Ik rij benzine en vanwege verhuizing ga ik veel meer kilometers rijden.
Ik rij nu een V50, teller staat op 105k, automaat, benzine, en rij ongeveer 1 op 10,8.
Ik wil een diesel gaan rijden omdat ik minstens 35.000 km per jaar ga rijden.
Nu is mijn vraag, ik hoor veel over hogere onderhoudskosten van moderne diesels ten opzichte van benzine uitvoeringen. Klopt dat volgens jullie?
Ik heb een V70 2.4 D5 uit 2003 op het oog met iets meer dan 90.000 km op de teller. Als ik daar 4 a 5 jaar mee ga doen, kom ik uit op 250.000 km. Is dat verstandig? Of kan ik uit kostenoverweging beter benzine blijven rijden?
Alvast bedankt voor alle info.
Sander.
Diesel, doen of niet?
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Bij dat aantal km's is die diesel veel goedkoper. Ook in onderhoud is een diesel nauwelijks duurder. Volgens de autoweek database kost een 2.4i gemiddeld €774,- per jaar aan onderhoud bij 35.000km/j. Een 2.4D €783,- volgens diezelfde database.
Dat is natuurlijk een schatting maar dat geld voor allebei, dus een redelijk vergelijk. Bij beide kan je pech hebben uiteraard.
Ook in de praktijk was ik zelf met een diesel niet meer onderhoud kwijt dan bij een benzine.
250dkm is geen enkel probleem voor die diesel, je zou er gemakkelijk veel langer mee kunnen doen.
Dat is natuurlijk een schatting maar dat geld voor allebei, dus een redelijk vergelijk. Bij beide kan je pech hebben uiteraard.
Ook in de praktijk was ik zelf met een diesel niet meer onderhoud kwijt dan bij een benzine.
250dkm is geen enkel probleem voor die diesel, je zou er gemakkelijk veel langer mee kunnen doen.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Is die V70 een import? Ik vind de kilometerstand wel erg laag voor een diesel van 8 jaar oud.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23.09.2010 - 16:12
Ik weet het niet, maar ik denk het wel eigenlijk. Ik zie namelijk geen kenteken...elianmars schreef:Is die V70 een import? Ik vind de kilometerstand wel erg laag voor een diesel van 8 jaar oud.
Zie de advertentie:
http://www.nederlandmobiel.nl/index.php ... =gaspedaal
Maar als ik 'm laat nakijken bij mijn garage is het risico toch weg?? Wat maakt het dan nog uit of 'ie import is?
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Is een Italiaan, zou de kilometerstand met een (grote) korrel zout nemen.
Overal hetzelfde krabbeltje, nieuw boekje...
Overal hetzelfde krabbeltje, nieuw boekje...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Zo vanaf de foto een hele mooie met nogal wat toeters en bellen.
De prijs: stevig voor een 2003 maar goed, heeft weinig kilometers.
KM-stand: proefrit en aankoopkeuring laten doen, liefts bij een dealer. De hele digitale meuk daar uit laten lezen, volgens mij is in de interne systemen van de auto te achterhalen wat zijn werkelijke KM-stand is.
Is dat allemaal in orde, dan moet er wat mij betreft 2 tot 3 mille van die prijs af, 't is een handelaar, geen dealer. (voor dat geld mag je zelfs de mijne kopen, heeft wel een tonnetje meer gedraaid maar is wél eerlijk. Alleen, ik wil hem niet kwijt, nog lange niet)
De prijs: stevig voor een 2003 maar goed, heeft weinig kilometers.
KM-stand: proefrit en aankoopkeuring laten doen, liefts bij een dealer. De hele digitale meuk daar uit laten lezen, volgens mij is in de interne systemen van de auto te achterhalen wat zijn werkelijke KM-stand is.
Is dat allemaal in orde, dan moet er wat mij betreft 2 tot 3 mille van die prijs af, 't is een handelaar, geen dealer. (voor dat geld mag je zelfs de mijne kopen, heeft wel een tonnetje meer gedraaid maar is wél eerlijk. Alleen, ik wil hem niet kwijt, nog lange niet)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
Effe kort door de bocht: doen! 90.000 km is voor een volvo diesel helemaal niks. Ik rijd zelf met een D5 uit 2003 met 378000 km op de klok, zonder noemenswaardige problemen. Let wel op de koppeling en natuurlijk de onderhoudshistorie.svdveen schreef:Ik rij benzine en vanwege verhuizing ga ik veel meer kilometers rijden.
Ik rij nu een V50, teller staat op 105k, automaat, benzine, en rij ongeveer 1 op 10,8.
Ik wil een diesel gaan rijden omdat ik minstens 35.000 km per jaar ga rijden.
Nu is mijn vraag, ik hoor veel over hogere onderhoudskosten van moderne diesels ten opzichte van benzine uitvoeringen. Klopt dat volgens jullie?
Ik heb een V70 2.4 D5 uit 2003 op het oog met iets meer dan 90.000 km op de teller. Als ik daar 4 a 5 jaar mee ga doen, kom ik uit op 250.000 km. Is dat verstandig? Of kan ik uit kostenoverweging beter benzine blijven rijden?
Alvast bedankt voor alle info.
Sander.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
GT staat voor GearTronic, dit is de automatische versnellingsbak, welke je ook handmatig kunt manipuleren. .. Ik denk dat hij vooral jammer bedoelt omdat deze bij dit bouwjaar nog vijf versnellingen heeft, na MY 06 heeft de GT 6 versnellingen.svdveen schreef:Iemand is me al voor geweest zie ik.... Advertentie bestaat niet meer... Iemand van jullie???
Bedankt voor alle feedback in ieder geval.
Trouwens, Toppertje, waarom zei je jammer van de GT? Wat bedoel je met GT?
Gewoon goed rond blijven kijken, ik zou liever een origineel nederlandse auto kopen, waarbij je het onderhoud kunt achterhalen dan een geimporteerde, waarbij een handelaar de auto (met problemen en voordelen) doorschuift.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20788
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Mods edit:
De vraag gaat over een V70 van 2003. Dus verplaatst naar juiste locatie
De vraag gaat over een V70 van 2003. Dus verplaatst naar juiste locatie
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Trouwens, wat is er mis met Italiaanse import? Deze hebben vrijwel altijd lage kilometerstanden omdat in Italie de wegenbelasting voor een diesel gelijk is aan een benzineauto. Daarom kiezen veel Italianen voor een diesel. Bovendien, als je het niet vertrouwt is de kilometerstand uit te lezen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de premier is een snaakje, de president valt wel mee
Volvo for life
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Er was iets met Italianen en hun rijstijl. En met 12 1/2 K per jaar is dat in hoofdzaak met een koude motor, maak het verhaal dan maar af en kleur de plaatjes.
*Ben mij bewust dat dit ook slechts een veronderstelling c. aanname is*
*Ben mij bewust dat dit ook slechts een veronderstelling c. aanname is*
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant