Boardcomputer geeft weinig licht dus niet scherpVolvo 460
Bouwjaar: 1994
Brandstof: benzine
Motor: 2.0i Beste mensen.
Ik heb een 460 GLT gekocht, en daar werkt de boardcomputer prima van alleen is de verlichting er van zo zwak dat het bijna alleen te zien is als het donker is. Wat ik wel weet is dat de dimmer voor het dashboard niet werkt!!
Staan deze in verbinding of is dit apart geschakeld???
Ik weet dat de KM teller electrisch is dus ben bang dat die het starks ook begeeft. Ik heb geen 2 linker handen dus uit elkaar halen moet geen probleem opleveren, maar toch is het mooi als iemand wat meer weet. Of tips heeft.
Hij geeft dus alles aan maar verlichting is heel zwak.
Alvast bedankt
Boardcomputer werkt me tegen
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
info centre heeft een apart lampje deze kan misschien stuk zijn.
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo s70 2.5 10v 1998
- Iroll
- 6th Gear member
Is een speciaal halogeen lampje voor het infocentre. Kost iets van €10 bij de dealer, weet niet of ze ergens anders ook verkrijgbaar zijn. Als je dit verschijnsel bedoelt is het dus je halogeen lampje. Oh ja, lampje draait dus niet mee 
Tip: vervang gelijk al je lampjes achter het dash als je de boel toch los hebt. De andere lampjes kosten een heel stuk minder, bij Brezan ed kosten die rond de euro p.st.
Tip: vervang gelijk al je lampjes achter het dash als je de boel toch los hebt. De andere lampjes kosten een heel stuk minder, bij Brezan ed kosten die rond de euro p.st.
-
- 2nd Gear member
Ik heb dus de lampjes allemaal vervangen, en wat een verschil. Ik moet alleen bekkennen dat ik de hele uinit er uit had gehaald want de verbindings kabel was er uit geschoten, jawel die van de print plaat ::( .
Nu weet ik dus NIET meer waar ik die in moet steken want dat zat achter/onder de radio. Kan iemand me daar aub mee helpen en wat moet ik dan los halen.
Is die grijze kabel alleen voor km teller?? Of ook voor de rest van de boardcomputer/?????????
Nu weet ik dus NIET meer waar ik die in moet steken want dat zat achter/onder de radio. Kan iemand me daar aub mee helpen en wat moet ik dan los halen.
Is die grijze kabel alleen voor km teller?? Of ook voor de rest van de boardcomputer/?????????
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
Wat doet de kilometerteller dan? beetje ronddansen?
Als dit het geval is probeer eerst dan de contacten van het tellerbak schoon te maken,
Op het 480forum is dit ook wel eens voorgekomen en het kan ook zijn dat een wieltje niet meer goed is in het kilometerklokje.
Als dit het geval is probeer eerst dan de contacten van het tellerbak schoon te maken,
Op het 480forum is dit ook wel eens voorgekomen en het kan ook zijn dat een wieltje niet meer goed is in het kilometerklokje.
volvo 480 forum
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo s70 2.5 10v 1998
-
- 2nd Gear member
Km teller werkt prima of niet, us hij danst niet een beetje. Gister toen ik de dashboard uit elkaar had heb ik hem helemaal uit elkaar gehad omdat ik dacht dat het lampje helemaal van binnen zat. Dus alles heb ik schoon gemaakt ,.
Nu ga ik er dus vanuit dat de sensor stuk is, dus die zou ik graag vervangen. Kan hem alleen niet vinden.
Alvast bedankt
Nu ga ik er dus vanuit dat de sensor stuk is, dus die zou ik graag vervangen. Kan hem alleen niet vinden.
Alvast bedankt
- Iroll
- 6th Gear member
Meet eerst de sensor even door met een multimeter, weerstand moet tussen de 1.5ohm en 3.0ohm zitten voordat je onnodig gaat vervangen. Je moet even de connector opzoeken en daaraan meten. Als je achter het uitlaatspruitstuk kijkt, net boven de startmotor zit de sensor verstopt in de versnellingsbak. Volg de zwarte draad ervan totdat je de connector tegen komt, ergens onder het luchtfilterhuis.De draden zijn aan de connector bruin en geel. Connector lostrekken en de weerstand over de contacten meten. Sensor is geen pretje om te vervangen omdat je er zo beroerd bij kunt komen. Meestal is het ook niet de oorzaak maar zit het probleem op de printplaat.
- Iroll
- 6th Gear member
Bij mijn 480 waren deze soldeer puntjes van de grote connector achterop de PCB de oorzaak dat de teller niet werkte. Even met een 25watt soldeerbout alle 18 puntjes opnieuw vloeibaar gemaakt en hij werkte weer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.