Er is een serie riemen geweest die al op de helft van de vervangingstermijn braken,ik weet zeker dat Volvo dit niet aan de grote klok gaat hangen,ik zie het vanuit de praktijk,het komt regelmatig voor dat ze voortijdig stuk gaan,door welke oorzaak dan ook!
De intervaltijden en kilometers zijn al zo vaak gewijzigd,dat is niet voor niets.
Ik heb zelf al een XC70 gezien van 2006 die met 87000km dit probleem had!
Distributieriem S60 2001
-
- 7th Gear member
-
- 4th Gear member
Als je in de nieuwste VIDA kijkt staat het, voor mijn auto uit 2002 nog op 10 jaar. Ik heb niet gechecked hoe dit voor nieuwere modellen zit? Mogelijk dat de interval daarvoor korter is?
-
- 7th Gear member
Als je de gok durft te nemen,weet wel als hij voortijdig breekt dat je met een paar duizend euro schade zit,ik weet niet of dit opweegt tegen een iets snellere vervanging.
-
- 7th Gear member
Ik zie het vanuit de praktijk,kom een paar honderd volvo,s per jaar tegen en bij 15% ervan breekt hij vroegtijdig..
-
- 4th Gear member
Hoi Ramon,
Als het risico zo groot is ga ik het binnenkort ook maar vast doen..... moet trouwens de bodemplaat onder het blok er vanaf als je bij een 140 pk benzine de riem wilt vervangen zonder de poelie te verwijderen?
Het maakt toch niet zoveel uit of ik het nu doe of volgend jaar, wil de auto misschien nog max 5 jaar zelf rijden.
Mvg, Hans
Als het risico zo groot is ga ik het binnenkort ook maar vast doen..... moet trouwens de bodemplaat onder het blok er vanaf als je bij een 140 pk benzine de riem wilt vervangen zonder de poelie te verwijderen?
Het maakt toch niet zoveel uit of ik het nu doe of volgend jaar, wil de auto misschien nog max 5 jaar zelf rijden.
Mvg, Hans
-
- 7th Gear member
dat is wel makkelijker als je de plaat er onder uit haalt!