Ik zette hem in de R, liet de rem iets los en na een lange dag en ik dus veel te vermoeid was, kostte dat me de spiegel en krassen en dutsen in het spatbord. De eerste serieuze schade in 20 jaar auto rijden.
Nu was ik vorige maand bij de garage geweest en had er ivm de APK:
* voor 1000 euro nieuwe remmen rondom op laten leggen,
* voor 300 euro APK-herstel
* vier nieuwe banden + uitlijning
aan laten sleutelen.
Ik kreeg overigens een bod van 2.500 voor de wagen. Ik dacht: ik rij nog een jaar, volgend jaar gaat hij eruit.
Iemand een idee hoe ik die spiegel (zit nu steeds in de loze gescheurde zwarte plastic behuizing te kijken) op een beetje betaalbare manier kan laten repareren (of zelf?).
Gr
Jan
Jaguar XF 2.0t - 2020 - 'Fully Loaded'
S80 2013-2020 D5 Aut. - Getuned - met wederom alle 'bells and whistles'.
S60 2008-2013 D5 Aut. met alle 'bells and whistles'.
Ik heb mijn V70 all-risk verzekerd en zou in zo'n geval de verzekeraar inschakelen. Met de zgn. noclaim-beschermer zou het me niets kosten en is ie in no-time weer strak.
HansEindhovenV70 schreef:Als inruil is dat toch zo gek nog niet Toppertje? Het is wel een auto van bijna 10 jaar oud en veel kms!
is dat zo?
ik kan ze anders nergens vinden voor dat geld,ja een 850 of S70 of zo.(en nee,je hoeft ze niet te zoeken voor mij)
en veel km?276.000 :10 =27.600km/pj.
dit is zeer weinig voor een diesel.
de mijne is 11jaar,maar wel 423.000km.
Spiegeltje zou ik zoeken op de sloop, of via de onderdelenlijn. Nieuw is het een duur geintje....
Diverse Volvo sloperijen hebben spiegels met diverse functies en in diverse kleuren op voorraad.
(laat) de schade repareren en rij nog 2 jaar met deze auto en bij inruil over 2 jaar krijg je nog steeds meer terug dan €2500
zeker gezien de onkosten die je al gemaakt hebt zijn er verder geen rare kosten te verwachten.
Spiegel kost je 100 euro bij de volvo sloop en met een beetje handigheid makkelijk zelf in te bouwen.....
Hoe langer je met de auto rijdt, des te goedkoper wordt hij...
480 es my 1988 225.000 sold v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold v70 d5 2002 485.000 sold v70 2.od 2010 sold 284.000 c30 1.6d 2009 v70 2.0d 2009
Dank voor jullie reacties... Ik heb inderdaad een nieuwe gebruikte bij Hoogerwerf gekocht. Zou als het goed is vandaag in de bus moeten vallen. Las net op het forum hoe ik hem vervang... Daarna nog eens naar een handige kerel die een klap aan de achterkant van het spatbord geeft en het moet maar weer...
Zolang hij maar rijd... (en dat doet ie! en nog plezierig ook)
Greetz
Jaguar XF 2.0t - 2020 - 'Fully Loaded'
S80 2013-2020 D5 Aut. - Getuned - met wederom alle 'bells and whistles'.
S60 2008-2013 D5 Aut. met alle 'bells and whistles'.
Zo, voor de liefhebber nog even een laatste reactie op mijn S60.
Hij is er gisteren (op papier) uitgegaan. Bod was 2.450,- bij de occasiondealer Van Dijk in Woerden en bij aanschaf van een S80. (Bij Verkerk Volvo was het allemaal erg moeizaam: 'Ja, ik gok 1.500 maar als er nou toevallig iemand is die interesse heeft... hij ziet er wel netjes uit... ja, hij is compleet... nou... tja... goh.. misschien wel 2.500+'. Kortom: laat maar!
Het deukje zat er nog altijd in op het spatbord, maar ach, de verkoper vond het ook wel meevallen. Verder is de auto technisch en motorisch nog altijd in goede staat, al ware het wel dat er sinds maandag een spanwiel niet lekker meeliep waardoor een snaar 'mee-tjilpt'. Kortom, ik heb echt heel veel plezier gehad van de wagen en hoop net zoveel plezier met de S80 te mogen hebben.
Fijne garage trouwens. Prettige verkoper, serieus en netjes onderhandeld en ook na de verkoop nog uiterst behulpzaam met bijvoorbeeld het toesturen van de door hun gemaakte originele foto's (omdat ze van internet al weer af waren). Dat was bij een tweede bezoek aan een garage daarna, waar ook een interessante wagen stond, wel anders zeg... pfff.
Voor de liefhebbers: D5, 185pk, 115000km, oestergrijs/bruin, trekhaak, elektrisch dakje, mooi en chique licht-beige leder van binnen en hij ziet er echt uit als nieuw! (17.250 bij te betalen, incl 6 mnd garantie, APK, grote beurt, wat klein lakwerk en dat soort spul.)
Jaguar XF 2.0t - 2020 - 'Fully Loaded'
S80 2013-2020 D5 Aut. - Getuned - met wederom alle 'bells and whistles'.
S60 2008-2013 D5 Aut. met alle 'bells and whistles'.
Jaguar XF 2.0t - 2020 - 'Fully Loaded'
S80 2013-2020 D5 Aut. - Getuned - met wederom alle 'bells and whistles'.
S60 2008-2013 D5 Aut. met alle 'bells and whistles'.
Dank dank voor alle lovende woorden. Het doet me goed te horen dat er meer zijn die hetzelfde ervaren als wat ik had toen ik hem voor het eerst zag. (Iets met het voorkomen van cognitieve dissonantie, herinner ik me...)
Nog ruim een week wachten en dan maak ik er niet alleen de eerste proefrit mee, maar ook de start van naar ik hoop minimaal 100K veilige kilometers.
Fijn weekend!
Oh ja... in de doos (in de kofferbak) zitten alle sierstrips die in het interieur de momenteel geplaatste hout look kunnen vervangen door aluminium (niet mijn voorkeur, maar wel aanwezig...)
Jaguar XF 2.0t - 2020 - 'Fully Loaded'
S80 2013-2020 D5 Aut. - Getuned - met wederom alle 'bells and whistles'.
S60 2008-2013 D5 Aut. met alle 'bells and whistles'.