Er zit al genoeg op dat stuk kan gaan
Haldex en aandrijfaskoppeling kapot
-
945i
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
:shock: Hou even op zeg, FWD en dan de achterwielophanging aan gort trekken, het moet niet gekker worden.
Er zit al genoeg op dat stuk kan gaan

Er zit al genoeg op dat stuk kan gaan
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
ojee, ik heb ook me caravan van 1500 KG een paar keer vol gas de bergen op getrokken. De volvo trek zonder veel moeite met 110Km-uur de berg op. Enig nadeel is dat je veel moet stoppen om te tanken 15L-100km ongeveer.
Ik ga maar eens opzoek naar een nieuwe wagen.
Ik ga maar eens opzoek naar een nieuwe wagen.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4300
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Volgens mij geen probleem, maar je trekt met een caravan van 1500 kg toch niet plank-gas weg bij het groene stoplicht? Als je dat regelmatig doet trek je elke auto en elke koppeling aan gort.xc-men schreef:ojee, ik heb ook me caravan van 1500 KG een paar keer vol gas de bergen op getrokken. De volvo trek zonder veel moeite met 110Km-uur de berg op. Enig nadeel is dat je veel moet stoppen om te tanken 15L-100km ongeveer.
Ik ga maar eens opzoek naar een nieuwe wagen.
XC70 D5 2009 Ocean Race
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21405
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik ga er niet heul veul meer over zeggen.xc-men schreef:ojee, ik heb ook me caravan van 1500 KG een paar keer vol gas de bergen op getrokken. De volvo trek zonder veel moeite met 110Km-uur de berg op. Enig nadeel is dat je veel moet stoppen om te tanken 15L-100km ongeveer.
Ik ga maar eens opzoek naar een nieuwe wagen.
Gewoon blijven tunen, goed dat koppel blijven gebruiken incl aanhanger mss kun je dan een as als een wokkel boven je tuinkeuken hangen...
succes..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Tuning icm een zware last aan de haak moet je doen om het te vergemakkelijken, niet om het te gebruiken. Als jullie snappen wat ik bedoel!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
De auto trekt het allemaal net wat makkelijker. Dat betekent dus niet dat ik plankgas rij, maar ook niet met een baksteen onder het pedaal. Alles met gevoel voor de techniek dus. Dat is wat anders als wokkels draaien van je aandrijfassen..
Zo begrijpen?
PS, 250 pk lijkt me wat overdreven voor welke D5 dan ook? Opscheppen op verjaardagen doe ik trouwens niet, in rij geen GTI..
Zo begrijpen?
PS, 250 pk lijkt me wat overdreven voor welke D5 dan ook? Opscheppen op verjaardagen doe ik trouwens niet, in rij geen GTI..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21405
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Lijkt mij ook nergens voor nodig, gezien de keuze van auto.Thijs schreef: Opscheppen op verjaardagen doe ik trouwens niet, in rij geen GTI..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Idd, de auto spreekt voor zichzelf, hoef ik niets over te vertellen 
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Jah, maar dat koppel komt ook bij een lager toerental beschikbaar, zonder dus hoger te worden.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
lemmer
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Stop nou even allemaal, en zet dat tunen maar even opzij.
De homokineet die de tussenas met het achterdiff/ haldex verbind was dus kapot, heeft water in gezeten??? hierdoor is dus de boel gesloopt. Vreemde is dat het vet er niet was uitgelopen, en dus niet waar te nemen bij een beurt o.i.d..
De wagen heeft een aanrijding gehad, en ik denk dat er daar iets met deze koppeling is gebeurt, heb er al een verzekerngsexpert bij gehaald om vast te laten stellen of het vervolgschade van die aanrijding is.
Hij is inmiddels gemaakt, binnen twee dagen. Alle onderdelen lagen op voorraad, hetgeen toch wel een teken van een courant artikel weergeeft. Ik heb eens 2 weken moeten wachten op een nieuwe originele Four-c schokbreker (dat kwam echt nooit voor).
Verhaal krijgt nog wel een staartje, als het niet door de aanrijding is gekomen, heb ik een terreinwagen waar ze in de folders mee door beken waden, die eigenlijk niet tegen water kan. Ga ik toch nog eens met Volvo/ dealer over praten. Heb immers een paar volvo's in mijn onderneming lopen, ga dat dan toch eens heroverwegen.
Mischien is de mijne wel diegene van de foto op de folders.
De homokineet die de tussenas met het achterdiff/ haldex verbind was dus kapot, heeft water in gezeten??? hierdoor is dus de boel gesloopt. Vreemde is dat het vet er niet was uitgelopen, en dus niet waar te nemen bij een beurt o.i.d..
De wagen heeft een aanrijding gehad, en ik denk dat er daar iets met deze koppeling is gebeurt, heb er al een verzekerngsexpert bij gehaald om vast te laten stellen of het vervolgschade van die aanrijding is.
Hij is inmiddels gemaakt, binnen twee dagen. Alle onderdelen lagen op voorraad, hetgeen toch wel een teken van een courant artikel weergeeft. Ik heb eens 2 weken moeten wachten op een nieuwe originele Four-c schokbreker (dat kwam echt nooit voor).
Verhaal krijgt nog wel een staartje, als het niet door de aanrijding is gekomen, heb ik een terreinwagen waar ze in de folders mee door beken waden, die eigenlijk niet tegen water kan. Ga ik toch nog eens met Volvo/ dealer over praten. Heb immers een paar volvo's in mijn onderneming lopen, ga dat dan toch eens heroverwegen.
Mischien is de mijne wel diegene van de foto op de folders.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
pimsam
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Het AWD systeem met Haldex van Volvo is niet optimaal maar op de HO na( de mof dus) betrouwbaar en gaat zelden stuk. Zoek maar eens op Amerikaanse forums (in de VS zijn de meeste XC90 verkocht), als er problemen zijn: de HO, niet de Haldex.
Ook Audi en andere merken die AWD aanbieden gebruiken Haldex koppelingen. En het is een stukje techniek en dat kan kapot gaan. Vervelend maar anders moet je gaan lopen. Nu blijkt ie ook nog schade te hebben.
Onderdelen op voorraad betekent tegenwoordig niets meer. De dealer in Dueren waar ik mijn onderdelen koop, krijgt drie keer per dag onderdelen geleverd. Je kunt ook andersom redeneren: als ik 2 weken moet wachten op de onderdelen zijn er zoveel nodig voor reparaties dat ze de fabricage niet kunnen bijhouden.
Als reparatie te duur wordt, lekker een FWD van maken: cardanas weg en klaar.
Ook Audi en andere merken die AWD aanbieden gebruiken Haldex koppelingen. En het is een stukje techniek en dat kan kapot gaan. Vervelend maar anders moet je gaan lopen. Nu blijkt ie ook nog schade te hebben.
Onderdelen op voorraad betekent tegenwoordig niets meer. De dealer in Dueren waar ik mijn onderdelen koop, krijgt drie keer per dag onderdelen geleverd. Je kunt ook andersom redeneren: als ik 2 weken moet wachten op de onderdelen zijn er zoveel nodig voor reparaties dat ze de fabricage niet kunnen bijhouden.
Als reparatie te duur wordt, lekker een FWD van maken: cardanas weg en klaar.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Kijk aan deze informatie hebben we iets, :idea:
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
je bedoeld dat koppelgeweld?bart simpson schreef:bij een 3 serie trek je de wielophanging achter uit de koets door het koppelgeweld, dat kom je bij een Volvo toch niet tegen
geen glans zonder wrijving
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ja
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41668
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Is hier al meer bekend?
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Hebben we dit forum voor, toch?Opscheppen op verjaardagen doe ik trouwens niet, in rij geen GTI..
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Dan hoeven we ons niet zo heel veel zorgen meer te maken.lemmer schreef:Stop nou even allemaal, en zet dat tunen maar even opzij.
De homokineet die de tussenas met het achterdiff/ haldex verbind was dus kapot, heeft water in gezeten??? hierdoor is dus de boel gesloopt. Vreemde is dat het vet er niet was uitgelopen, en dus niet waar te nemen bij een beurt o.i.d..
De wagen heeft een aanrijding gehad, en ik denk dat er daar iets met deze koppeling is gebeurt, heb er al een verzekerngsexpert bij gehaald om vast te laten stellen of het vervolgschade van die aanrijding is.
Hij is inmiddels gemaakt, binnen twee dagen. Alle onderdelen lagen op voorraad, hetgeen toch wel een teken van een courant artikel weergeeft. Ik heb eens 2 weken moeten wachten op een nieuwe originele Four-c schokbreker (dat kwam echt nooit voor).
Verhaal krijgt nog wel een staartje, als het niet door de aanrijding is gekomen, heb ik een terreinwagen waar ze in de folders mee door beken waden, die eigenlijk niet tegen water kan. Ga ik toch nog eens met Volvo/ dealer over praten. Heb immers een paar volvo's in mijn onderneming lopen, ga dat dan toch eens heroverwegen.
Mischien is de mijne wel diegene van de foto op de folders.
Water wil ik nog niet in mijn schoenen hebben laat staan in zo een koppeling.
SkK6 Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
















