Mijn S60 2.4 Bi-Fuel uit 2003 begint op gas in te houden als je weinig gas geeft. Dit was ook het geval bij mijn vorige Volvo V40, waarna de gaspomp defect raakte. Weet iemand of je bij een Bi-Fuel alleen de pomp kunt vervangen of dat er ook een ruiltank in moet?
Bedankt voor de reacties.
Gaspomp Bi-Fuel
-
- 7th Gear member
-
- Starter
In een originele bi fuel zit geen pomp.
Dit werkt op basis dampgas. Dus met verdamper en verdeler.
In de meeste gevallen is de verdeler vervuilt of in een uitzondelijke gevallen zoals bij mijn auto was het membraam van de verdamper lek
Dit werkt op basis dampgas. Dus met verdamper en verdeler.
In de meeste gevallen is de verdeler vervuilt of in een uitzondelijke gevallen zoals bij mijn auto was het membraam van de verdamper lek
Dan zit je nu niet goed.
Als @ehendriks een echte bifuel heeft zit er geen pomp in de tank.
Een Necam gasinstallatie, idd met een verdamper en gasverdeelhuis.
Kijk ook even onder BiFuel topics voor diverse oplossingen, zoals filters vervangen enz...
-
- 7th Gear member
Ik weet dat ook,maar die mensen daar hebben er een oplossing voor namelijk,vandaar deze link!
-
- 1st Gear member
Dank voor jullie reacties. Nog even het volgende:
De auto heeft ca. 4 weken geleden een grote beurt (60.000) gehad. Daarbij is ook de distributieriem vervangen en de gasfilters. Zou er een defect in een nieuw filter kunnen zitten. Een aantal jaren geleden waren alle slangen naar het gasverdeelhuis verrot (vraag me niet hoe het kan). Na vervanging ging de motor op gas ook heel erg slecht lopen. Bleek dat in het verdeelhuis een kanaaltje verstopt zat. (neem aan een korreltje rubber).
Moeten er bij vervanging van de distributieriem ook gasslangen worden gedemonteerd?
Huidige kmstand is 318.000
De auto heeft ca. 4 weken geleden een grote beurt (60.000) gehad. Daarbij is ook de distributieriem vervangen en de gasfilters. Zou er een defect in een nieuw filter kunnen zitten. Een aantal jaren geleden waren alle slangen naar het gasverdeelhuis verrot (vraag me niet hoe het kan). Na vervanging ging de motor op gas ook heel erg slecht lopen. Bleek dat in het verdeelhuis een kanaaltje verstopt zat. (neem aan een korreltje rubber).
Moeten er bij vervanging van de distributieriem ook gasslangen worden gedemonteerd?
-
- 7th Gear member
ehindriks schreef:Dank voor jullie reacties. Nog even het volgende:
is er niets mis gegaan bij het monteren van de distributie,ivm met de variabele nokkenassen?
dat komt helaas ook wel is voor namelijk bij universele garages..
Was de storing ook direct merkbaar na deze grote beurt? Zoja, dan terug gaan. Want dan kon R&R wel eens gelijk hebben.ehindriks schreef: De auto heeft ca. 4 weken geleden een grote beurt (60.000) gehad. Daarbij is ook de distributieriem vervangen
-
- Starter
In het Necam gassysteem zitten twee gasfilters, Een droog en nat filter.
Nat filter is klein en goedkoop, droog filter is veel duurder. Dus kijk even op de rekening. Bij die km stand kan heel goed de verdamper(mebraam) slecht zijn. Laat de motor maar eens lopen op gas, dan uitzetten. Trek dan het vaccuum slangetje van de verdamper af en doe met je vinger wat speeksel op die nippel. Komt er meteen een bel dan is je verdamper lek en krijgt de motor dus via 2 wegen zijn gas.
Dit komt niet heel vaak voor, maar bij mijn auto, was dit uiteindelijk het probleem
Nat filter is klein en goedkoop, droog filter is veel duurder. Dus kijk even op de rekening. Bij die km stand kan heel goed de verdamper(mebraam) slecht zijn. Laat de motor maar eens lopen op gas, dan uitzetten. Trek dan het vaccuum slangetje van de verdamper af en doe met je vinger wat speeksel op die nippel. Komt er meteen een bel dan is je verdamper lek en krijgt de motor dus via 2 wegen zijn gas.
Dit komt niet heel vaak voor, maar bij mijn auto, was dit uiteindelijk het probleem