Goedeavond,
Nou ik had me toch weer een heerlijke dag vandaag, dit was sarcastisch.
Mijn alarm bleef maar afgaan, en als je de auto van slot had hoorde je die sirene licht knetteren. Het probleem van een rottende accu in de sirene is voor mij niet nieuw.
Goed moest dus eerst de auto op de krik zetten om het wiel te verwijderen. Het losmaken van de wielbouten wilde al niet meewerken. Een monteur had deze veel te fanatiek vast gezet een paar bezoeken geleden. Ik even snel langs Schaap gereden in Lelystad. Deze hebben mijn bouten wat losser gemaakt zodat ik zelf aan de knutsel kon. (Stond ik dan met me bek vol met tanden en mijn kippen kracht. Maar ze zaten behoorlijk vast zei de beste man)
Na wat zoeken, eindelijk gevonden: (knetteren was afgelopen al en maakte zoeken moeilijker)
Die bout linksbovenin bewerkt met mijn Dremel en diamant schijfje. Zodat ik deze makkelijk kon losdraaien met een combinatie tang.
Sirene uit de houder gehaald en de sirene ook maar open gemaakt. Het accuzuur heeft op de printplaat gedruppeld en is nu naar ze grootje.
Deze is dus klaar voor de vuilnisbak.
Waar kan ik een sirene vandaan halen? Of heeft iemand er nog een liggen?
Sirene had eigen leven
-
- 4th Gear member
Beste Bartus,
Zou jij een how-to kunnen maken hoe je de sirene moet vervangen? Het alarm van onze S60 is soms ook wel eens onrustig en ik verdenk de sirene hiervan. Een how-to hoe ik die moet vervangen zou dus erg handig zijn!
Zou jij een how-to kunnen maken hoe je de sirene moet vervangen? Het alarm van onze S60 is soms ook wel eens onrustig en ik verdenk de sirene hiervan. Een how-to hoe ik die moet vervangen zou dus erg handig zijn!
Arnoud
-
- 2nd Gear member
How-To:
1. Zet auto op de krik (rechts voor)
2. Haal wiel los, en plaats deze ook onder de auto (voor geval dat krik moeilijk gaat doen)
3. Haal binnen scherm (plastic) los met de 2 grote plastic "moeren".
4. Boor de 4 popnagels voorzichtig (!!!!) door zodat de kopjes eraf gaan.
Let op! PAS OP! ik zat tegen plaatwerk aan omdat ik te hard drukte zit nu puntje in me lak.
5. Haal het scherm los en maak deze vast aan de spiegel met een touwtje.
6. Nu de bout bewerken die ik op mijn foto's heb aangegeven.
7. Als je die bout ongeveer zo heb als ik heb staan in foto 2.
8. Pak combinatie tang en draai voorzichtig en rustig die bout los.
9. Het geheel is daarna iets naar boven te schuiven.
De rest wijst de weg vanzelf. Bij mij was het een klusje van bijna 2 uurtjes rustig aan. En dit was inclusief even naar dealer rijden voor losser maken van de wielbouten. (en ook telkens de hond in z'n mand terug leggen)
1. Zet auto op de krik (rechts voor)
2. Haal wiel los, en plaats deze ook onder de auto (voor geval dat krik moeilijk gaat doen)
3. Haal binnen scherm (plastic) los met de 2 grote plastic "moeren".
4. Boor de 4 popnagels voorzichtig (!!!!) door zodat de kopjes eraf gaan.
Let op! PAS OP! ik zat tegen plaatwerk aan omdat ik te hard drukte zit nu puntje in me lak.
5. Haal het scherm los en maak deze vast aan de spiegel met een touwtje.
6. Nu de bout bewerken die ik op mijn foto's heb aangegeven.
7. Als je die bout ongeveer zo heb als ik heb staan in foto 2.
8. Pak combinatie tang en draai voorzichtig en rustig die bout los.
9. Het geheel is daarna iets naar boven te schuiven.
De rest wijst de weg vanzelf. Bij mij was het een klusje van bijna 2 uurtjes rustig aan. En dit was inclusief even naar dealer rijden voor losser maken van de wielbouten. (en ook telkens de hond in z'n mand terug leggen)
-
- 4th Gear member
Een complete set is goedkoper dan een losse sirene zul je achterkomen ,
dan zit er een slotvanger van de moterkap bij , maar alles compleet geleverd
popnagels enz.
Na de nieuwe sirene gemonteerd te hebben is het bericht weg in de BC
dan zit er een slotvanger van de moterkap bij , maar alles compleet geleverd
popnagels enz.
Na de nieuwe sirene gemonteerd te hebben is het bericht weg in de BC
V60 cross country 2023 Silver Dawn
-
- 4th Gear member
Dit maakt het allemaal al een stuk duidelijker! Als ik tegen iets aan loop, dan zal ik je ter zijner tijd wel een PB sturen.
Wellicht kun je Marktplaats in de gaten houden. Er staat nu een set voor een v40 op en voor een 850, dus het artikel wordt wel aangeboden.
Wellicht kun je Marktplaats in de gaten houden. Er staat nu een set voor een v40 op en voor een 850, dus het artikel wordt wel aangeboden.
Arnoud
-
- 2nd Gear member
Ik ben niet van plan om mijn gehele alarm te gaan vervangen. Alles werkt enkel die print is doorgebrand. Zo'n sirene zal toch ook wel ergens van een slopert af kunnen?slagschip-s60 schreef:Een complete set ... in de BC
En popnagels haal ik wel bij de Praxis, maar wellicht ga ik het op andere manier vast zetten. Maar hier ben ik nog niet over uit. Heb dit nu nog niet vast gezet omdat er dus nog een vervangende sirene in moet.
-
- 2nd Gear member
Ja, dat heb ik al eens gedaan via Marktplaats ten tijde van de 850. Echter kwam deze aan met een nog rottere accu dan wat ik in de mijne had. Hebben uiteindelijke de kosten 50/50 gedaan.Autoshampoo schreef:Dit maakt ... wel aangeboden.
-
- 4th Gear member
Waarom zou je voor een tweedehands gaan? Het is algemeen bekend dat die accu's gaan lekken na een aantal jaar; als je er een tweedehands in zou zetten, sta je volgend jaar wellicht weer.
Arnoud
-
- 2nd Gear member
Niet als je de backup accu er al uit heb gesloopt, zodat het nooooooit meer voor komt. En om nou een nieuwe te gaan kopen om vervolgens open te gaan slopen (lees demonteren mbv een dremel).Autoshampoo schreef:Waarom zou je voor een tweedehands gaan? Het is algemeen bekend dat die accu's gaan lekken na een aantal jaar; als je er een tweedehands in zou zetten, sta je volgend jaar wellicht weer.
-
- 4th Gear member
Die backup accu zit er niet voor niets , als ze de spanning van de auto af halen blijft de sirene toch loeien bij inbraak .
En met complete set bedoelde ik geen complete alarm set maar een losse sirene
En met complete set bedoelde ik geen complete alarm set maar een losse sirene
V60 cross country 2023 Silver Dawn
- bas850
- 2nd Gear member
De sirenekit kost ongeveer 130 euro dit is inclusief popnagels, nieuwe houder, nieuwe haak voor de motorkap en nieuwe sirene.
Ik moet het klusje nog doen, de sirene heb ik al.
Er staat ergens op het forum een how to do.
http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... 11&t=17479
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... +vervangen
Ik moet het klusje nog doen, de sirene heb ik al.
Er staat ergens op het forum een how to do.
http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... 11&t=17479
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... +vervangen
Volvo 850 2.5 20V Aut 1996 Silversand 217.500 km (Verkocht)
Volvo 945 LPT 1997 340000 km (verkocht)
Volvo V70 D Aut 1999 Zilver 333000 km (Total loss door een Ford die door rood reed)
Volvo V70 T5 Geartronic 2001 (verkocht)
Volvo V50 2.0D 2005 (verkocht)
Volvo XC90 2.5T (verkocht)
Volvo XC90 V8 Executive 2007
Volvo 945 LPT 1996 LPI Turquoise 392000 km
Volvo V70 D Aut 1999 Zilver 333000 km (Total loss door een Ford die door rood reed)
Wat een werk om dat boutje met een Dremel en diamant schijfje zo te bewerken dat je er met een combinatie tang op kan...... :?
Ik heb gewoon met een beiteltje, het boutje met 1 slag los getikt en vervolgens met de tang verder losgedraaid.
Nieuw (inbus) boutje erin en klaar.
Ik heb gewoon met een beiteltje, het boutje met 1 slag los getikt en vervolgens met de tang verder losgedraaid.
-
- 6th Gear member
+1AlexV70 schreef:Wat een werk om dat boutje met een Dremel en diamant schijfje zo te bewerken dat je er met een combinatie tang op kan...... :?
- bas850
- 2nd Gear member
op ebay kan maar volgens mij zijn ze bij de dealer net zo duur als je verzendkosten meerekent. Zoals eerder werd gezegd koop de kit die is goedkoper dan alleen de sirene.
Volvo 850 2.5 20V Aut 1996 Silversand 217.500 km (Verkocht)