elektrische raambediening in 140

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Jambon
2nd Gear member

Ben al even bezig geweest met het inbouwen van elektrische raambediening uit een 2 serie in m'n 140 deuren, helaas komt het "kruis" net niet overeen. Er moet nog wel wat gaten bij om eea op te hangen maar da's nog het minste.

Iemand die dit met succes gedaan heeft? Wellicht is er een origineel inbouwsetje of modificatie?
Afbeelding
ferdy
4th Gear member

Volgens mij hebben diegene gewoon later type deuren erin gehangen. Overigens heb je ook universele setjes die je op de raamslinger monteert.
Jambon
2nd Gear member

dat ben ik ook bang voor, toch nog ff verder proberen.. die setjes op de slinger zijn voor onze ramen niet zwaar genoeg, ziet er niet uit ook..
Afbeelding
admiral
5th Gear member

Jambon schreef:Ben al even bezig geweest met het inbouwen van elektrische raambediening uit een 2 serie in m'n 140 deuren, helaas komt het "kruis" net niet overeen. Er moet nog wel wat gaten bij om eea op te hangen maar da's nog het minste.

Iemand die dit met succes gedaan heeft? Wellicht is er een origineel inbouwsetje of modificatie?
Ik wist dat ik nog iets had liggen maar dit werkt bij mij al jaren naar tevredenheid.
Jambon
2nd Gear member

handig... dus snel naar Blokker dan maar...

Over Blokker gesproken...

ik ben er vandaag achter gekomen dat de geleidersleuf nabij het slotmechanisme in een 240 deur ongeveer 30 mm hoger zit, hws ivm het herziene slotmechanisme van de latere modellen. Daarom is het kruis van het hefmechanisme enkele cm's korter.

Een vroege 264 heeft zeer waarschijnlijk passende raambediening omdat die deuren nog hetzelfde zijn als van de 140's.. nu nog vinden..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”