gisteren 2 nieuwe banden (bandenspecialist - scheelt € 40 per stuk) en vandaag 4-Wiel uitlijning bij de dealer.

Met dit alles kan ik voorlopig rijden neem ik aan en is een volgend bezoek aan de dealer volgens planning pas ergens eind dit jaar. En we begonnen net lekker met elkaar te communiceren :-)

De grootste pluk van het werk wordt direct naar de verkoper gefactureerd, de extra's staan bij mij op de lat. Dat viel te overzien dus.

Al met al prima service zowel van de verkoper als de dealer hier in het Bossche. Case closed!

Groet, Marc

P.S.: behalve die ene vraag die door hen die het weten kunnen genegeerd wordt: het 160k - 150k - 180k distributie interval dilemma.....
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8518
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Nieuwe banden laten plaatsen bij een bandenspecialist en dan voor uitlijnen terug naar de dealer ?

Die zal ook blij geweest zijn.....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1516
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Nee hoor, omgekeerd. Eerst heb ik samen met de dealer vastgesteld dat zijn prijzen op dat gebied niet erg marktconform zijn. Alles in overleg dus (en meestal verdient die dealer ondanks zijn veel hogere prijsniveau nauwelijks aan banden - dat werk is ie liever kwijt dan rijk!).

Dus ja, de dealer is volgens mij best gelukkig met ondergetekende als klant.

Marc
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”