Volvo Gent werft aan
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41710
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
De autofabriek van Volvo Cars in Gent moet nog eens 270 medewerkers aanwerven. Dat is naar eigen zeggen het gevolg van de grote vraag naar het nieuwe S60-model. In juni had de Gentse fabriek al 200 mensen aangeworven om de productie van het nieuwe model mee op te starten. De medewerkers van Volvo Cars werden er ook al van op de hoogte gebracht dat er tot het einde van het jaar tijdens het weekend geregeld extra overwerk zal moeten worden gepresteerd. Dat is gedeeltelijk te wijten aan problemen met de ombouw van de lasfabriek, waardoor de band geregeld moet worden stilgelegd. Die achterstand in de productie moet met weekendwerk worden ingehaal...
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Kijk dat is een mooi bericht.
Hier in Spanje staat de XC60 op nummer een met de verkoop van klein SUV.
Hier in Spanje staat de XC60 op nummer een met de verkoop van klein SUV.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 22303
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Beetje ver weg. Anders zou ik dat toch eens overwegen om totaal iets anders te gaan doen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Dat is lang niet meer hetzelfde als in de tijd dat men Fordjes T aan de lopende band bouwde.945i schreef:Geloof me, je wil geen auto's in elkaar zetten aan de band...... :crazyeyes:
Ga maar eens naar Gent kijken, en praat eens met zij die er werken, dan zal je waarschijnlijk een ander emoticon achter je tekst zetten
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Als GM zijn zin krijgt gaat Opel Antwerpen definitief dicht, een grote aderlating voor regio, maar kansen voor Gent om hier nog meer personeel te werven.
http://www.nrc.nl/economie/article26275 ... definitief
http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... tief_dicht
http://www.nrc.nl/economie/article26275 ... definitief
http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... tief_dicht
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Zweedse arbeiders helpen Volvo Gent.
Bij Volvo Cars in de Gentse haven zijn sinds deze week vijftig arbeiders uit Zweden aan de slag. Zij moeten er meehelpen om de productiepiek op te vangen. 'In Zweden is er op dit ogenblik toch geen werk. Wij maken daar cabrio's, en die worden niet verkocht in de winter.'
Bij Volvo Cars Gent is het dezer dagen alle hens aan dek. Door het succes van het gloednieuwe model S60 en de al iets 'oudere' XC60 moeten de 4.300 medewerkers van de autobouwer al maanden overwerken tijdens het weekend. En dat zal zeker nog tot het einde van dit jaar blijven duren.
Maar sinds deze week krijgen ze in Gent steun uit onverwachte hoek. Een vijftigtal arbeiders van een Volvo-fabriek in Zweden is immers naar Gent overgeplaatst om hier mee auto's te bouwen.
'Normaal gezien werken wij in de fabriek in Uddevalla', zeggen Åsa Sundberg, Brittmarie Johansson en Henrik Hofer. 'Daar maken we de Volvo C70 cabrio. Maar in de herfst en de winter is er veel minder vraag naar die wagen. Daarom ligt de productie er vijf weken stil.'
In Zweden bestaat bovendien geen systeem van tijdelijke werkloosheid. Werkgevers willen hun arbeiders daarom zoveel mogelijk elders aan het werk houden. 'En op hetzelfde moment konden wij best wel wat extra hulp gebruiken', zegt Mark De Mey, woordvoerder van Volvo Cars Gent. 'Daarom hebben we een deel van de arbeiders van Uddevalla naar hier gehaald.'
De vijftig Zweedse arbeiders blijven vier of vijf weken in Gent. Ze logeren in het Holiday Inn-hotel aan Flanders Expo en mogen in de periode dat ze hier werken één weekend over en weer naar huis.
'Dat lijkt misschien zwaar, maar wij hebben hier zelf voor gekozen', legt Henrik uit. 'Het is voor ons een hele ervaring om eens in een andere Volvo-fabriek te werken. En we koppelen er meteen ook een stukje vakantie aan. De voorbije week hebben we nog niet veel tijd gehad, maar komende week hebben we de vroege shift. In de namiddag kunnen we dan Gent bezoeken.'
En als ze eens een weekend vrij hebben, zijn ze van plan om ook eens naar Parijs te rijden. 'Driehonderd kilometer ver, zeg je? Dat is niets. In Zweden zijn we andere afstanden gewoon.'
De vijftig Zweden oefenen in Gent heel verschillende functies uit. Åsa werkt als vorkheftruckchauffeur, Henrik mag de afgewerkte wagens naar de parking rijden en Brittmarie werkt als kwaliteitscontroleur.
'Dat zijn ongeveer dezelfde functies als in Zweden. Wij zijn in Gent fantastisch goed opgevangen. En communiceren? Dat doen we in het Engels. Of desnoods met handen en voeten.'
(Het Nieuwsblad)
Bij Volvo Cars in de Gentse haven zijn sinds deze week vijftig arbeiders uit Zweden aan de slag. Zij moeten er meehelpen om de productiepiek op te vangen. 'In Zweden is er op dit ogenblik toch geen werk. Wij maken daar cabrio's, en die worden niet verkocht in de winter.'
Bij Volvo Cars Gent is het dezer dagen alle hens aan dek. Door het succes van het gloednieuwe model S60 en de al iets 'oudere' XC60 moeten de 4.300 medewerkers van de autobouwer al maanden overwerken tijdens het weekend. En dat zal zeker nog tot het einde van dit jaar blijven duren.
Maar sinds deze week krijgen ze in Gent steun uit onverwachte hoek. Een vijftigtal arbeiders van een Volvo-fabriek in Zweden is immers naar Gent overgeplaatst om hier mee auto's te bouwen.
'Normaal gezien werken wij in de fabriek in Uddevalla', zeggen Åsa Sundberg, Brittmarie Johansson en Henrik Hofer. 'Daar maken we de Volvo C70 cabrio. Maar in de herfst en de winter is er veel minder vraag naar die wagen. Daarom ligt de productie er vijf weken stil.'
In Zweden bestaat bovendien geen systeem van tijdelijke werkloosheid. Werkgevers willen hun arbeiders daarom zoveel mogelijk elders aan het werk houden. 'En op hetzelfde moment konden wij best wel wat extra hulp gebruiken', zegt Mark De Mey, woordvoerder van Volvo Cars Gent. 'Daarom hebben we een deel van de arbeiders van Uddevalla naar hier gehaald.'
De vijftig Zweedse arbeiders blijven vier of vijf weken in Gent. Ze logeren in het Holiday Inn-hotel aan Flanders Expo en mogen in de periode dat ze hier werken één weekend over en weer naar huis.
'Dat lijkt misschien zwaar, maar wij hebben hier zelf voor gekozen', legt Henrik uit. 'Het is voor ons een hele ervaring om eens in een andere Volvo-fabriek te werken. En we koppelen er meteen ook een stukje vakantie aan. De voorbije week hebben we nog niet veel tijd gehad, maar komende week hebben we de vroege shift. In de namiddag kunnen we dan Gent bezoeken.'
En als ze eens een weekend vrij hebben, zijn ze van plan om ook eens naar Parijs te rijden. 'Driehonderd kilometer ver, zeg je? Dat is niets. In Zweden zijn we andere afstanden gewoon.'
De vijftig Zweden oefenen in Gent heel verschillende functies uit. Åsa werkt als vorkheftruckchauffeur, Henrik mag de afgewerkte wagens naar de parking rijden en Brittmarie werkt als kwaliteitscontroleur.
'Dat zijn ongeveer dezelfde functies als in Zweden. Wij zijn in Gent fantastisch goed opgevangen. En communiceren? Dat doen we in het Engels. Of desnoods met handen en voeten.'
(Het Nieuwsblad)
-
michel-C30
- 3rd Gear member
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 22.06.2006 - 09:48
- Locatie: Den Haag
GENT - De vraag naar de modellen S60 en XC60 is zo overweldigend dat Volvo Cars nog eens honderd mensen extra in dienst moet nemen. De autobouwer is goed op weg om dit jaar alle records te breken. 'Na het dieptepunt twee jaar geleden hadden we nooit verwacht zo snel opnieuw een piek te bereiken', zegt woordvoerder Mark De Mey.
De vorige rekruteringsgolf is nog niet helemaal ten einde of bij Volvo Cars in de Gentse haven komt er al een nieuwe aan. Vierhonderd mensen extra nam de autobouwer dit jaar al in dienst om tegemoet te komen aan de gigantische vraag naar de twee succesmodellen van de fabriek, de S60 en XC60. Dat blijkt nog niet voldoende te zijn. Na de zomervakantie gaan er nog eens honderd nieuwe medewerkers aan de slag.
Bijna 5.000 werknemers
Daarmee zullen er bij Volvo Cars voor het eerst sinds lang weer 5.000 mensen werken. Een record is het nog niet. Rond 2005 waren dat er nog enkele honderden meer, maar na de zware crisis in de autosector is het toch zeer opmerkelijk. Meer zelfs, Volvo Cars steekt ArcelorMittal naar de kroon als belangrijkste werkgever in de Gentse haven. Het staalbedrijf telt vandaag - tijdelijke en interimcontracten meegerekend - 4.950 eigen werknemers.
'Het is niet ons streefdoel om de grootste te zijn', relativeert Volvo Cars-woordvoerder Mark De Mey. 'Wij willen in de eerste plaats een gezond en sterk presterend bedrijf zijn.'
Daar lijken ze bij de autobouwer goed in te slagen. Volvo Cars Gent verwacht dit jaar ongeveer 270.000 wagens te produceren. Dat zijn er nog 12.000 meer dan in het recordjaar 2006. 'Dat heeft alles te maken met het succes van de S60 en de XC60', gaat De Mey verder. 'Die twee modellen maken nu al tweederde van onze productie uit. We hebben de verkoopsverwachtingen met tien procent moeten verhogen sinds begin dit jaar.'
Diep dal
Het valt bijna niet te geloven dat de fabriek in Gent twee jaar geleden nog door een heel diep dal ging. In 2009 liepen er maar 185.000 wagens van de band. 'Wij zijn er toen altijd blijven op vertrouwen dat het terug beter zou worden. Dat is de reden waarom we toen de nachtploeg niet afgeschaft hebben. Maar eerlijk, dat we zo snel opnieuw een piek zouden bereiken, hadden we nooit verwacht. Het ziet er trouwens naar uit dat ook 2012 een bijzonder goed jaar zal worden.'
Veel kunnen ze er nog niet over zeggen, maar ondertussen bereiden ze bij Volvo Cars ook nieuwe modellen voor. Daarvan zullen er ook in de Gentse fabriek gebouwd worden.
Mooie berichten
De vorige rekruteringsgolf is nog niet helemaal ten einde of bij Volvo Cars in de Gentse haven komt er al een nieuwe aan. Vierhonderd mensen extra nam de autobouwer dit jaar al in dienst om tegemoet te komen aan de gigantische vraag naar de twee succesmodellen van de fabriek, de S60 en XC60. Dat blijkt nog niet voldoende te zijn. Na de zomervakantie gaan er nog eens honderd nieuwe medewerkers aan de slag.
Bijna 5.000 werknemers
Daarmee zullen er bij Volvo Cars voor het eerst sinds lang weer 5.000 mensen werken. Een record is het nog niet. Rond 2005 waren dat er nog enkele honderden meer, maar na de zware crisis in de autosector is het toch zeer opmerkelijk. Meer zelfs, Volvo Cars steekt ArcelorMittal naar de kroon als belangrijkste werkgever in de Gentse haven. Het staalbedrijf telt vandaag - tijdelijke en interimcontracten meegerekend - 4.950 eigen werknemers.
'Het is niet ons streefdoel om de grootste te zijn', relativeert Volvo Cars-woordvoerder Mark De Mey. 'Wij willen in de eerste plaats een gezond en sterk presterend bedrijf zijn.'
Daar lijken ze bij de autobouwer goed in te slagen. Volvo Cars Gent verwacht dit jaar ongeveer 270.000 wagens te produceren. Dat zijn er nog 12.000 meer dan in het recordjaar 2006. 'Dat heeft alles te maken met het succes van de S60 en de XC60', gaat De Mey verder. 'Die twee modellen maken nu al tweederde van onze productie uit. We hebben de verkoopsverwachtingen met tien procent moeten verhogen sinds begin dit jaar.'
Diep dal
Het valt bijna niet te geloven dat de fabriek in Gent twee jaar geleden nog door een heel diep dal ging. In 2009 liepen er maar 185.000 wagens van de band. 'Wij zijn er toen altijd blijven op vertrouwen dat het terug beter zou worden. Dat is de reden waarom we toen de nachtploeg niet afgeschaft hebben. Maar eerlijk, dat we zo snel opnieuw een piek zouden bereiken, hadden we nooit verwacht. Het ziet er trouwens naar uit dat ook 2012 een bijzonder goed jaar zal worden.'
Veel kunnen ze er nog niet over zeggen, maar ondertussen bereiden ze bij Volvo Cars ook nieuwe modellen voor. Daarvan zullen er ook in de Gentse fabriek gebouwd worden.
Mooie berichten
Volvo 340 special aut.86
Volvo 340 1.7 88
volvo 480 turbo 90
volvo 480 gt turbo 94
Volvo S40 2.0 T 2003
Volvo C30 T-5 R-design 2008
Volvo 340 1.7 88
volvo 480 turbo 90
volvo 480 gt turbo 94
Volvo S40 2.0 T 2003
Volvo C30 T-5 R-design 2008
-
mightyspawn
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Goed om te horen, nu even een special edition 740 in productie nemen en ik zal er eentje afnemen
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Eens.mightyspawn schreef:Goed om te horen, nu even een special edition 740 in productie nemen en ik zal er eentje afnemen
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41710
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Die is nooit in Gent gebouwd.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Naar mijn bescheiden mening wel hoor, Ben.
Kijk tijdens uw volgende bezoek aan Volvo Cars Gent eens naar omhoog ( omgeving trainingstand GC ) Daar staat ( hangt) er van elk model gebouwd in Gent een modeldoorsnede omhoog. Ook van de 740...
Kijk tijdens uw volgende bezoek aan Volvo Cars Gent eens naar omhoog ( omgeving trainingstand GC ) Daar staat ( hangt) er van elk model gebouwd in Gent een modeldoorsnede omhoog. Ook van de 740...
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41710
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Weet je dat zeker?
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Ja , eerst de Amazone, daarna de 240, daarna de 740, dan de 850 enz..
-
michel-C30
- 3rd Gear member
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 22.06.2006 - 09:48
- Locatie: Den Haag
Production figures of Volvo Cars Ghent:
*in 1974 and continued until May 1993. Other models built in Ghent and Torslanda were the 740, 850, 940
Model From/until Amount
Volvo 740/940: 1983-1992 617,089
*in 1974 and continued until May 1993. Other models built in Ghent and Torslanda were the 740, 850, 940
Model From/until Amount
Volvo 740/940: 1983-1992 617,089
Volvo 340 special aut.86
Volvo 340 1.7 88
volvo 480 turbo 90
volvo 480 gt turbo 94
Volvo S40 2.0 T 2003
Volvo C30 T-5 R-design 2008
Volvo 340 1.7 88
volvo 480 turbo 90
volvo 480 gt turbo 94
Volvo S40 2.0 T 2003
Volvo C30 T-5 R-design 2008
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41710
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mooi, dank voor hte opzoeken. Wist ik niet meer uit m'n hoofd.
Maar niettegenstaande het voorgaande zal een 740 echt nooit meer geproduceerd gaan worden.
Maar niettegenstaande het voorgaande zal een 740 echt nooit meer geproduceerd gaan worden.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70















