Airco perikelen

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Volgens mij ook niet. :-)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

het is nogal stil rond"volvomuis"
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

bevangen geraakt door de ijzige koude?
Volvo for life
Gebruikersavatar
Gustaf Larson
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
Locatie: Arnhem

Gisteren de ruimte bij mijn magneetkoppeling gemeten; .9mm (en moet tussen .4 en .8 zitten geloof ik) Dus ik wilde eerdaags maar eens een ringetje gaan verwijderen, echter bij een testje stationair blijk de pomp 2 seconden wel te draaien, dan weer 5 niet, dan weer 2 wel... enz.
Iemand een idee/mening of de te grote ruimte bij de magneetkoppeling dan wel het probleem is?
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21359
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ronald, dat aan uit had volgens mij te maken met de hoeveelheid koelmiddel in je systeem. Of liever het ontbreken van voldoende koelmiddel.

Er zit een drukschakelaar in de leidingen die uitschakelt bij een te lage druk. Zo voorkom je dat de compressor draait en dan niet gesmeerd wordt. Zo te lezen zit je tegen het schakelpunt aan met je airco.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Er kan ook een onderbreking in de magneetspoel zitten,dit kan ook het snel in en uitschakelen tot gevolg hebben,vooral als de motor op bedrijfstemperatuur is!
Die magneetkoppeling kun je op een simpele manier testen op de goede werking.
Gebruikersavatar
Gustaf Larson
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
Locatie: Arnhem

@ Ramon; hoe dan?
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
Gebruikersavatar
Gustaf Larson
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
Locatie: Arnhem

@ Msuidgeest; zal na het (preventief?) verwijderen van het ringetje dan het systeem maar eens laten afvullen dan.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”