Ik ben een negentienjarige student die een jaar geleden zijn eerste auto kocht: een Renault Laguna 2.0 uit 1998.

Elektrische ramen v/a, climate control, radio/cd speler, lekker luxe voor een eerste auto! Maar in de belasting, verzekering en verbruik (al zal een Volvo niet veel zuiniger zijn) is ie me te duur. Omdat ik nog jong ben betaal ik WA 75 euro per maand(!), en 50 euro belasting.
Zodoende ben ik wezen zoeken. En is mijn oog gevallen op een Volvo 240... Volvo's hebben me altijd al geboeid, maar het is moeilijk om een betaalbare te vinden die ik leuk genoeg vind (of waar niet teveel werk aan zit, ben atechnisch al wil ik graag leren!). M'n budget is wat de Laguna oplevert (over een aantal weken gaat ie voor een nieuwe apk en dan staat ze te koop...) , dus zo'n 2000 euro.
Hebben jullie tips? Ik heb al begrepen dat een diesel niet aan te raden is, kilometerstanden van enkele tonnen geen probleem zijn en vanzelfsprekend zijn de belastingvrije (<1987) veel gewilder (=duurder) dan de net niet belastingvrije (>1988). Natuurlijk is een 440/460 nieuwer, goedkoper en verstandiger, maar wat auto's betreft wil ik niks verstandigs; ik wil iets met emotie. En die ouwe Volvo's hebben dat wel!
Maar mijn verstand is ongeveer 0,0 op dit gebied. Hulp is erg welkom!