wie kan mij helpen met het volgende dilemma:
een C70 Summum van 2008 (dus vorig model) met 40,000 km met D5 voor eur 40,000 :?
OF
het nieuwe model bj. 2010 zelfde uitrusting met ook 40,000 km maar met 2.0D met powershift. Ik lees hier op het forum de nodige kritiek op de powershift. Zijn er wezenlijke problemen vast gesteld :?
Afeglopen weekend hebben we in een 2008 handgeschakelde MY2008 met 2.0D gereden en vond de motor voldoende maar voor mijn gevoel te veel herrie maken.
Zelf rij ik zeer tevreden in my2007 XC90 met de 180pk D5 :twisted:
verschil D5 of 2,0D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de powershift is icm de 2.0D een zalige combinatie
Volvo for life
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Persoonlijk zou ik voor een 5cyl met geartronic gaan, maar ja dat is wegens ervaren problemen met de powershift.
De 2.0D is voor cabrio cruisen zeker snel genoeg, het is niet een auto waar je mee wil gaan raggen.
Voor 40.000 heb je in Belgie een spiksplinternieuwe D3 met geartronic !
De 2.0D is voor cabrio cruisen zeker snel genoeg, het is niet een auto waar je mee wil gaan raggen.
Voor 40.000 heb je in Belgie een spiksplinternieuwe D3 met geartronic !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- robemer
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
- Locatie: Beuningen
IK rijdt met veel plezier de 2.0D powershift. Goed lopende motor en prettig schakelen van powershift.
Accerelatie is wat sloom maar op te lossen door een beetje tuning.....
Motorgeluid is en blijft diesel maar dat dit nu echt strorend is??? Zelf merk ik hier niets van.......
Of je voor 2008/D5 of 2010/2.0D moet gaan is een keuze die je echt zelf moet maken. Kleur en uitvoering spelen hier ook een rol of zijn beide zelfde kleur?? Slijtsporen vorige gebruiker (steenslag, krasjes etc)
2010 heeft natuurlijk wel de facelift gehad en daardoor aantal prettige verbeteringen; niet alleen uiterlijk maar ook zaken als bedieningsgemak.
Is de D5 met geartronic of schakelpookje??
Voordeel van de 2010 C70 is dat deze al met het zachtere leer is uitgevoerd (geen soeverein maar wel zachter dan standaardleer) maar ja als het summum is zal er zondermeer al soeverein leer inzitten.......
Gewoon in beide autos lange proefrit maken en dan beslissen
Accerelatie is wat sloom maar op te lossen door een beetje tuning.....
Motorgeluid is en blijft diesel maar dat dit nu echt strorend is??? Zelf merk ik hier niets van.......
Of je voor 2008/D5 of 2010/2.0D moet gaan is een keuze die je echt zelf moet maken. Kleur en uitvoering spelen hier ook een rol of zijn beide zelfde kleur?? Slijtsporen vorige gebruiker (steenslag, krasjes etc)
2010 heeft natuurlijk wel de facelift gehad en daardoor aantal prettige verbeteringen; niet alleen uiterlijk maar ook zaken als bedieningsgemak.
Is de D5 met geartronic of schakelpookje??
Voordeel van de 2010 C70 is dat deze al met het zachtere leer is uitgevoerd (geen soeverein maar wel zachter dan standaardleer) maar ja als het summum is zal er zondermeer al soeverein leer inzitten.......
Gewoon in beide autos lange proefrit maken en dan beslissen
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 12:44
de kogel is door de kerk, dank voor jullie commentaren en ben uiteindelijk voor de 2,0D gegaan. Bouwjaar 2010 met 20k op de teller summum uitvoering met automaat en ember black met bruine souvereign bekleding. vandaag opgehaald. wat een feest
Eerste indruk van de proefrit ging duidelijk richting D5 maar het oog wil ook wat en een 2010 full ops en D5 is niet te vinden of veel te duur.

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
- Locatie: Flevoland
Gefeliciteerd! Veel rijplezier
40k voor eentje uit 2008 is veel te duur. Gelukkig heb je dat niet gedaan.
40k voor eentje uit 2008 is veel te duur. Gelukkig heb je dat niet gedaan.
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
goeie keuze! veel plezier ervan! (een D5 was qua loop duidelijk rumoeriger dan een 2.0D)bavelaar schreef:de kogel is door de kerk, dank voor jullie commentaren en ben uiteindelijk voor de 2,0D gegaan. Bouwjaar 2010 met 20k op de teller summum uitvoering met automaat en ember black met bruine souvereign bekleding. vandaag opgehaald. wat een feestEerste indruk van de proefrit ging duidelijk richting D5 maar het oog wil ook wat en een 2010 full ops en D5 is niet te vinden of veel te duur.
Volvo for life
- robemer
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
- Locatie: Beuningen
Zeker goede keuze.....je zal veel rijplezier gaan ondervinden.
Hoop dat je ons binnenkort verblijdt met foto's.......enne, we zijn bezig om een C70 meeting op te zetten in Mei.... kunnen we elkaars bolides bewonderen en ervaringen uitwisselen....houdt dit forum in de gaten voor data en locatie hierover
Hoop dat je ons binnenkort verblijdt met foto's.......enne, we zijn bezig om een C70 meeting op te zetten in Mei.... kunnen we elkaars bolides bewonderen en ervaringen uitwisselen....houdt dit forum in de gaten voor data en locatie hierover
- Andre C70
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 16.05.2011 - 18:54
- Locatie: Wilp
Wat laat, ben nog nieuw hier 
Maar goede keuze. Heb er zelf net ook een gekocht van 10-2009.
Staat in het Voorstel forum item.

Maar goede keuze. Heb er zelf net ook een gekocht van 10-2009.
Staat in het Voorstel forum item.
Eigenaar van C70 MY10 Cabrio Hardtop 2.0D 136PK 320nm Powershift en een
Audi A6 Avant 2.7 MY06 TDI Quattro Tiptronic met 220PK 420nm koppel
Audi A6 Avant 2.7 MY06 TDI Quattro Tiptronic met 220PK 420nm koppel
- Andre C70
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 16.05.2011 - 18:54
- Locatie: Wilp
Heb in het weekend en vandaag bij elkaar er even 700 km mee gereden (weekendje Duitsland) en hij rijdt echt super.
Prima combi en chippen of tunen ga ik niet doen.
Het is natuurlijk heel anders dan de 2.7 TDI Quattro met 220PK, maar die is ook bijna 300Kg zwaarder en dat scheelt ook echt.
Prima combi en chippen of tunen ga ik niet doen.
Het is natuurlijk heel anders dan de 2.7 TDI Quattro met 220PK, maar die is ook bijna 300Kg zwaarder en dat scheelt ook echt.
Eigenaar van C70 MY10 Cabrio Hardtop 2.0D 136PK 320nm Powershift en een
Audi A6 Avant 2.7 MY06 TDI Quattro Tiptronic met 220PK 420nm koppel
Audi A6 Avant 2.7 MY06 TDI Quattro Tiptronic met 220PK 420nm koppel