Wie kan mij helpen??? :shock:
Sinds enige dagen geeft de boordcomputer een bijna-melding:
"storing lampje parkeerlicht". Het knippert echter zo snel dat de melding niet eens blijft staan maar toch net leesbaar is. Het is te vergelijken met een lamp die los contact heeft en knippert....Het klinkt een beetje wazig maar anders kan ik het niet omschrijven. Normaal geeft de coputer aan dat er één melding is en blijft de melding dan gewoon staan, totdat je de melding verwijdert. Wie heeft dit eerder gezien en weet wat je er aan kunt doen, het liefst zelf als het niet te technisch wordt.
Welk lampje wordt bedoeld met parkeerlicht. Voorzover ik weet heb ik niet eens een parkeerlicht. Betreft een V70 2.5 T 2004.
Ben benieuwd of iemand de oplossing heeft!
Grtz Walter
storingsmelding computer
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Je hebt achter per kant 2 lampjes voor de "normale" verlichting .
Waarschijnlijk zit er 1tje los of staat op het punt stuk te gaan, dit genereerd deze melding op je bc.
Is wel een gepriegel met die lampjes achter..
Waarschijnlijk zit er 1tje los of staat op het punt stuk te gaan, dit genereerd deze melding op je bc.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- EVV
- 5th Gear member
Storingsmeliding van de verlichting verdwijnt vanzelf, daar hoef je niets te doen. Ik heb een achterlicht dat soms niet mee doet, dan krijg ik de melding, tik een keer op het achterlicht en weg is de melding. Dus als je inderdaad een lamp hebt die knippert kan dat zomaar zo'n melding geven.
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
Nou, valt best mee hoor als je maar de juiste handleiding gebruiktV70 T5 assen schreef:Je hebt achter per kant 2 lampjes voor de "normale" verlichting .

... Wat ze in het instructieboekje vergeten zijn te vermelden is dat je diagonaal in de kofferbak moet liggen, je nek verdraaien tot je een korte en lange knak hoort; na het slaken van een korte (vooral niet lang, dan lukt 't niet) gil je linker arm verdraait tot deze uit de kom draait, vervolgens met je rechter arm de zaklamp uit je mond neemt (als die er tijdens de korte gil niet uit gevallen is) en dan onder mentale steun van de vrouw (die geinstrueerd is GEEN commentaar te leveren) met je linker arm (waarvan de pijn tot een redelijk acceptabel niveau is gedaald) onder een drietal luidde vloeken richting hemelbekleding de houder uit de achterlichtunit verwijderd. Vervolgens dwing je, met eventueel lijfstraffen, zoon of dochter (en die heb je anders zou je niet de ultieme gezinsauto hebben) het oude lampje te verwijderen en deze te vervangen voor een nieuw, vooraf op werking gecontroleerd, lampje.
Monteren geschiet in omgekeerde volgorde.... Let wel, óók de vloeken en de korte en lange gil dienen in omgekeerde volgorde uitgevoerd te worden.
Na deze exercitie geef je de vrouw een dikke, maar vooral innige kus voor de verwensingen die ze heeft moeten doorstaan, stuur je de zoon of dochter direct naar bed (het is inmiddels donker) en neem je zonder evaluatie van de werkzaamheden een Grolsch beugelfles (geen pijpje, daar kom je er niet mee na deze slachting). Daarna neem je de laptop op schoot en smeek je om mentale steun bij de leden van het Volvo-forum; zij zijn de enige die zullen begrijpen wat je hebt moeten doorstaan....
Mocht je geen vrouw, zoon of dochter hebben, niet drinken en geen beschikking hebben over een laptop, ga dan naar de dealer geef ze de opdracht het lampje te vervangen.....
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Ik vind het ook wel meevallen, maar op het forum wordt het in het algemeen als lastig ervaren.Maus-met-Volvo schreef:Nou, valt best mee hoor als je maar de juiste handleiding gebruiktV70 T5 assen schreef:Je hebt achter per kant 2 lampjes voor de "normale" verlichting .
Is wel een gepriegel met die lampjes achter..:
... Wat ze in het instructieboekje vergeten zijn te vermelden is dat je diagonaal in de kofferbak moet liggen, je nek verdraaien tot je een korte en lange knak hoort; na het slaken van een korte (vooral niet lang, dan lukt 't niet) gil je linker arm verdraait tot deze uit de kom draait, vervolgens met je rechter arm de zaklamp uit je mond neemt (als die er tijdens de korte gil niet uit gevallen is) en dan onder mentale steun van de vrouw (die geinstrueerd is GEEN commentaar te leveren) met je linker arm (waarvan de pijn tot een redelijk acceptabel niveau is gedaald) onder een drietal luidde vloeken richting hemelbekleding de houder uit de achterlichtunit verwijderd. Vervolgens dwing je, met eventueel lijfstraffen, zoon of dochter (en die heb je anders zou je niet de ultieme gezinsauto hebben) het oude lampje te verwijderen en deze te vervangen voor een nieuw, vooraf op werking gecontroleerd, lampje.
Monteren geschiet in omgekeerde volgorde.... Let wel, óók de vloeken en de korte en lange gil dienen in omgekeerde volgorde uitgevoerd te worden.
Na deze exercitie geef je de vrouw een dikke, maar vooral innige kus voor de verwensingen die ze heeft moeten doorstaan, stuur je de zoon of dochter direct naar bed (het is inmiddels donker) en neem je zonder evaluatie van de werkzaamheden een Grolsch beugelfles (geen pijpje, daar kom je er niet mee na deze slachting). Daarna neem je de laptop op schoot en smeek je om mentale steun bij de leden van het Volvo-forum; zij zijn de enige die zullen begrijpen wat je hebt moeten doorstaan....
Mocht je geen vrouw, zoon of dochter hebben, niet drinken en geen beschikking hebben over een laptop, ga dan naar de dealer geef ze de opdracht het lampje te vervangen.....
Vervang de achterlichten van een caddy maar eens dan ben je serieus gereedschap nodig

V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 2nd Gear member
bedankt voor jullie reacties, ik zag dat er rechtsachter een lampje niet brandde. Heb er een tik op gegeven: het lampje doet het weer en de storingsmelding is verdwenen!! Kosten: 0 euro en weer een tevreden mens..
- RicoK
- 3rd Gear member
Let wel: dit is uitstel van executie.
Ik had meerdere malen per week te maken met hetzelfde euvel. Tikje erop en branden.
Toen ik recent bij een bezoek aan de Volvo dealer hiervan melding maakte, hebben zij het lampje vervangen. Deze was minimaal voor 50% zwartgeblakerd!
NB Ik meen dat lampjes gratis door de dealer worden vervangen. Dus, eveneens voor 0 euro een tevreden mens.
Ik had meerdere malen per week te maken met hetzelfde euvel. Tikje erop en branden.
Toen ik recent bij een bezoek aan de Volvo dealer hiervan melding maakte, hebben zij het lampje vervangen. Deze was minimaal voor 50% zwartgeblakerd!
NB Ik meen dat lampjes gratis door de dealer worden vervangen. Dus, eveneens voor 0 euro een tevreden mens.

Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter