Wat is er gebeurd? Ik heb eerst de auto opgekrikt, dat ging goed. Er zat inderdaad een schroef in het loopvlak. Dus snel weer naar beneden. En op één of andere manier schoot het verlengstuk uit de krikstang waardoor deze stang tegen mijn oogkas aan kwam. Het bloed spoot er letterlijk uit en verlamd doordat ik niet wist wat er precies aan de hand was ben ik naar binnen gerend. Uiteindelijk beland op de eerste hulp van het ziekenhuis en daar is de wond geplakt en gelijmd. Ik heb in elk geval heel erg veel geluk gehad want 1 cm naar de zijkant en ik was mijn oog denk ik kwijt geweest.
In de moderne Volvo's zit een krik met een vaste slinger. Deze krik is zo'n driehoek met een stangetje eraan. In dat stangetje moet je vervolgens de wielmoersleutel steken waarmee je dan de krik omhoog kunt draaien. Geen echt handige constructie en denk ik ook de reden dat er tegenwoordig andere krikken worden toegepast in onze Volvo's. Ik denk niet dat ik de eerste ben die iets door zo'n krik overkomt. Ik ben altijd erg voorzichtig, helemaal met krikken, want dat kan heel erg fout gaan, maar dit had ik nooit verwacht.
Ik zou zeggen: een gewaarschuwd mens telt voor twee!