Wie weet er een goed adres voor gereviseerde turbo's voor een D5 uit 2005?
Ik heb weer een storing in het vacuumsysteem. Dit keer geeft de computer iets meer informatie ("West Gate").
Vorige keer (nov 2010) is de onderste motorsteun vervangen en daarna was de storing verholpen, tot kort geleden. Zelfde symptomen: bij snel optrekken in noodloop. Eerst gebeurde het alleen bij koude/lauwe motor, maar nu ook als de motor op temperatuur is.
Helaas wil de turbo niet open, zodat we (of eigenlijk het mannetje van de garage) niet kunnen zien of de West Gate wel of niet goed sluit.
Iemand tips?
groet
Remco Smit.
Gereviseerde turbo voor een D5 MY05
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 24.07.2009 - 14:00
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
West gate is de Westelijke uitgang, ik denk dat je de wastegate bedoelt, een overdruk ventiel.
Bij mijn weten hoeft een turbo daar niet voor open.
Bij mijn weten hoeft een turbo daar niet voor open.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 24.07.2009 - 14:00
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
Volgens mijn mannetje (die geen geboren Nederlander is, dus het zou best eens de waste gate kunnen zijn), gaat het om deze (http://volvoforums.com/forum/volvo-850- ... 497/page2/) klep (zie de grote foto met het pijltje. Om die klep te zien, moet de turbo echt uit elkaar.945i schreef:West gate is de Westelijke uitgang, ik denk dat je de wastegate bedoelt, een overdruk ventiel.
Bij mijn weten hoeft een turbo daar niet voor open.
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
- Mrlten
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:12
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Voordat je je turbo uit elkaar gaat trekken, heb je de turbodrukregelaar al gecontroleerd? Deze unit zit op het vacuumsysteem aangesloten en regeld de wastegate. Bij mij was deze eens kapot en toen kon ik ook voor geen meter optrekken en kreeg op het display "Motorstoring service vereist" te zien.
Nadat deze regelklep bij mijn auto vervangen was, kreeg de rest van het systeem een grotere vacuum te verwerken waarna de voorste motorsteun stuk ging. De omgekeerde volgorde van dat bij jou auto.
Nadat deze regelklep bij mijn auto vervangen was, kreeg de rest van het systeem een grotere vacuum te verwerken waarna de voorste motorsteun stuk ging. De omgekeerde volgorde van dat bij jou auto.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Misschien ook eens elders je licht op steken. Waste gate kan wel vast zitten, WD-40 erop ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 24.07.2009 - 14:00
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
Is de turbodrukregelaar de 'schakelaar' die de wastegate open/dicht doet? Die is in orde, dwz hij verliest geen (onder)druk.Mrlten schreef:Voordat je je turbo uit elkaar gaat trekken, heb je de turbodrukregelaar al gecontroleerd? Deze unit zit op het vacuumsysteem aangesloten en regeld de wastegate. Bij mij was deze eens kapot en toen kon ik ook voor geen meter optrekken en kreeg op het display "Motorstoring service vereist" te zien.
Nadat deze regelklep bij mijn auto vervangen was, kreeg de rest van het systeem een grotere vacuum te verwerken waarna de voorste motorsteun stuk ging. De omgekeerde volgorde van dat bij jou auto.
@sbv: De wastegate klep lijkt soepel te bewegen, vergeleken met dezelfde klep van de turbo van een Toyota Previa. Voor de zekerheid WD-40 er opgespoten.
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 24.07.2009 - 14:00
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
Update: patient is weer dichtgenaaid en meteen zwaar aan het werk gezet. Lampje gaat niet meer aan, dus hopelijk is het probleem verholpen. Maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in: meestal als de auto naar de garage is geweest blijft het probleem een tijd(je) weg, maar komt toch altijd weer terug...
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Je hebt de patient zelf "gerepareerd" met een beetje WD40? of is de auto naar de garage geweest?
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 24.07.2009 - 14:00
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
@bart: Hij is naar de garage geweest (geen dealer). Of ie gerepareerd is betwijfel ik. Ik heb trouwens niets hoeven betalen.
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Shoepen gaan vaak vast zitten van de turbo.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Heb ik bij een volvo nog nooit van gehoord. Wel bij renault en opel daarentegen.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Dit wordt vaak veroorzaakt doordat de leiding die olie aanvoert voor de smering van kunststof is en dat vergaat na verloop van tijd. Dus steeds minder smering, de bladen drogen uit, en op een gegeven moment klapt de boel. Ik heb hetzelfde meegemaakt met een G60 lader van een Corrado.blastaway schreef:Shoepen gaan vaak vast zitten van de turbo.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955