Ik heb een OBDII (Dice) lezer gekocht. (Update)

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
atbob
2nd Gear member

Ik wil wel proefkonijn zijn: eens kijken of er iets live uit te lezen valt als ik mijn D5 een motormanagement storing injaag!
V70 D5 2002 AUT (ingeruild bij 450dkm)
V70 2010 2.0D, Caspian Blue
Remco.Smit
2nd Gear member
Contacteer:

atbob schreef:Ik wil wel proefkonijn zijn: eens kijken of er iets live uit te lezen valt als ik mijn D5 een motormanagement storing injaag!
Uhm, zomaar even een vraagje off-topic: wat is de oorzaak van jouw motormanagement storing? Ik zit al een tijd met deze storing en kan de oorzaak maar niet vinden. Motorsteun is al vervangen, turbo gecontroleerd etc. Iedere keer na bezoek aan de garage is de storing een tijd weg, maar komt toch altijd weer terug.

Gr,
Remco.
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
chris_zweden
3rd Gear member

Niemand die volvo FCR gebruikt? Dan heb je enkel ob2->usb nodig en kun je alles vanaf de laptop uitlezen.

dat dice ding lijkt me wel interessant... pakt die ook andere software die op je laptop staat? Edit zie net dat de link een kloon is.. echte kost ruim €1500 :)
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
DrRossi
4th Gear member

Doe eens een linkje waar je deze vandaan hebt aub ?
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
Turbodesk
5th Gear member

LINKJE

Via de chatbox contact maken tijdens de werkuren daar, 6 uur verschil (later) met hier.
Je kan betalen met Paypal. Is wel zo veilig.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
ivoandriessen
5th Gear member

Bob van Volvotech verkoopt ze ook, dan echter zonder Vida erbij.
Afbeelding

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
Thijs
7th Gear member

Ik denk dat ik naast de pc ook he handboek wil hebben. Lijkt me erg makkelijk en daar staan handige tips in.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
liquid_force
6th Gear member

Mod-Edit: VIDA is een door Volvo gecopyrighte Software, verwijzen naar downloadbare plaatsen is op dit forum niet toegestaan.
jonghj
1st Gear member

Turbodesk,

Is me even onduidelijk met welke kit je nu een goed resultaat had?

Die ppc of de autel?
v70 D5 Geartronic AWD

Afbeelding
Turbodesk
5th Gear member

Met de Autel kun je alleen het motormanagement uitlezen, met de ppc, die ik nooit heb gehad zou je alles kunnen uitlezen. Let op, dus alleen uitlezen. Met beide apparaten kan je geen enkele parameter veranderen.

De Autel heb ik inmiddels verkocht, en ik heb nu een Volvo Dice (clone).

Hiermee kan ik alles wat de dealer ook kan behalve software downloaden.

Wil je hierover meer weten, Pm me dan. Op het forum willen ze niet dat daarover word gesproken
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
ivoandriessen
5th Gear member

Waarom willen ze dat niet dan, die dice kloon is toch gewoon vrijelijk verkrijgbaar.

Vida is het probleem, als je het over de legale versie hebt dan is er geen probleem, als het de illegale versie is dan hebben ze liever dat je daar niets over zegt (en dan met name waar je eventueel die versie vandaan zou kunnen halen).
Afbeelding

jonghj
1st Gear member

Verwijzen naar mogelijk illegale content is not done.
Klinkt plausibel en onderschrijf ik.

Ik heb net voor de lol een ou2 obd2 scanner gekocht á € 59 en daarmee een zelf geïntroduceerde storing gewist. Het werkt daarvoor dus prima.

Maar voor het betere werk is inderdaad de dealer software een flink stuk geavanceerder ( appels en peren ;-) )
v70 D5 Geartronic AWD

Afbeelding
abbabak1
4th Gear member

ivoandriessen schreef: Vida is het probleem, als je het over de legale versie hebt dan is er geen probleem, als het de illegale versie is dan hebben ze liever dat je daar niets over zegt (en dan met name waar je eventueel die versie vandaan zou kunnen halen).
De Vida-software downloaden/kopen lijkt me het probleem. Ik heb bij autoumen een normale prijs voor Dice met software betaald en weet van een US gebruiker dat er tijdelijke toegangen tot de VCC-server te koop zijn waardoor je ook je software kan wijzigen... Overigens heb ik ook gewoon een update van de software gestuurd gekregen.

Als ik een E5000 Volvo kan kopen die ik voor E2000 moet updaten kan Volvo snel inpakken met zijn 18,7 jaar. Dan staan goed werkende autoś snel op de schroothoop omdat het gewoon niet meer betaalbaar is...

Tenslotte denk ik dat een eigenaar van een auto het wettelijke recht hoort te hebben om zijn/haar auto te onderhouden zoals het hem binnen de verkeerswet goed dunkt. Een fabrikant hoort de eigenaar daarbij te ondersteunen en niet tegen te werken.
En als je dan bedenkt dat de patenten voor de Volvo in een Chinese kluis liggen vraag ik me af waarom die illegale software links nog niet op onze voorpagina staan ! ;D
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
Turbodesk
5th Gear member

abbabak1 schreef:
ivoandriessen schreef: Vida is het probleem, als je het over de legale versie hebt dan is er geen probleem, als het de illegale versie is dan hebben ze liever dat je daar niets over zegt (en dan met name waar je eventueel die versie vandaan zou kunnen halen).
De Vida-software downloaden/kopen lijkt me het probleem. Ik heb bij autoumen een normale prijs voor Dice met software betaald en weet van een US gebruiker dat er tijdelijke toegangen tot de VCC-server te koop zijn waardoor je ook je software kan wijzigen... Overigens heb ik ook gewoon een update van de software gestuurd gekregen.

Als ik een E5000 Volvo kan kopen die ik voor E2000 moet updaten kan Volvo snel inpakken met zijn 18,7 jaar. Dan staan goed werkende autoś snel op de schroothoop omdat het gewoon niet meer betaalbaar is...

Tenslotte denk ik dat een eigenaar van een auto het wettelijke recht hoort te hebben om zijn/haar auto te onderhouden zoals het hem binnen de verkeerswet goed dunkt. Een fabrikant hoort de eigenaar daarbij te ondersteunen en niet tegen te werken.
En als je dan bedenkt dat de patenten voor de Volvo in een Chinese kluis liggen vraag ik me af waarom die illegale software links nog niet op onze voorpagina staan ! ;D
Ik ben blij te lezen dat ik gelukkig niet de enige ben die er zo over denkt.

Het is mijn auto, mijn volledige eigendom. Ik moet zelf weten wat ik er mee wil doen.
Dat betekent dus niet dat ik voor ieder wissewasje naar een dealer moet om wat uit te lezen of te resetten. En daar ook dik geld voor moet neerleggen.
Als particulier is het niet mogelijk om legaal aan de Vida software te komen via Volvo. Dan moet je al een bedrijf hebben. Ook als je een licentie wilt kopen.
Kortom ik als particulier en eigenaar van mijn auto word tegenwerkt om te werken aan mijn eigen auto
Dus doen we het maar via een andere weg.
Afbeelding

Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Ramon&Ramon
7th Gear member

Je bent ook baas over je eigen lichaam net als je auto,maar ik neem aan dat je thuis ook geen rontgen apparaat of mri scanner tot je beschikking hebt? :)
ivoandriessen
5th Gear member

Heb ik die toch pas via ebay uit China laten komen ;-)
Afbeelding

Ramon&Ramon
7th Gear member

Ze zouden het nog beter af moeten schermen die diagnose apparatuur,er zijn legio bedrijven die zo,n ding hebben en er geen bal van begrijpen en of mensen op het verkeerde been zetten.
jonghj
1st Gear member

Ramon&Ramon schreef:Ze zouden het nog beter af moeten schermen die diagnose apparatuur,er zijn legio bedrijven die zo,n ding hebben en er geen bal van begrijpen en of mensen op het verkeerde been zetten.
Dat komt vooral doordat fabrikanten zich niet conformeren aan de obd standaarden voor foutmeldingen en protocollen OF informatie gewoon per definitie niet delen.

Het protocol is op zich kinderlijk eenvoudig, apparatuur idem dito.

Ik ben het met bovenstaande lui eens dat simpele zaken als lampjes, olie, banden verwisselen etc, maar zeker ook het weghalen van meldingen na uitgevoerd onderhoud gewoon naar keuze zelf uitgevoerd kunnen worden.

En het uitlezen van meldingen helemaal... Dat hoor je toch eigenlijk gewoon via het geheime menu in je bc uit te kunnen lezen? ;-)
v70 D5 Geartronic AWD

Afbeelding
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik denk dat het niet zozeer een praktische als wel een juridische achtergrond heeft.

Wanneer iemand die geen opleiding heeft genoten in het gebruik van de apparatuur en de gevolgen van de door die apparatuur gedane handelingen niet kent, zouden er wel eens ongewenste situaties kunnen ontstaan.
Met andere woorden, gereedschap hoort in handen van degene die er mee om weet te gaan.

Wanneer Volvo z'n besturingssoftware voor iedereen vrijgeeft en iedereen daar zomaar mee aan de gang gaat is de kans op fouten groot. Zeker als dmv die software dingen kunnen worden gewijzigd in het systeem cq het gedrag van de auto.

Door het vrijgeven van de software zou Volvo aansprakelijk gesteld kunnen worden in het geval er iets onverhoopt mis gaat. Vandaar dat ik, als het mijn verantwoording zou zijn, nooit toestemming zou geven.

Mij is bekend dat versies van VIDA die als kopie op de markt worden aangeboden soms achterhaald en/of onvolledig en daarmee potentieel gevaarlijk zijn. Niet voor niets wordt het systeem permanent geupdate.

Door het programma te verkopen aan professionals wordt het risico van misbruik zo veel mogelijk voorkomen. het zou m,ij overigens niet verbazen wanneer er ook in die gevallen een disclaimer in de gebruiksvoorwaarden staat.

Ergo: geen bespreking van illegaal verkregen Volvosoftware op dit forum.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
jonghj
1st Gear member

Met het standaard bijgeleverde gereedschaps-setje kan ik van mijn volvo toch ook binnen minuten een ongeleid projectiel maken? Daarvoor geldt dus hetzelfde.

Een disclaimer is daarvoor ook afdoende.
v70 D5 Geartronic AWD

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”