Verschil tussen V70 2.5D en V70 2.5TDI

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
mennot
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.06.2006 - 12:17

Ik ben aan het kijken naar V70 diesel voor een prijs tot de 15000.
Helaas valt dan de D5 af.
Ik kan geen motorisch verschil ontdekken tussen de 2.5D en de 2.5TDI
Ze hebben alle twee een turbo, hetzelfde vermogen (140PK) en het zelfde koppel (290NM).
Kan iemand het verschil vertellen van deze twee motoren?
RobV70
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 05.11.2005 - 23:41
Locatie: Wagenberg

De TDI (Audi-motor) is geen common-rail diesel. Ik heb geen ervaring met de 2.5D (136 pk), maar heb wel een V70 gehad met TDI (MY 1999) en de D5 (zowel de 163 pk als de 185pk waar ik nu mee rijd). De TDI was getuned tot 160 pk dus qua vermogen zou je weinig verschil verwachten tussen die TDI en de D5 (1e versie), maar ik vind de D5 gewoon een fijnere motor. Pakt beter op bij lagere toerentallen (die tuning pept het koppel blijkbaar toch niet op tot D5 niveau).
De TDI reed bij rustig gebruik iets voordeliger dan de D5, maar de verschillen zijn minimaal. Als caravantrekker vind ik de D5 absoluut te prefereren boven een (getunde) TDI. Maar nogmaals: ik weet niet hoe de 136 pk-versie is.
Succes met je keuze!
If you are so smart, why don't you drive a Volvo too?
mennot
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.06.2006 - 12:17

De TDI (Audi-motor) is geen common-rail diesel

Is dit een voordeel of een nadeel?
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

appels en peren kun je niet vergelijken.

Ik adviseer je eerst eens in een
VOLVO classic met audi motor te rijden
en dan een vroege D5 My 2001 op te zoeken.
Ervaar het verschil.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

maar de 2.5d is nog steeds wel betrouwbaar. dus dat maakt niet uit; d5 of 2.5d
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

NOS schreef:maar de 2.5d is nog steeds wel betrouwbaar. dus dat maakt niet uit; d5 of 2.5d
Spelen kinderen van 14 nog buiten in Pijnacker? :D
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
mennot
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.06.2006 - 12:17

Ik adviseer je eerst eens in een
VOLVO classic met audi motor te rijden
en dan een vroege D5 My 2001 op te zoeken.
Ervaar het verschil.

Zijn de auto's dan te vinden voor onder de € 15000,-
mennot
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.06.2006 - 12:17

appels en peren kun je niet vergelijken.

Ok, de 2.5d en 2.5TDI motoren zijn dus erg verschillend van elkaar, maar wat merk ik daar van?
Is de ene motor beter of betrouwbaarder dan de andere?
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

verschillend????
de 2.5tdi en de 2.5d zijn precies hetzelfde. Dezelfde cilinderinhoud (2461cc) en dezelfde compressieverhouding. (20.5:1) Beide niet commonrail ingespoten maar met pompverstuivers. Want dat zijn alle (behalve de nieuwe 3.0tdi) tdi'tjes
Bover schreef:
NOS schreef:maar de 2.5d is nog steeds wel betrouwbaar. dus dat maakt niet uit; d5 of 2.5d
Spelen kinderen van 14 nog buiten in Pijnacker? :D
nee, het is te druk op de weg :wink:
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Volvo mocht (min of meer van de ene op andere dag) van VAG de aanduiding "TDI" ineens niet meer gebruiken (voor notabene een VAG diesel motor!) VAG had die aanduiding "TDI" voor zichzelf gereserveerd, de 2.5D en TDI motoren zijn identiek.
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

vreemd eigenlijk. Rare duitsers daar in Wolfsburg
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

NOS schreef:vreemd eigenlijk. Rare duitsers daar in Wolfsburg
Beperkte het rare zich maar tot Wolfsburg :evil:
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

:BIG:
mennot
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.06.2006 - 12:17

Volvo mocht (min of meer van de ene op andere dag) van VAG de aanduiding "TDI" ineens niet meer gebruiken (voor notabene een VAG diesel motor!) VAG had die aanduiding "TDI" voor zichzelf gereserveerd, de 2.5D en TDI motoren zijn identiek.



Hartelijk dank Bart mijn vraag is beantwoord.
RobV70
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 05.11.2005 - 23:41
Locatie: Wagenberg

Ja, de TDI en 2.5D zijn identiek, maar de D5 is echt iets anders. Common rail of pompverstuivers, maar het èchte verschil merk je als je er mee rijdt. Trouwens, trap het gaspedaal eens flink in en je ziet ook een geweldig verschil achter je auto!
If you are so smart, why don't you drive a Volvo too?
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

zeker met een roetfilter dat nu leverbaar is!
volvomen-1
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 09.02.2005 - 19:03
Locatie: Z.O. Drenthe
Contacteer:

Geen pompverstuivers, die zitten daar nog niet in, alleen in de VW diesels van latere leeftijd. In de TDI/2,5D zit een gewone brandstofpomp met normale verstuivers.
V70 D5, Silver metallic, 225.000 km. en net weer nw. voorbanden...
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

is dat ook weer de wereld uit geholpen!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”